Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Oppdaget plutselig at 5åringen har fått en bar flekk på hodet. Str med et kronestykke ca. Hva kan dette komme av? Anonymous poster hash: 211e4...c25
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 kan ha blitt revet ut i lek, harr sår/skorpe der..? Har han merket noe selv da? Kløe, svie? Anonymous poster hash: 7361d...843
HvittHus Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Det kan være helt uskyldig, men også starten på Alopecia.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Kan være alopecia (areata?), men jeg håper virkelig ikke det Jeg har det, og har hatt slike "blankpolerte" flekker på størrelse med en femmer (kanskje litt større), men innen et år hadde håret vokst ut igjen. På de aller fleste vokser håret ut igjen etterhvert, mens noen få mister alt håret. Oppsøk en hudlege, hi, de kan som regel litt om dette! Krysser fingre og tær! Anonymous poster hash: 84216...634
Tessa3 Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Takk for svar:) Jeg vet iallefall at den ikke var der for en uke siden, fordi da ble han klippet. Den er helt bar og helt glatt. Ingen sår eller skorpe. Skal få sjekket opp dette med alopecia..
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Takk for svar:) Jeg vet iallefall at den ikke var der for en uke siden, fordi da ble han klippet. Den er helt bar og helt glatt. Ingen sår eller skorpe. Skal få sjekket opp dette med alopecia.. Flekkene er glatte fordi det ikke er noen hårsekker der. Ang alopecia; Man vet hva som skjer, hårsekkene går i en slags dvale, men ikke hvorfor, sa hudlegen til meg. Det kalles gjerne "stressflekker" for ofte utløses det når man er i stressede situasjoner/ved traumer osv.. Men leste at det ikke trenger å være tilfellet for barn. Skulle det være Alopecia areata så vil de aller aller fleste få igjen håret etter en stund. Aberet er gjerne at man fort kan få det igjen Mener ikke å skremme deg, men som sagt, jeg sliter med dette selv Anonymous poster hash: 84216...634
Tessa3 Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Tenkte på en ting til.. Han er ganske ofte sur og irritabell, og har vært det ganske lenge.. Han er en skikkelig kresen gutt, spiser lite kjøtt og grønnsaker. Og spiser veldig lite til middag, er mye mer glad i brødmat. Kan det skyldes vitaminmangel? Jeg har i perioder trengt B12 sprøyter, uten at de har funnet noen klar årsak til hvorfor jeg mangler det (ingenting i veien med mitt kosthold). Skal bestille legetime til han i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå