Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Skjønner ikke hva jeg tenkte på da jeg meldte meg på. Men det var en ide om å øve mot et konkret, men krevende mål. Vel, nå er det kun to uker igjen og jeg har lyst å avlyse hele greia. Er forsåvidt greit trent, men det er vanvittig langt og jeg er livredd for å bli sist. Ser for meg at de holder på å pakke sammen og alle har dradd hjem når jeg kommer i mål. Løp på mølle i går, 10 km på 70 minutter så vi snakker ikke lynets hastighet her. Noen oppmuntrende ord? Eller skal jeg feige ut og avlyse? Anonymous poster hash: b9d22...996
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 Ikke feig ut og avlyst. Tenk hvilken følelse gjennomført vil gi deg! Spis riktig og tren riktig frem mot start. Og klapp for deg selv uansett hva tida blir. Anonymous poster hash: 56115...27e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Du skal ikke avlyse! Du skal trene intervall! To uker er god tid! Øk hastigheten den første uken, tren hver dag! løp 3 lange rolige turer uken etter! Ikke gi deg! Om du klarer 10 km (uansett tid) klarer du dette! Halvmaraton handler om rolig tempo over lang tid! Å løpe i 2,5 timer klarer du fint! Jeg heier på deg!!!!😊😊😊😊 Anonymous poster hash: e812f...b7f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 For en del år siden, noen år etter en ulykke, satte jeg meg som mål å gjennomføre et 5 km gateløp (jentebølgen, eller hva det heter). Dagen for løpet kjente jeg at jeg egentlig var syk, men jeg hadde jobbet så lenge for dette, det var så viktig for meg å gjennomføre at jeg stilte opp likevel. Jeg var uansett ikke i form til å løpe 5 km i strekk, så hadde satset på lett jogg og rask gange. Jeg gjennomførte. Var faktisk ikke sist en gang. Men om jeg så hadde blitt sist den dagen så ville ikke det gjort mestringsfølelsen min mindre. Da jeg fikk den "medaljen" (alle fikk) rundt halsen ved målpassering så var det like stort som om jeg skulle ha vunnet! Jeg hadde vunnet mitt eget løp, mot alle odds Så still opp, gjør ditt beste og vær fornøyd med det. Når du står på målstreken så konkurrerer du kun mot én person - deg selv. Og uansett så vinner du vet å gjennomføre. Hvordan du gjennomfører er ikke så viktig. Jeg har fremdeles medaljen fra den gangen, og når jeg ser den så kjenner jeg fremdeles på den følelsen jeg hadde da jeg passerte målstreken. Takk forresten - jeg har nå vært langvarig syk, og trenger å huske det jeg gjorde den gangen. Det ligger mye styrke i slike erfaringer - så lenge du fokuserer på det du gjør selv og ikke sammenligner med andre. Oppdater når du har gjennomført - lykke til Anonymous poster hash: 51002...60b
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Om du klarer å løpe 10 km, så løper du halvmaraton også. Etter en mil sitter det bare i hodet! Klart du klarer dette💪!! Men skal dere løpe ute nå? Husk å kle deg godt. Løp på langtur uka som var og musklene i lårene stivnet helt, ble for kaldt. Husk å være varm nok på leggene og låra;-) Ikke ta deg helt ut de siste dagene før, tren intervaller nå, og start forsiktig så klarer du dette lett! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Takk for oppmuntrende ord. Gleder meg så utrolig til dette er overstått. Ja, det er uteløp så vi kan jo risikere allslags Vær. Trener nå på Bootcamp 2-3 ganger pr uke, og løper litt i tillegg. Noen tips til hva som funker å ha på øret? Lydbok og litt musikk ? Anonymous poster hash: b9d22...996
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Jeg har gjort det og det kommer nok til å bli beintøft. Du skal ikke være redd for å bli sist. Det er ingenting å skamme seg for og det vet de andre som løper og de som arrangerer også. Det er ikke uvanlig at de som kommer tidlig i mål løper ut og møter dem som ligger sist for å hjelpe dem de siste kilometerne. Du taper veldig lite tid på å gå i oppoverbakkene, samtidig sparer du mye krefter. Det kan være en veldig god strategi. Ikke løp for lange turernå disse siste ukene. Den siste uka bør du løpe veldig lite og ikke hardt. Du skal være utvhvilt når du stiller til start. Klipp tålegrensen en uke før start, bruk godt innløpte sko, ikke start for hardt og drikk på alle drikkestasjoner selv om du ikke er tørst. Halvmaraton er langt. Husk også at selv om du føler deg sliten når du er halvveis kan det gå bedre senere. Lykke til! Anonymous poster hash: 03b70...02b
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 Takk for oppmuntrende ord. Gleder meg så utrolig til dette er overstått. Ja, det er uteløp så vi kan jo risikere allslags Vær. Trener nå på Bootcamp 2-3 ganger pr uke, og løper litt i tillegg. Noen tips til hva som funker å ha på øret? Lydbok og litt musikk ? Anonymous poster hash: b9d22...996 Har du sjekket at det er lov å ha noe på øret? Ikke alle løp som tillater dette. Stå på, dette klarer du garantert💁 Gleden over gjennomført er så mye større enn smerten når du er sliten! Og som nevnt, bedre å drikke enn og gå tom. Kan være lurt å ha med litt gel og:)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Takk for oppmuntrende ord. Gleder meg så utrolig til dette er overstått. Ja, det er uteløp så vi kan jo risikere allslags Vær. Trener nå på Bootcamp 2-3 ganger pr uke, og løper litt i tillegg. Noen tips til hva som funker å ha på øret? Lydbok og litt musikk ? Anonymous poster hash: b9d22...996 Må du ha noe på øret og får du lov? Jeg foretrekker å løpe uten musikk eller noe annet å høre på. Da er det lettere å få med seg omgivelsene og det blir mulig å snakke litt med andre som løper, publikum og de som står på drikkestasjonene. Anonymous poster hash: 03b70...02b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 Ja, det er lov. Jeg må ha noe som distraherer meg. Musikk er bra, men lurer på om lydbok også virker. Anonymous poster hash: b9d22...996
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Ja, det er lov. Jeg må ha noe som distraherer meg. Musikk er bra, men lurer på om lydbok også virker. Anonymous poster hash: b9d22...996 Det kan det nok gjøre. Jeg løp en del med lydbok før.Et tips er å ha lyd bare på et øre. Da får du med deg både farer og stemning fra løypa også. Anonymous poster hash: 03b70...02b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 Å guuud så spennende! Jeg skal løpe i april og mai og er helt stresset. Trener bare landeveisløping og har enda ikke begynt med intervall:( Skriv her hvordan det gikk! Jeg har bare løpt en mils-løp før, så dette er helt nytt for meg også. Du må ikke melde deg av. Kan hende det hjelper å lese Bertrand Larsen sin bok først (husker ikke hva den heter..) Det er i hodet det sitter.. Lykke til:-) Anonymous poster hash: 3f87f...c9f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Skjønner ikke hva jeg tenkte på da jeg meldte meg på. Men det var en ide om å øve mot et konkret, men krevende mål. Vel, nå er det kun to uker igjen og jeg har lyst å avlyse hele greia. Er forsåvidt greit trent, men det er vanvittig langt og jeg er livredd for å bli sist. Ser for meg at de holder på å pakke sammen og alle har dradd hjem når jeg kommer i mål. Løp på mølle i går, 10 km på 70 minutter så vi snakker ikke lynets hastighet her. Noen oppmuntrende ord? Eller skal jeg feige ut og avlyse? Anonymous poster hash: b9d22...996 Det går mye fortere ute enn på mølla! Jeg løp nettopp en mil på en drøy time ute, bruker drøye 70 min på mølla. Det viktige er å ikke ta i for hardt, sånn at du kan holde ut lenge. Ikke trekk deg! Og noen må være sist også - å gjennomføre hlavmaraton er en seier uansett hvor fort eller sakte det går. Anonymous poster hash: 8a1c0...9a5
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #14 Skrevet 9. februar 2015 Åå, jeg trodde det var omvendt. At man får hjelp på mølla, mens ute må man bruke mer krefter? Uansett, takk for oppmuntrende ord. Skal sjekke ut den boka. Hi Anonymous poster hash: b9d22...996
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #15 Skrevet 9. februar 2015 Har to halvamarathon bak meg,- men ikke ei eneste intervalløkt. Brukte ca 2 timer begge gang! Så det er ikke et must. Det første løpet trente jeg "bevisst" til. Tok tiden og hadde flere "testturer", prøvde og presse tid på løyper på 15-17 km osv.. Da løpet var over var det IKKE moro og fortsette jogging. Og måtte legge bort alt av pulsklokker, Runkeeper, Endomondo mm. Ikke noe distanse eller tid eller noe. Etter hvert gikk det seg til, men året etter ble det "bare" KK-mila. Jeg gadd ikke tenke på 21km. I fjor løp jeg i Stockholm. Satset på og få mil i bena. Tok ikke tida bevisst, men hadde på Endomondo for og løpe "riktig distanse",- og så jo at tidene mine på langøktene var 20-30 min senere enn hva jeg hadde i månedene før da jeg løp halvmarathon første gang. Jeg kom meg på akkurat under 2 timer det første, mer "seriøse" løpet, som nesten tok fra meg løpegleden. Det mindre seriøse løpet, brukte jeg 2 timer og 1 min på.. Ikke verdt slitet jeg hadde før første gangs løp i alle fall. Jeg hadde min første tur på over 10 km ca 1,5 mnd siste gang jeg løp. Hadde ikke løpt over 15 km på 8 mndr! Men jeg jogget hele 21,5 km! Så dette klarer du. Det ER faktisk sant at man klarer 20 om man klarer 10..Og da greier man de siste 1,5 også Anonymous poster hash: 6dcc1...0e0
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #16 Skrevet 9. februar 2015 IKKE løp lengre distanser siste uka. Om løpet er en lørdag, så kan du løpe en rask 5 km på tirsdag evt en intervalløkt istedet. Løper du ti, løper du fint 21 også. ikke gå ut for hardt. Masse lykke til!! Anonymous poster hash: d25eb...366
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #17 Skrevet 9. februar 2015 Løp ei mil ute på asfalt i dag, og det gikk helt greit. Brukte 1 time og 15 min. Huff, gleder meg til dette er overstått. Hi Anonymous poster hash: b9d22...996
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #18 Skrevet 9. februar 2015 Hvor langt er en halvmaraton? Anonymous poster hash: 151b0...44f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #19 Skrevet 9. februar 2015 21 km Anonymous poster hash: b9d22...996
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #20 Skrevet 9. februar 2015 21 km Anonymous poster hash: b9d22...996 Wow, det er langt. herregud jeg blir så imponert hvis du gjennomfører dette. Lykke lykke til hi Anonymous poster hash: 151b0...44f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #21 Skrevet 9. februar 2015 Hvor langt er en halvmaraton? Anonymous poster hash: 151b0...44f hvis hun løper en mil på 1.15 vil halvmaraton sansynlig vis ta ca 3 timer. Det er krevende å løpe så lenge. Karbohydratlagrene går tomme etter ca en time så det er ekstremt viktig å få i seg næring under veis. Anonymous poster hash: 03b70...02b
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #22 Skrevet 9. februar 2015 Har to halvamarathon bak meg,- men ikke ei eneste intervalløkt. Brukte ca 2 timer begge gang! Så det er ikke et must. Det første løpet trente jeg "bevisst" til. Tok tiden og hadde flere "testturer", prøvde og presse tid på løyper på 15-17 km osv.. Da løpet var over var det IKKE moro og fortsette jogging. Og måtte legge bort alt av pulsklokker, Runkeeper, Endomondo mm. Ikke noe distanse eller tid eller noe. Etter hvert gikk det seg til, men året etter ble det "bare" KK-mila. Jeg gadd ikke tenke på 21km. I fjor løp jeg i Stockholm. Satset på og få mil i bena. Tok ikke tida bevisst, men hadde på Endomondo for og løpe "riktig distanse",- og så jo at tidene mine på langøktene var 20-30 min senere enn hva jeg hadde i månedene før da jeg løp halvmarathon første gang. Jeg kom meg på akkurat under 2 timer det første, mer "seriøse" løpet, som nesten tok fra meg løpegleden. Det mindre seriøse løpet, brukte jeg 2 timer og 1 min på.. Ikke verdt slitet jeg hadde før første gangs løp i alle fall. Jeg hadde min første tur på over 10 km ca 1,5 mnd siste gang jeg løp. Hadde ikke løpt over 15 km på 8 mndr! Men jeg jogget hele 21,5 km! Så dette klarer du. Det ER faktisk sant at man klarer 20 om man klarer 10..Og da greier man de siste 1,5 også Anonymous poster hash: 6dcc1...0e0 Dette var positiv lesning! Jeg skal også løpe halvmarathon snart, men orker ikke sånn løpsplanlegging med 4*4 intervaller og sånt. Jeg løper langt og prøver heller å ha jevn tid enn pesing i etapper. Greit å vite at det funker uten også. ) ikke hi Anonymous poster hash: 3f87f...c9f
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #23 Skrevet 9. februar 2015 Har to halvamarathon bak meg,- men ikke ei eneste intervalløkt. Brukte ca 2 timer begge gang! Så det er ikke et must. Det første løpet trente jeg "bevisst" til. Tok tiden og hadde flere "testturer", prøvde og presse tid på løyper på 15-17 km osv.. Da løpet var over var det IKKE moro og fortsette jogging. Og måtte legge bort alt av pulsklokker, Runkeeper, Endomondo mm. Ikke noe distanse eller tid eller noe. Etter hvert gikk det seg til, men året etter ble det "bare" KK-mila. Jeg gadd ikke tenke på 21km. I fjor løp jeg i Stockholm. Satset på og få mil i bena. Tok ikke tida bevisst, men hadde på Endomondo for og løpe "riktig distanse",- og så jo at tidene mine på langøktene var 20-30 min senere enn hva jeg hadde i månedene før da jeg løp halvmarathon første gang. Jeg kom meg på akkurat under 2 timer det første, mer "seriøse" løpet, som nesten tok fra meg løpegleden. Det mindre seriøse løpet, brukte jeg 2 timer og 1 min på.. Ikke verdt slitet jeg hadde før første gangs løp i alle fall. Jeg hadde min første tur på over 10 km ca 1,5 mnd siste gang jeg løp. Hadde ikke løpt over 15 km på 8 mndr! Men jeg jogget hele 21,5 km! Så dette klarer du. Det ER faktisk sant at man klarer 20 om man klarer 10..Og da greier man de siste 1,5 også Anonymous poster hash: 6dcc1...0e0 Dette var positiv lesning! Jeg skal også løpe halvmarathon snart, men orker ikke sånn løpsplanlegging med 4*4 intervaller og sånt. Jeg løper langt og prøver heller å ha jevn tid enn pesing i etapper. Greit å vite at det funker uten også. ) ikke hiAnonymous poster hash: 3f87f...c9f Det fungerer helt fint for å gjennomføre. Det viktigste er at du venner deg til å løpe langt og at du ikke overdriver slik at du blir skadet eller overtrent. Løp ofte og langt maks hver 10. Dag. Anonymous poster hash: 03b70...02b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå