Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Vi planlegger å bli gravid i løpet av oktober i år(hvis vi får det til såklart) vil da ha termin sommeren 2016. Vi kommer til å ha 100% lønn under permisjonen, dvs 49 uker permisjon, hvor far tar 10 og jeg resten. Hvis vi får det til og jeg får termin i løpet av sommeren 2016 kommer jeg ikke til å ta ut noen av mine 5 uker med ferie. Kan jeg da f.eks ta ut de 5 ukene med ferie etter barnet er født uten at far må bruke av sin permisjon i løpet av de fem ukene? La oss si jeg føder i juli og i oktober/november 2016 tar jeg 5 uker med ferie. Kan far da jobbe som vanlig mens jeg har ferie og er hjemme med barnet, slik vi forskyver permisjonen med fem uker? Eller må da far ta ut permisjonen sin? Og kan vi gjøre det samme våren 2017? At jeg da tar ut 3 ukers ferie og er hjemme med barnet og far jobber slik at vi utsetter permisjonslutt med totalt 7 uker? Håper dere forstår hva jeg mener Anonymous poster hash: 578ef...e70
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 Det kan du gjøre Anonymous poster hash: 69375...40b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Det kan du gjøre Anonymous poster hash: 69375...40b Fantastisk😃 Da er det bare til å krysse fingrene for at jeg blir gravid i løpet av høsten 😊 Hi Anonymous poster hash: 578ef...e70
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Bare en ting.. Er det ikke slik at du kun får 4 uker og 1 dag av nav under permisjon? Om man tar ferie etter permisjonen er ferdig spiller det ingen rolle, men tar man midt i permisjonen så får man ikke 5 uker. Er det ikke slik da tro? 😁
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Bare en ting.. Er det ikke slik at du kun får 4 uker og 1 dag av nav under permisjon? Om man tar ferie etter permisjonen er ferdig spiller det ingen rolle, men tar man midt i permisjonen så får man ikke 5 uker. Er det ikke slik da tro? 😁 Aner ikke. Men hvis jeg ikke bruker ferien for 2016 mister jeg ikke den da? Eller kan jeg overføre ferien til året etter? Jobber betaler lønn under permisjon også får de igjen fra NAV, vet ikke om det ds er andre regler? Så jeg kan gå fra permisjon og rett på 8 ukers ferie hvor 5 uker er overført fra forrige år? Hi Anonymous poster hash: 578ef...e70
HeltLykkelig ♥♥ Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Bare en ting.. Er det ikke slik at du kun får 4 uker og 1 dag av nav under permisjon? Om man tar ferie etter permisjonen er ferdig spiller det ingen rolle, men tar man midt i permisjonen så får man ikke 5 uker. Er det ikke slik da tro? 😁Aner ikke. Men hvis jeg ikke bruker ferien for 2016 mister jeg ikke den da? Eller kan jeg overføre ferien til året etter?Jobber betaler lønn under permisjon også får de igjen fra NAV, vet ikke om det ds er andre regler? Så jeg kan gå fra permisjon og rett på 8 ukers ferie hvor 5 uker er overført fra forrige år? Hi Anonymous poster hash: 578ef...e70 Nå skal ikke jeg si for sikkert, men det tror jeg er opp til arbeidsgiver. Siden nav kun refunderer 4 uker og 1 dag til arbeidsgiver vet jeg ikke hva jobben din er pliktig til utenom dette. Jeg fikk ikke igjen mine 4 dager.. Men om det var riktig vet jeg ikke. Men ja, du kan gå rett på ferie etter permisjonen om det er avtalt med arbeidsgiver. Det har ikke nav noe med 😊 selv om du har ferie fra jobb, så er du i teorien tilbake i jobb.. Bare at du har ferie.. Eeh ja.. Litt seint kjenner jeg.. Får sjekke gjennom det jeg har skrevet i morgen 😂
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #7 Skrevet 9. februar 2015 I de fleste jobber kan man overføre et visst antall dager til neste år. Da kan du ta ut 4 uker i permisjonen og overføre den siste uken til 2017. Men husk: Arbeidsgiver kan pålegge deg å ta ut 3 ukers ferie mellom mai og september. Det bør du avklare først. Anonymous poster hash: ab7b2...50c
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #8 Skrevet 9. februar 2015 Jeg tok mine ferieuker rett etter de første 6 ukene av permisjonen (de som er forbeholdt mor) og utvidet dermed permisjonen med 5 uker. Anonymous poster hash: 40cfc...e6a
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #9 Skrevet 9. februar 2015 Nav aksepterer bare 4 uker ferie midt i permisjonen, men det kan hende det er annerledes når arbeidsgiver betaler ut foreldrepengene. Far kan jobbe når du har ferie ihvertfall. Anonymous poster hash: 40ed1...9f7
Gjest Sekretøsa Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 Jeg tok ferie i permisjonen. Men jeg fikk bare overføres 4 uker og 1 dag til året etter, selvom jeg har 5 uker ferie. Gjorde det enkelt da, tok 3 uker i desember og 3 i januar, så fikk jeg forlenga permisjon med 6 uker, og far gjorde det samme, hadde 6 uker ferie hjemme med mini
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #11 Skrevet 9. februar 2015 I de fleste jobber kan man overføre et visst antall dager til neste år. Da kan du ta ut 4 uker i permisjonen og overføre den siste uken til 2017. Men husk: Arbeidsgiver kan pålegge deg å ta ut 3 ukers ferie mellom mai og september. Det bør du avklare først. Anonymous poster hash: ab7b2...50c Min arbeidsgiver godtar i utgangspunktet kun overføring av 10 dager ferie, altså 2 uker, men når det er snakk om at man må overføre ferie pga graviditet/fødsel får man lov å overføre så mye man vil. OG som noen sier her: Man får kun lov å ta ut 4 uker og 1 dag i løpet av et år pga NAVs regler. Dette gjaldt også meg, selv om jeg fikk utbetalt lønn direkte fra arbeidsgiver. Endte da opp med å ta 3 uker i fjor, og overføre 2 uker til i år. Så i år har jeg 7 deilige, blanke ferieuker å bruke. YEI! Anonymous poster hash: 11d3a...887
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #12 Skrevet 9. februar 2015 Pass på at far søket om utsettelse av permisjonen hvis han ikke starter rett etter dem delen du får betale av nav. Når du forlenger med ferie, må han søke før du begynt ferien, hvis ikke kan han miste hele permisjonen. .. Anonymous poster hash: 2654d...479
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #13 Skrevet 9. februar 2015 Pass på at far søket om utsettelse av permisjonen hvis han ikke starter rett etter dem delen du får betale av nav. Når du forlenger med ferie, må han søke før du begynt ferien, hvis ikke kan han miste hele permisjonen. .. Anonymous poster hash: 2654d...479 Ok. Takk for info. For ta å sette meg skikkelig inn i dette når jeg blir gravid. Hi Anonymous poster hash: 578ef...e70
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå