Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Jeg har en datter som har fått diagnosen barnemigrene. Hun har ikke kraftige annfall så veldig ofte, men hun har hodeverk opptil flere ganger i uken. Er det noen som vet om migrene er en diagnose som gjør at vi kan søke om utvidet syktbarndager? Er det regnet som en kronisk sykdom? Vi skal til barnelegen om 2 mnd og lurer på å spørre om han kan hjelpe oss med søknad til NAV. Anonymous poster hash: f2b3e...88c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Jeg har en datter som har fått diagnosen barnemigrene. Hun har ikke kraftige annfall så veldig ofte, men hun har hodeverk opptil flere ganger i uken. Er det noen som vet om migrene er en diagnose som gjør at vi kan søke om utvidet syktbarndager? Er det regnet som en kronisk sykdom? Vi skal til barnelegen om 2 mnd og lurer på å spørre om han kan hjelpe oss med søknad til NAV. Anonymous poster hash: f2b3e...88c Stakkars! Jeg hadde tatt meg en telefon til NAV eller legen og hørt. Ikke vent 2 mnd. iallfall. Anonymous poster hash: 9f88a...f2a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Tusen takk for svar. Er ikke gøy å se at barnet har det vondt så ofte. Hun er under utredning for å finne ut hva som fører til hodeverken. Fikk telefon fra lege i dag om at hun hadde utslag på allergiprøve som vi tok forrige uke Hun har fått komme hjem fra skolen noen ganger når hun har hatt vondt. Men som oftest prøver jeg å få henne til å holde ut skoledagen. Hadde vert litt enklere om jeg visste vi hadde ekstra dager vi kunne ta fra. Hi Anonymous poster hash: f2b3e...88c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Dytter Anonymous poster hash: f2b3e...88c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Det står på nav.no hvilke diagnoser som faller innenfor (husker ikke nå i farten om migrene er inkludert). Du ser det veldig lett på søknadsskjema. Man kan søke om andre diagnoser også. Da må det skrives i søknaden at det er kronisk. Anonymous poster hash: 6a85b...3de
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Hei! Har også en datter med migrene. Hun fikk dette for ca. 5 år siden. Har lengre perioder som er gode. Dere har krav på utvidet sykedager vi fikk hjelp av legen til og fylle ut skjemaet. Det varer også lengre enn til 12 år Lykke til * Anonymous poster hash: 9c2f3...251
Anonym bruker Skrevet 10. februar 2015 #7 Skrevet 10. februar 2015 Tusen takk for svar. Da skal jeg høre med barnelegen om han kan hjelpe oss med det. Hadde dere med skjema fra nav selv, eller hadde de skjema hos legen? Hi Anonymous poster hash: f2b3e...88c
SuperFries Skrevet 10. februar 2015 #8 Skrevet 10. februar 2015 Ta med skjema fra NAV sine hjemmesider.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå