Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Vi skal på tur i påska, hele storfamilien sammen. Jeg, min søster og vår bror har sammen planlagt en drømmetur. Våre foreldre spanderer og alt er klart. Ungene gleder sg til tur med tante og onkel og jeg gleder meg til tur med barn og familie. Så avlyste min søster, fordi hun kanskje kommer til å være gravid da. De skal ha ivf forsøk om 3 uker og hun tør ikke reise dersom hun er gravid. Jeg ønsker ikke noe mer enn at lillesøsteren skal bli gravid etter mye prøving og mange forsøk, men kan hun ikke utsette dette forsøket en mnd eller så? (Forrige forsøk var i januar) Halve gleden over turen er borte. Det er sikkert egoistisk, men jeg gledet meg så... Anonymous poster hash: 0d2fb...728
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 Hun kan nok ikke velge dato selv ved IVF, lang ventetid. Må ta den datoen hun får og det må passe i syklusen. Anonymous poster hash: 6068a...45f
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Kan man ikke reise på tur om / når man er gravid? Hoho Det var dagens! Anonymous poster hash: e264c...e4a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Hun blir da ikke mer eller mindre gravid av å reise på tur!! Dummeste jeg har hørt.... Anonymous poster hash: abb93...039
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Emmmm... Hvorfor i alle dager vil hun ikke reise dersom hun er gravid? Skal hun sitte i stua si å eige i 9mnd? Slutte i jobb å være helt innaktiv? Prøverør eller ei, man skal leve som vanlig ( med noen få opplagte unntak) når man er gravid! Har noen fortalt din søster dette? Anonymous poster hash: 80991...0f2
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Hun blir da ikke mer eller mindre gravid av å reise på tur!! Dummeste jeg har hørt....Anonymous poster hash: abb93...039 Eneste tiden gravide ikke BØR reise er rett før fødsel! Og heller ikke da er d farlig, man ønsker bare ikke fødsel i luften.... Anonymous poster hash: abb93...039
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Jeg forstår din søster. Hvis hun har prøvd mange ganger har hun sikkert opplevd spontanaborter, eller i det minste er redd for det. Ikke akkurat bare å late som ingenting om det skulle skje på tur. Nå er jo sjansen liten for både det ene og det andre, men hun har jo sagt i fra i god tid.. Anonymous poster hash: 2b11c...49e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 Jeg har også vært gjennom IVF, og det hadde aldri i verden vært aktuelt å utsette et forsøk. Forsøkene ble prioritert over alt annet, og livet ble satt på vent. Jeg visste jo ikke hvor mange forsøk og hvor lang tid det ville ta, og ville ikke kaste bort mer tid, følte jo at jeg hadde ventet en evighet allerede før vi kom igang med dette. Og, mulig det er irrasjonelt, men jeg turte heller ikke å reise til utlandet mens jeg var gravid. Dette fordi jeg rett og slett ikke har peiling på hva man kan spise og ikke i andre land, og ser for meg at det kanskje er større risiko for å få i seg ting som er skummelt når man er gravid. Har jo hørt at det er enkelte ting man ikke bør spise i enkelte land, men jeg aner ikke hva og hvor. Og jeg ville på ingen måte ta noen unødvendige sjanser når jeg hadde gått gjennom så mye for å bli gravid og ikke visste om jeg kom til å klare å bli det igjen. Anonymous poster hash: 9f069...d05
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY. Anonymous poster hash: 0d2fb...728
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY. Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Du høres utrolig forståelsesfull ut... jeg ville ikke reist på tur med deg jeg heller. Anonymous poster hash: 9f069...d05
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY.Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Be henne ta Albyl-E fra EL til hun er 8-9 uker på vei, så trapp ned over et par uker etter d!! Hun kan spørre på klinikken!! Når kvinner blir 35-40 år blir blodet en ørliten anelse tykkere, vanlig og helt ufarlig! MEN d kan skape litt trøbbel når kroppen skal "få liv" i fosteret gjennom de øøøøøørsmå blodårene som er på d tidspunktet..... Hjalp meg etter 2 MA.... Anonymous poster hash: abb93...039
overlord Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 Har man prøvd å bli gravid i 12 år er det fullt forståelig at det er førsteprioritet. For meg virker det hysterisk å ikke kunne dra på ferie pga. det, men det må være hennes valg som du bør vise forståelse for.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY. Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Åhh, da stiller det jeg litt annerledes og jeg forstår at hun vil holde seg hjemme. Anonymous poster hash: e264c...e4a
