Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #1 Skrevet 9. februar 2015 Trenger virkelig hjelp med å skrive en god søknad og cv. særlig når jeg ikke har SÅ mye å skryte av fra tidligere, men en drømmejobb er utlyst og har virkelig lyst til å få sjansen... Dette er en mannsdominert jobb, som jeg vet ønsker jenter fremover også, så har lyst til å ta sjansen!! Anonymous poster hash: f0727...b6c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Her har du en side med forslag og maler til CV. Ellers: Bruk ALDRI en mal for en jobbsøknad, og hvis du skal søke på flere jobber IKKE bruk den samme søknaden til alle jobbene og bare forandre arbeidsstedet du søker hos. Les stillingsannonsen godt og svar på det de etterspør. Slik viser du at du er interessert og har satt deg inn i hva de ønsker. Feks: Du er sekretær, og har mange kvalifikasjoner, men søker to forskjellige jobber. I den ene presiserer de at de søker etter noen som er god på spesifikke dataprogrammer, mens i den andre presiserer de at de ønsker seg noen med erfaring og evne til å jobbe med service overfor kunder. I den første søknaden må du da trekke frem det du har av IT-erfaring/kunnskap og aller helst spesifisere relevante dataprogrammer du kan som de har bruk for i dette firmaet. Og hvis du har en spesiell interesse for IT, så nevner du selvsagt dette. I den andre jobben må du trekke frem relevant erfaring ift kundebehandling/servicearbeid og fortelle om hvorfor du liker dette spesielt godt. Også her er det nok lurt å si noe om dine IT-kunnskaper, men du trenger ikke være så spesifikk som for den første jobben. Så spiss søknaden opp mot type stilling og hva de etterspør i annonsen. Da fremstår du som en mer seriøs søker. Lykke til! Anonymous poster hash: 0e98d...990
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Linken min til CV-mal falt ut. Prøver igjen: http://cvnerden.no/cv-mal/ Anonymous poster hash: 0e98d...990
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå