Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Er gravid i 2. trimester og har ikke tatt influensavaksinen og har nå den siste uken vært ganske utslått med tett nese, vond hals (med tørrhoste) og en slags feberfølelse (målt under armen og fått høyeste måling på 37,4). I flg mannen har jeg ikke kjentes varm ut i det hele tatt når han har kjent på meg. Formen har vært slapp og jeg har vært mer eller mindre lenket til sengen eller sofaen den siste uken. Var hos legen og han mente at det var influensa (tok ikke prøver annet enn crp som var 14). Lyttet til hjerte/lunger og så i halsen. Leser jo litt forskjellig vedrørende fare for fosteret når man gjennomgår influensa i svangerskapet og blir så klart bekymret, men samtidig så leser jeg også at et av de mest vanlige symptomene er høy feber, hvilket jeg ikke har hatt.. Heller ikke muskelsmerter. Anonymous poster hash: c52c8...dc6
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #2 Skrevet 9. februar 2015 Er gravid i 2. trimester og har ikke tatt influensavaksinen og har nå den siste uken vært ganske utslått med tett nese, vond hals (med tørrhoste) og en slags feberfølelse (målt under armen og fått høyeste måling på 37,4). I flg mannen har jeg ikke kjentes varm ut i det hele tatt når han har kjent på meg. Formen har vært slapp og jeg har vært mer eller mindre lenket til sengen eller sofaen den siste uken. Var hos legen og han mente at det var influensa (tok ikke prøver annet enn crp som var 14). Lyttet til hjerte/lunger og så i halsen. Leser jo litt forskjellig vedrørende fare for fosteret når man gjennomgår influensa i svangerskapet og blir så klart bekymret, men samtidig så leser jeg også at et av de mest vanlige symptomene er høy feber, hvilket jeg ikke har hatt.. Heller ikke muskelsmerter. Anonymous poster hash: c52c8...dc6 Høres ut som om du bare er forkjøla Anonymous poster hash: f84b5...185
MarianeA Skrevet 9. februar 2015 #3 Skrevet 9. februar 2015 Typisk forkjølelse. Jeg er en voksen dame og har hatt influensa kun to ganger i mitt liv og jeg kan love deg at jeg ikke var i tvil. Forkjølet er jeg minst en gang per år og da har jeg symptomer lik dine.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #4 Skrevet 9. februar 2015 Du kan godt ha influensa uten å ha feber. Anonymous poster hash: 0f1d2...74b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #5 Skrevet 9. februar 2015 Ser du ikke har tatt influensavaksine, hvorfor følger du ikke statens helseråd? Jeg klarer ikke å forstå hvorfor noen er villige til å sette seg selv og sitt ufødte barn i fare. Det kan virke som det er blitt populært å ikke vaksiner seg. Hva er greia? Anonymous poster hash: 82f85...daf
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #6 Skrevet 9. februar 2015 Det du beskriver er nok en typisk forkjølelse. Influensa er en helt annen sak. Anonymous poster hash: b3d90...a1d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå