Gå til innhold

Noen som IKKE tar de gravid-vitaminene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller noe andre vitaminer, bortsett fra Folat da, selvsagt...

Anonymous poster hash: 09496...323

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tok ikke folat en gang i mine svangerskap. Jeg var frisk som en fisk uten ekstra vitaminer og jeg var så langt på vei (begge gangene) at jeg ikke så vitsen med å begynne med folat. Har to friske unger.

Anonymous poster hash: 1e472...34e

Skrevet

Eneste jeg tok var folat i første trimester, og omega3 :) Hadde ikke noen mangler, så legen mente jeg ikke trengte noe tilskudd.

Skrevet

tok ingen spesielle gravid vitaminer, "rakk" ikke ta folat heller, har vært 15uker på vei begge ganger jeg har oppdaget graviditeten og da fikk jeg beskjed fra lege om at det folaten skulle hjelpe til med allerede var på plass så da var det liten vits.

har to fine gutter i dag :)
MEN hadde jeg funnet ut om graviditetene på et tidligere tidspunkt ville jeg definitivt tatt folaten også

Anonymous poster hash: d491a...ac1
Skrevet

Folat og Jern tok jeg. Og etterhvert magnesium siden jeg fikk urolige bein. Bedre føre var, iallefall med folat altså. 

Anonymous poster hash: 8f3dd...b32
Skrevet

Folat først og nå vitamin d eller omega. Hadde ingen mangler og litt for mye jern faktisk.

Anonymous poster hash: 4948b...dc7
Skrevet

Ble ikke tatt folat hos meg heller.

Tar nå kun jerntabletter, er i uke 32.

Anonymous poster hash: b0c83...054

Skrevet

Jeg har kun tatt folat...

Visste ikke at det var noe annet man burde vurdere å ta. Tror nok ikke jeg hadde tatt noe av det uansett. Ingen av de legene jeg har gått til eller jordmor har sagt at jeg burde ta noe annet (med mindre jeg har mangel e.l. da selvfølgelig)

Skrevet

Kasta opp hver gang jeg prøvde å ta tabletter, så ga opp til slutt.

Skrevet

Kasta opp alt. Så fikk beskjed at det ikke var vits å prøve lenger, men at jeg burde begynne å ta vitaminer og tran etter fødselen, da lagrene nok ville være ganske skrapte.

Anonymous poster hash: ff382...2c6

Skrevet

Tar ingenting, heller ikke folat. Dvs jeg har begynt fra med folat i alle svangerskap (og i de som var planlagt, har jeg begynt en stund før) men når kvalmen kom kastende på meg så var jeg sjanseløs. Kaster opp absolutt alt så legen har sagt at det spiller ingen rolle for kroppen holder uansett ikke på tabletten lenge nok.

Anonymous poster hash: 2223a...569

Skrevet

Kun folat og omega 3 (det siste tar jeg alltid uansett, men litt større dose enn vanlig under graviditet).

Tror legelmiddelindustrien "skremmer" gravide til å ta alt mulig som "føre var"prinsippet....

(Tror ikke man skal lenger enn til England før de slutter å anbefale folat på generelt grunnlag?)

Anonymous poster hash: 87e6d...e9a
Skrevet

Har tatt folat og D-vit (hadde lav måling på blodprøver). Skulle tatt tran men det har jeg ikke vært flink til.. Tar det når jeg husker det. Ellers ikke noe annet.

Skrevet

Tar trippel folat pga epilepsi, men ellers ingenting. Sliter med tabletter og må allerede igjennom en merkelig rutine for å få svelget ned de bittesmå folattablettene uten å brekke meg, så så lenge jeg ikke mangler noe annet velger jeg å prioritere det jeg MÅ ta. Forrige svangerskap gikk jeg hardt ut og startet med noen gravid-kapsler med alt man trenger, og endte opp med å spy bare jeg tok fram eska etter noen uker...

Skrevet

Forlat og vanlige multivitaminer som jeg alltid tar, pga lave verdier. Tok jern i starten pga lave lagre, men så ble de plutselig bra og jeg sluttet på det. Til vanlig må jeg gå fast på jerntilskudd men ikke da jeg var gravid 😛 Tok også ekstra b12 som vanlig, pga vegetarkosthold.

Anonymous poster hash: a1820...ff2

Skrevet

Tok ikke folat i første svangerskap, men nå i andre har jeg gjort det.. I tillegg til

Jern..

Skrevet

Godt å høre! Jeg tar folat, men ingenting annet! Tror også det er litt for å selge, at det anbefales å ta de dyre pakkene med vitaminer man får kjøpt på apoteket 😊

HI

Anonymous poster hash: 09496...323

Skrevet

Har kun tatt folat, og resten av en omega-3 boks jeg hadde. Ellers ingenting.

Anonymous poster hash: 5b33b...217
Skrevet

Tok Folat i prøveperioden og i 1 trimester, samt tran. Ikke noe mer enn det!

Men jeg stiller egentlig sprøsmål ved de av dere som bevisst ikke vil ta Folat, slik som det anbefales? man skal være rimelig flink å spise mengder av grønnsaker daglig for å klare å dekke Folatbehovet. Jeg har ikke møtt en lege,gym og jordmor som nevner dette med Folat i svangerskapet! Som oftest går det bra ja, men hva hvis det viser seg at barnet i magen har ryggmargsbrokk, ville ikke dere fått forferdelig dårlig samvittighet da!!?

Anonymous poster hash: 147b7...15c

Skrevet

Folat, multi-vitaminer, tran og ekstra B/C vitaminer

Skrevet

Jeg har tatt vitaminer fordi jeg rett og slett ikke har klart å spise noe. Kastet opp mye også. Når matlysten returnerte så.tok jeg dem kun når jeg kom på det. Folat tok jeg i 12 uker.

Anonymous poster hash: 941e7...4b6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...