Gå til innhold

Lærer og permisjon i ferien


Anonym bruker

Anbefalte innlegg

Når jeg går ut i permisjon er det 3 uker igjen av feriene min, jeg har tenkt på 80%. Rektor sa jeg får igjen de 3 ukene av ferien min etter permisjonstiden er over.... Men nå lurer jeg litt, når jeg regner meg fram på ukene, slutter permisjonen min i slutten av juni og da har vi jo startet ferie igjen.... Hva med de tre ukene? Blir de lagt til når ferien er over, altså tre uker ekstra ferie? Det blir jo igrunn også litt dumt for da går jeg jo glipp av viktig planlegging og oppstart med nye elever...... Lønner det seg for meg å ta 100% dekning da, for med de tre ukene ferie jeg skulle få igjen da, så er vi jo snart i juni igjen..... Klør meg litt i hodet.....

 

Anonymous poster hash: b5d3c...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har tenkt litt til og jeg kan jo bare avslutte permisjonen slik at de tre ukene jeg skal ha ferie avsluttes når skoleferien begynner og gi at far får de gjenstående ukene.....

 

Anonymous poster hash: b5d3c...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og så må du huske på at siden du ikke er i jobb har du ikke opparbeidet deg noen avspasering, men kun har de vanlige 4 ukene med ferie.



Anonymous poster hash: ecacd...1f1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er også lærer. Jeg ville valgt å gradere de siste tre ukene slik at du f.eks kan ta ut en fridag i uka i 15 uker. (3 uker =15 dager)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

 

Og så må du huske på at siden du ikke er i jobb har du ikke opparbeidet deg noen avspasering, men kun har de vanlige 4 ukene med ferie.

 

Anonymous poster hash: ecacd...1f1

Eh....?

 

 

Anonymous poster hash: b5d3c...606

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

 

Og så må du huske på at siden du ikke er i jobb har du ikke opparbeidet deg noen avspasering, men kun har de vanlige 4 ukene med ferie.

 

Anonymous poster hash: ecacd...1f1

Eh....?

 

 

Anonymous poster hash: b5d3c...606

 

Hva var uklart?

Du opparbeider deg ingen avspasering mens du er i permisjonen.

 

Anonymous poster hash: ecacd...1f1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja jeg mener jeg har hørt det anonym skriver, at som lærer er den lange sommerferien basert på en form for avspasering og at en som kommer tilbake fra permisjon ikke har opparbeidet seg denne "ferien"

 

Uansett om det blir slik at disse ukene blir til overs ville jeg også gradert permisjonen og hatt en dag i uken eller noe.

 

Da kan du feks ta ut 3 uker ferie i forkant og utsette permisjonen med ferie for så å begynne å jobbe og så ha 3 uker gradert til høsten

 

Junigutt har det blitt endringer i lovverket ang ferieuker?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det ser ikke ut til at det er endret til 5 uker ferie.

Etter loven har man 4 uker og 1 dag, derimot har mange arbeidstakere bla offentlig ansatte 5 uker ferie. Denne ferien tar ikke nav hensyn til. Man kan altså kun utsette permisjon med lovbestemt ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...