Gå til innhold

Håper noen har peiling.. Vikariat over


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Noen som har greie på dette og kan hjelpe meg..

Er nå i 100% vikariat som går ut 1 mars.

Fra 1 mars får jeg 30% vikariat fremover.

For at jeg skal få mest mulig i permisjonen, kan jeg da fra 1 mars sykemelde meg fram til termin 50%, jobbe de 30% og eventuelt ta en ekstra dag i uken så det til sammen blir 100%?

Får jeg da betalt like mye i permisjonen som jeg ville gjort om jeg jobbet 100 hele tiden?

Termin 20 juli.

Ble litt rotete, håper noen forstår..

 

Anonymous poster hash: 7c851...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

 

Nei du kan ikke sykemelde deg.

 

Anonymous poster hash: 5e8e7...082

Jeg har ikke peiling selv men.

Hvorfor mener du hun ikke kan det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Nei du kan ikke sykemelde deg.

 

Anonymous poster hash: 5e8e7...082

Jeg har ikke peiling selv men.

Hvorfor mener du hun ikke kan det?

 

Fordi det er legen som sykemelder om noen faktisk er syke. Ikke for at HI skal få mer i foreldrepenger.

 

Anonymous poster hash: 5e8e7...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ingenting om min helse, så om jeg er syk eller ikke vett du ikke så noe om.

Poenget her var om det er mulig og sykemelde seg 50% jobbe 50% og da få 100% lønn i permisjonen.

 

Anonymous poster hash: 7c851...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skrev ingenting om min helse, så om jeg er syk eller ikke vett du ikke så noe om.

Poenget her var om det er mulig og sykemelde seg 50% jobbe 50% og da få 100% lønn i permisjonen.

 

Anonymous poster hash: 7c851...953

Kan si ganske mye ut fra at du vil spekulere i å sykemelde deg fra 1.mars når vi bare er kommet til 9.februar.

 

Anonymous poster hash: 5e8e7...082

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nei, det går ikke. Du vil i såfall bli sykemeldt 50% av 30%. Du får heller ikke lov å ta ekstravakter når du ikke kan jobbe de faste vaktene dine.

 

Blir sjelden sjokkert lenger, men fy flate så utspekulert folk er.

 

Anonymous poster hash: 50eaf...e35

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sykemeldte meg 100% når vikariatet mitt gikk ut (ca 1mnd før permisjon).

 

Gikk helt fint det, og fikk betalt for de siste ukene før permisjonen. Hva andre måtte mene her inne i forhold til om det er etisk rikstig eller ikke er irrelevant. De kan jo selv prøve å tigge vakter eller få ny jobb høygravid.

Regningene må liksom betales uansett....

 



Anonymous poster hash: 02d25...d76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Jeg sykemeldte meg 100% når vikariatet mitt gikk ut (ca 1mnd før permisjon).

 

Gikk helt fint det, og fikk betalt for de siste ukene før permisjonen. Hva andre måtte mene her inne i forhold til om det er etisk rikstig eller ikke er irrelevant. De kan jo selv prøve å tigge vakter eller få ny jobb høygravid.

Regningene må liksom betales uansett....

 

 

Anonymous poster hash: 02d25...d76

takk for ordentlig svar :)

 

Anonymous poster hash: 7c851...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har jobbet 100% de siste årene, og å gå ned til 30% 4 mnd før fødsel er ikke en drømme situasjon med tanke på fødselspenger.

Jeg har selvfølgelig mer lyst og jobbe 100% fortsatt om det var en mulighet, men nå er det ikke det. Så om jeg da er utspekulert pga jeg vil sykemelde meg 50% og jobbe de 30% og eventuelt ta en ekstra vakt i uken for å få 100% lønn sånn jeg kan gi mitt barn en stabil økonomi det første året så får jeg heller bare være det da så får noen bli så sjokkerte de bare vil.

 

Anonymous poster hash: 7c851...953

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du blir sykmeldt melder jo arbeidsgiver inn lønn og stillingsprosent til NAV som de beregner sykepengene for. Du kan jo ikke bli sykmeldt for en høyere stillingsprosent enn du faktisk har.

 

Syns det er en uting når folk snakker om å "sykmelde seg". Dette er det legen som må ta en vurdering på og ikke du.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...