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #14 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY. Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Du høres utrolig forståelsesfull ut... jeg ville ikke reist på tur med deg jeg heller. Anonymous poster hash: 9f069...d05 Jeg har Vært forståelsesfull i mange år nå. Jeg har trøstet og oppmuntret, fulgt til lege, kommet midt på natten når hun har fått blødninger. Jeg har inkludert henne i alle deler hun ønsker av mine graviditeter og barn, jeg har forsvart henne ovenfor alle når hun tar avsted på hormon trip ovenfor familie og venner. Jeg har avlyst planer for å kjøre dem til flyplassen med 1 dags varsel fordi det var billigere å fly fra torp og når den shoppingturen til NY ble dyrere enn planlagt lånte jeg henne penger til forsøket som ble utsatt for turen... Etter 3 år med henne som det totale midtpunkt i vår alles verden er jeg bare litt skuffet over at hun ikke kunne utsatt et forsøk i noen uker for at vi alle skulle fått en fin tur sammen. Og hun ER hysterisk. Straks hun tester positivt (i god tid før ikm ) setter hun i gang med planlegging. Vi snakker innkjøp av gravid klær, baby klær, planlegging av bilkjøp og tapet til baby rommet, enhver matbit blir vurdert og kommentert i forhold til graviditeten og vi er alle støttende og trøstende. Anonymous poster hash: 0d2fb...728
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #15 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY. Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Åhh, da stiller det jeg litt annerledes og jeg forstår at hun vil holde seg hjemme. Anonymous poster hash: e264c...e4a Jeg og! Skulle bare ønske hun ville gi noen uker av dette til familien hun allerede har... så skal jeg komme til henne daglig med ukeblader og sunne matbiter mens hun ligger med beina i været etterpå... Anonymous poster hash: 0d2fb...728
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #16 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY.Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Be henne ta Albyl-E fra EL til hun er 8-9 uker på vei, så trapp ned over et par uker etter d!!Hun kan spørre på klinikken!! Når kvinner blir 35-40 år blir blodet en ørliten anelse tykkere, vanlig og helt ufarlig! MEN d kan skape litt trøbbel når kroppen skal "få liv" i fosteret gjennom de øøøøøørsmå blodårene som er på d tidspunktet..... Hjalp meg etter 2 MA.... Anonymous poster hash: abb93...039 Hun tar det allerede. Det og gelé og plaster og gudene vet hva. Pluss at hun (dvs jeg) setter sprøyter 3 ganger om dagen når blødningene begynner og frem til en ultralyd har knust alt håp. De er på sin tredje ivf klinikk. Anonymous poster hash: 0d2fb...728
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #17 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY. Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Du høres utrolig forståelsesfull ut... jeg ville ikke reist på tur med deg jeg heller. Anonymous poster hash: 9f069...d05 Jeg har Vært forståelsesfull i mange år nå. Jeg har trøstet og oppmuntret, fulgt til lege, kommet midt på natten når hun har fått blødninger. Jeg har inkludert henne i alle deler hun ønsker av mine graviditeter og barn, jeg har forsvart henne ovenfor alle når hun tar avsted på hormon trip ovenfor familie og venner. Jeg har avlyst planer for å kjøre dem til flyplassen med 1 dags varsel fordi det var billigere å fly fra torp og når den shoppingturen til NY ble dyrere enn planlagt lånte jeg henne penger til forsøket som ble utsatt for turen... Etter 3 år med henne som det totale midtpunkt i vår alles verden er jeg bare litt skuffet over at hun ikke kunne utsatt et forsøk i noen uker for at vi alle skulle fått en fin tur sammen. Og hun ER hysterisk. Straks hun tester positivt (i god tid før ikm ) setter hun i gang med planlegging. Vi snakker innkjøp av gravid klær, baby klær, planlegging av bilkjøp og tapet til baby rommet, enhver matbit blir vurdert og kommentert i forhold til graviditeten og vi er alle støttende og trøstende. Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Kanskje like greit for deg at hun ikke blir med da, så slipper du at hun skal være midtpunkt hele tiden... Anonymous poster hash: 9f069...d05
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #18 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY.Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Be henne ta Albyl-E fra EL til hun er 8-9 uker på vei, så trapp ned over et par uker etter d!!Hun kan spørre på klinikken!! Når kvinner blir 35-40 år blir blodet en ørliten anelse tykkere, vanlig og helt ufarlig! MEN d kan skape litt trøbbel når kroppen skal "få liv" i fosteret gjennom de øøøøøørsmå blodårene som er på d tidspunktet..... Hjalp meg etter 2 MA....Anonymous poster hash: abb93...039 Hun tar det allerede. Det og gelé og plaster og gudene vet hva. Pluss at hun (dvs jeg) setter sprøyter 3 ganger om dagen når blødningene begynner og frem til en ultralyd har knust alt håp. De er på sin tredje ivf klinikk.Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Ok..... Da bør hun kanskje tenke adopsjon, før hun blir for gammel til d også!! Ser dessverre ikke ut som oddsene er på hennes side, og tiden går fort!... Håper d klaffer denne gangen! Anonymous poster hash: abb93...039
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #19 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY. Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Du høres utrolig forståelsesfull ut... jeg ville ikke reist på tur med deg jeg heller. Anonymous poster hash: 9f069...d05 Jeg har Vært forståelsesfull i mange år nå. Jeg har trøstet og oppmuntret, fulgt til lege, kommet midt på natten når hun har fått blødninger. Jeg har inkludert henne i alle deler hun ønsker av mine graviditeter og barn, jeg har forsvart henne ovenfor alle når hun tar avsted på hormon trip ovenfor familie og venner. Jeg har avlyst planer for å kjøre dem til flyplassen med 1 dags varsel fordi det var billigere å fly fra torp og når den shoppingturen til NY ble dyrere enn planlagt lånte jeg henne penger til forsøket som ble utsatt for turen... Etter 3 år med henne som det totale midtpunkt i vår alles verden er jeg bare litt skuffet over at hun ikke kunne utsatt et forsøk i noen uker for at vi alle skulle fått en fin tur sammen. Og hun ER hysterisk. Straks hun tester positivt (i god tid før ikm ) setter hun i gang med planlegging. Vi snakker innkjøp av gravid klær, baby klær, planlegging av bilkjøp og tapet til baby rommet, enhver matbit blir vurdert og kommentert i forhold til graviditeten og vi er alle støttende og trøstende. Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Kanskje like greit for deg at hun ikke blir med da, så slipper du at hun skal være midtpunkt hele tiden... Anonymous poster hash: 9f069...d05 Jeg synes ikke det. Jeg synes hun skal være med, at hun skal være midtpunktet og at jeg , mine barn, vår bror og våre foreldre skal få tilbringe en fin tur sammen med henne. Jeg vil at hun skal lykkes. Jeg hater å se den tidligere glade og lykkelige søsteren min skru av alt annet i livet for dette. Hun skyver alle som våger å hinte frempå om adopsjon og tanker om at de kanskje ikke kommer til å lykkes fra seg. Hun har enorme humørsvingninger pga hormonbehandlinger og opp og nedturen er store ved hvert forsøk. jeg unner henne all støtte jeg kan gi og når hun fortalte at hun ikke ble med på turen smilte og nikket jeg og fortalte henne at jeg forsto valget og at jeg syntes det var leit men at jeg er der for henne uansett. Men inni meg er jeg altså skuffet. Anonymous poster hash: 0d2fb...728
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #20 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY.Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Be henne ta Albyl-E fra EL til hun er 8-9 uker på vei, så trapp ned over et par uker etter d!!Hun kan spørre på klinikken!! Når kvinner blir 35-40 år blir blodet en ørliten anelse tykkere, vanlig og helt ufarlig! MEN d kan skape litt trøbbel når kroppen skal "få liv" i fosteret gjennom de øøøøøørsmå blodårene som er på d tidspunktet..... Hjalp meg etter 2 MA....Anonymous poster hash: abb93...039 Hun tar det allerede. Det og gelé og plaster og gudene vet hva. Pluss at hun (dvs jeg) setter sprøyter 3 ganger om dagen når blødningene begynner og frem til en ultralyd har knust alt håp.De er på sin tredje ivf klinikk.Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Ok..... Da bør hun kanskje tenke adopsjon, før hun blir for gammel til d også!! Ser dessverre ikke ut som oddsene er på hennes side, og tiden går fort!... Håper d klaffer denne gangen! Anonymous poster hash: abb93...039 abort er ikke aktuelt for henne. Ikke noe jeg nødvendigvis forstår, men som jeg respekterer hennes syn på. Anonymous poster hash: 0d2fb...728
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #21 Skrevet 8. februar 2015 Vel... Hun er ganske hysterisk. Hun nærmer seg 40, de har vært prøvere i 12 år, ivf de siste 3 årene. Hun har vært "gravid" noen få uker på all denne tiden (testet positivt og så mistet i uke 4-5 to ganger) Hun er overbevist om at grunnen er at hun gjør noe feil, så denne gangen skal hun visst ligge på ryggen med beina i kryss... Og de har ivf privat. Legene gjør akkurat det de får betalt for. Det var ikke noe problem for henne å utsette når hun ville på shoppingtur til NY.Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Be henne ta Albyl-E fra EL til hun er 8-9 uker på vei, så trapp ned over et par uker etter d!!Hun kan spørre på klinikken!! Når kvinner blir 35-40 år blir blodet en ørliten anelse tykkere, vanlig og helt ufarlig! MEN d kan skape litt trøbbel når kroppen skal "få liv" i fosteret gjennom de øøøøøørsmå blodårene som er på d tidspunktet..... Hjalp meg etter 2 MA....Anonymous poster hash: abb93...039 Hun tar det allerede. Det og gelé og plaster og gudene vet hva. Pluss at hun (dvs jeg) setter sprøyter 3 ganger om dagen når blødningene begynner og frem til en ultralyd har knust alt håp.De er på sin tredje ivf klinikk.Anonymous poster hash: 0d2fb...728 Ok..... Da bør hun kanskje tenke adopsjon, før hun blir for gammel til d også!! Ser dessverre ikke ut som oddsene er på hennes side, og tiden går fort!... Håper d klaffer denne gangen! Anonymous poster hash: abb93...039 abort er ikke aktuelt for henne. Ikke noe jeg nødvendigvis forstår, men som jeg respekterer hennes syn på. Anonymous poster hash: 0d2fb...728 tidenes autocrrect. Adopsjon, ikke abort 😂 Anonymous poster hash: 0d2fb...728
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå