Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Vet at barna er ofte mye syk første året i barnehagen, men herregud så lei vi er! Han begynte i barnehagen i august og var hjemme allerede andre uka med feber, og har vært nesten kronisk snørrete siden. Men det ble ikke mye sykdom før i oktober og da begynte jeg å bli smittet. I jula var vi friske men da var han jo ikke i barnehagen, han har hatt 4. barnesykdom, hånd, fot og munnsyken (jeg ble smittet), tre runder med omgangssyken (jeg og) og mye forkjølelser og/eller feber. Han har vært mye hjemme siden nyttår og jeg blir smittet. Herregud så leeeeeeei! Vi har ikke hatt en eneste frisk helg siden jula, får ikke vært sosial eller dratt på ting som svømming eller åpen gård. Kan ikke en gang leke utenfor fordi han har feber og/eller tonnevis av snørr, og minusgrader/dårlig vær. Håper virkelig at vi nå får et par uker uten sykdom! Sjefene våre er ikke blide pga vårt fravær, har brukt nesten 10 dager allerede tilsammen med "sykt barn". Mannen har ikke blitt smittet i det hele tatt, jeg er den som er mest nøye med håndvask og sånt, urettferdig! Andre i samme situasjon her og nå? Altså vi holder han ikke hjemme pga kun snørr. Vi er nøye med de 48 timene etter omgangssyken og 24 timer etter feber, men i følge barnehagen så er ikke alle foreldrene like nøye så alle barna er mye syke. Vi får ukentlige felles påminnelser på sms om å ikke sende syke barn i barnehagen og være nøye med de timene jeg har nevnt. Hvorfor er noen foreldre så egoistiske og ikke bryr seg om smitte? Banker alle bord i huset og krysser alt jeg har for at han er frisk nå, litt snørr. Selv er jeg veldig snørrete og stemmen er borte. Anonymous poster hash: 46464...cf6
Gjest Sekretøsa Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 Dere er ikke alene.... Hvis det er noe trøst. Vi har siden juni hatt vannkopper (på alle 3), hånd -fot-munn, 4.barnesykdom, 8 runder med halsbetennelse(og tilhørende ørebetennelse hver gang),rs-virus, 2 runder med omgangssyken, og eks antall ganger med feber. Lengste han har vært feberfri siden mai er 3 uker. Om 10 dager skal mandlene tas og jeg håper virkelig at det skal hjelpe på mye!!
trollemor86 Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Om han er i god form på "feberfridagen" så kan dere jo finne på litt da? De skal holdes hjemme for å slippe alt kaoset i bhg å kunne ta det litt mer med ro enn normalt. Det betyr ikke at du må holde deg hjemme da Skjønner godt at du er lei da! Yngste her føler jeg konstant feiler noe pga to eldre søsken i bhg som gladelig deler alt av basiller med yngste!
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Det blir bedre.👍 Første vinteren i barnehagen er tøff for mange barn. Anonymous poster hash: 186f7...35b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Har det helt likt her! I tillegg har barnet et kronisk problem som også binder oss til hjemmet i ganske stor grad.Holder på å bli sprø! Husker at 1 barnet var mye sykt men her er det mye verre! Andre året var også veldig tøft i barnehagen husker jeg. Enormt mye syk den høsten og vinteren også. Det ble imidlertid mye bedre da barnet ble 3 år. Anonymous poster hash: 71148...5ae
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Om han er i god form på "feberfridagen" så kan dere jo finne på litt da? De skal holdes hjemme for å slippe alt kaoset i bhg å kunne ta det litt mer med ro enn normalt. Det betyr ikke at du må holde deg hjemme da Skjønner godt at du er lei da! Yngste her føler jeg konstant feiler noe pga to eldre søsken i bhg som gladelig deler alt av basiller med yngste! Ikke alltid jeg er i form selv om han er frisk. Mannen kan finne på noe med han men han foretrekker at jeg er med. Han lekte ute i 20 min med mannen i dag, min form er for dårlig til det, men han bare sutret og klagde. Ungen klagde altså, ikke mannen Vi skal på "barseltreff" neste helg og regner med at vi ikke kan dra på sykdom. Har jo vært syke nå 6 helger på rad. Blir jo bedre ja, men vil ha det bra NÅ! Vil ikke måtte vente til våren. Takk for alle svar Anonymous poster hash: 46464...cf6
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Akkurat som jeg skulle skrevet det selv. Er sååååå lei!! Har ikke vært frisk mer enn 1 uke sammenhengende siden august. Han har fått ALT som har gått i barnehagen og jeg har selvsagt blitt smittet. Kjempe gøy det på toppen av hypermesis. Siden han begynte i barnehagen har han vært innlagt ikke mindre enn 3 ganger(!!!) med hhv RS virus, dehydrering pga magevirus og skikkelig astmaanfall. Nå synes jeg virkelig han har fått sin dose og kan være frisk en stund. Virker heldigvis som det er begynt å lette littegranne. Eller så er han bare så vant til å være syk nå at han ikke blir like preget. Kanskje litt stygt å si det, men det er faktisk litt godt å høre at det ikke bare er her. Trodde virkelig ikke dette kunne være normalt. Har vært bekymret for om det har vært noe alvorlig som har feilet han siden han tydeligvis ikke eier immunforsvar. God bedring til alle deres små Anonymous poster hash: 092ad...254
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå