Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Min jente på 9 år har noen ganger vert hjemme alene mens jeg kjører bort på lokalbutikken å handler noe småtteri. Men jeg tør ikke la henne være alene mens jeg kjører til byen, 50 minutt t/r... Burde jeg? Hun vil ikke heller. Jeg har spurt. Det går jo fort halvannen time da. Litt lenge?? Langt unna, 2.5 mil..... Anonymous poster hash: d42e3...f77
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 Nei, du burde ikke. Hvorfor? Fordi jenta sier at hun ikke vil og det burde være grunn god nok Anonymous poster hash: ef376...d86
Superdolly Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Så lenge hun selv sier at hun ikke vil, så burde du absolutt ikke gjøre det.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Min ni-åring går hjem etter leksehjelp to dager i uka og er hjemme alene til ca. fem. Dette er noe hun har mast deg til...,, Anonymous poster hash: fbb3b...1e5
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Min 8-åring kan godt være hjemme alene en 2-3 timer uten problemer. Men når det er sagt, jeg ville ALDRI har latt han om han hadde sagt han ikke vil det. Anonymous poster hash: 31730...c18
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Barn er ulike. Hadde absolutt ikke vært noe problem med noen av mine, men de er modne og selvstendige. Vil hun ikke bør hun slippe. Kan hun ikke bli med deg, da? Så tar dere en koselig mor-datter-tur? Anonymous poster hash: 19f25...ea6
Twintipp og himmelblå Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Hadde ikke vært noe problem for min straks 9-åring. Han elsker å være hjemme alene. Her er det jeg som lokker han med på shopping for at jeg liker best å ha han med..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 Aldri vært problem med mine barn, men når barnet SIER at hun ikke vil, så må du høre på henne! Anonymous poster hash: 17805...ce9
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Her liker både 7 og 9 åringen å være alene hjemme på dagtid, men ingen av dem vil være alene mer enn ca en halvtime på kvelden når det er mørkt (hvis de er sammen kan de gjerne være alene på kvelden også). Jeg tror det er lurt å jobbe for å gjøre ungene trygge på å være alene, men jeg tror ikke at å tvinge dem til ting de virklig ikke tør er den beste måten å gjøre det på. Anonymous poster hash: 45d57...a3e
Honningmelon Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 Min 8-åring er hjemme alene i et par timer. Hun syns det er helt topp. Men, hadde ikke gjort det om hun ikke hadde villet det selv.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Hvis hun ikke vil så må hun vel bare bli med. Min 9 åring er hjemme alene et par timer her og der. Men vi har hund da og hun sier at uten den så hadde hun vært utrygg. Så det er jo forskjell på barn. Når sfo er slutt fra 5.klasse blir jo til at barna er hjemme alene noen timer mens foreldrene er på jobb. Blir hvertfall vår hverdag fra høsten av. Anonymous poster hash: c5bf9...058
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå