Gå til innhold

Hadde dere dratt til lege med disse symptomene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Plagsom hoste etter forutgående influensa. Lett feberstigning etter to dager uten feber. Føler meg grei nok bortsett fra hosten. Litt dårlig matlyst bare. Er dette noe kroppen klarer uten antibiotika?

Anonymous poster hash: 02618...8d5
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Plagsom hoste etter forutgående influensa. Lett feberstigning etter to dager uten feber. Føler meg grei nok bortsett fra hosten. Litt dårlig matlyst bare. Er dette noe kroppen klarer uten antibiotika?

Hadde ikkje gått til lege.  Dersom du skulle byrje å føle deg tungpusten ringer du. 

Skrevet

Om jeg er tungpusten er litt.... relativt... I ro går det fint utenom hosteanfallene, men jeg  kjenner at jeg ikke orker så mye som jeg vanligvis gjør, fort anpusten om jeg gjør noe.  

Skrevet

Nei, tror ikke jeg hadde gått til legen med det. Dersom allmenntilstanden var redusert slik at jeg ikke klarte å jobbe ville jeg ha tatt turen.

Anonymous poster hash: 27c46...cdb

Skrevet

Nei, tror ikke jeg hadde gått til legen med det. Dersom allmenntilstanden var redusert slik at jeg ikke klarte å jobbe ville jeg ha tatt turen.

Anonymous poster hash: 27c46...cdb

Jeg har fri i dag, men skulle jeg dratt på jobb måtte jeg nok hatt en sykemelding. Jeg hoster til jeg brekker meg og spyr... 

Skrevet

Hadde nok ikke dratt til legen med det hvis jeg ikke hadde behov for sykmelding.

Anonymous poster hash: c91c9...098
Skrevet

Om jeg er tungpusten er litt.... relativt... I ro går det fint utenom hosteanfallene, men jeg  kjenner at jeg ikke orker så mye som jeg vanligvis gjør, fort anpusten om jeg gjør noe.  

Eg er ganske treg av meg til å kontakte lege, så eg hadde sikkert avventa, men om du er bekymra, så kontaktar du lege.  Det er ganske enkelt å sjekke crp om du har ein bakteriell infeksjon.  Dersom du er gravid synes eg du skal kontakte lege.

Skrevet

Eg er ganske treg av meg til å kontakte lege, så eg hadde sikkert avventa, men om du er bekymra, så kontaktar du lege.  Det er ganske enkelt å sjekke crp om du har ein bakteriell infeksjon.  Dersom du er gravid synes eg du skal kontakte lege.

Nope, ikke gravid. Vanligvis treg jeg også, men kan jo bare se an. Har ikke mer feber enn 38, hadde den vært høyere så... 

Skrevet

Hva er det de sier da; med antibiotika tar det en uke så er du frisk, uten antibiotika tar det 7 dager :)

God bedring :)

Anonymous poster hash: ef43d...bc7
Skrevet

Ja, får se hvordan det går. Oppdaterer!

Skrevet

Hadde aldri gått til legen bare pga noe sånt. Eneste hvis jeg måtte ha sykemelding.

Anonymous poster hash: 53e9b...126

Skrevet

Jeg selv hadde ikke gjort det. Men du kan jo ringe ned å få time på lab så du kan sjekke crp?

Skrevet

Jeg selv hadde ikke gjort det. Men du kan jo ringe ned å få time på lab så du kan sjekke crp?

Jeg er ganske sikker på at jeg har forhøyet Crp, og at det er lungebetennelse. Grunnen er at jeg hadde influensa først, etter et par dager hostet jeg meg inn i en ny runde med feber og at hosten har blitt verre.

Spørsmålet er heller om jeg kan klare meg uten antibiotika egentlig... 

Skrevet

Gå til legen. Om man er omtrent bra etter influensa og så blir dårligere, kan man ha fått en bakteriell infeksjon.

Anonymous poster hash: 3c26d...3dd

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...