Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Jeg har vært der. Hver dag var en jobb med barn og et ekstra barn (mannen). Nå sitter jeg her alene med en deilig frokost/lunsj uten noen rundt meg. Barna kommer senere. Beste morsdagen på mange år:) Sier ikke at løsningen er å gå fra mannen sin. Men på sånne dager, med all denne klagingen over brutte forventninger, så minner det meg på hvor godt jeg har det. Alt er egentlig som før, jeg måtte ordne med alle ting før også. Men nå uten å ergre meg over mann som ikke kunne dra seg opp først en eneste dag f.eks. Send mannen ut og lag dere en koselig morsdag for dere selv.. Anonymous poster hash: 24e7f...1a8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 På en måte kan jeg forstå skuffelsen, på en annen måte ikke. Så lenge det ikke er barna som føler på at det skulle vært noe mer enn det er, så er dette egentlig bare en vanlig søndag. Bak en kake selv, men la det heller være opp til mannen og ordne med farsdagen. Om barna snakker mye om dette pga bhg eller skole, så må man høre hva barna ønsker. En tegning er jo flott, og den andre kan feks ordne en blomst. Verre er det ikke. Om barna ikke er opptatt av denne dagen, la det ligge. Anonymous poster hash: 82584...85e
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Grunnen til skuffelsen ligger vel i et ønske om ÉN dag i året hvor en blir verdsatt og dullet med siden mange av de som føler denne skuffelsen er primus motor hver dag året gjennom. På den andre siden, så er det jo viktig å la mannen få vite om forventningen om morsdagen.. hi Anonymous poster hash: 24e7f...1a8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Hvis forventningen er frokost på senga, kake, blomster og gaver vil jeg si forventningen er feil. Oppmerksomhetens størrelse følger barnas alder. I år fikk jeg en fin rosa glassperle og et ark med noen streker. Dette var det vesla ville gi mamma. Det er ikke meningen at mannen skal varte opp kona. Anonymous poster hash: 0e6a4...3aa
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Trikset er å ikke ha noen forventninger. .. Forberedte kake i går og skal pynte den i dag. For ungenes skyld. Men ingen har mint ungene på at det er morsdag, det gjør jeg ikke selv. Og gubben? Jo,han ligger og sover som han alltid gjør på søndager... Anonymous poster hash: 6fd46...720
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Dere som ikke har noen forventinger til mannen: gjør dere ikke ham, degselv og barna en bjørnetjeneste? Skal barna vokse opp med at det er greit at mannen aldri duller for kona si? Har mannen noe dom heldt sjans til å forbedre seg om det ikke blir ytret ønske om at han skal? Skal du gå å innbille deg st du gjør det her riktig ved å holde skjemt for så om Moen år bruke det mot ham?..... Anonymous poster hash: 3644a...c4d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Dere som ikke har noen forventinger til mannen: gjør dere ikke ham, degselv og barna en bjørnetjeneste? Skal barna vokse opp med at det er greit at mannen aldri duller for kona si? Har mannen noe dom heldt sjans til å forbedre seg om det ikke blir ytret ønske om at han skal? Skal du gå å innbille deg st du gjør det her riktig ved å holde skjemt for så om Moen år bruke det mot ham?..... Anonymous poster hash: 3644a...c4d Beklager skrivefeil! Anonymous poster hash: 3644a...c4d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 Dere som ikke har noen forventinger til mannen: gjør dere ikke ham, degselv og barna en bjørnetjeneste? Skal barna vokse opp med at det er greit at mannen aldri duller for kona si? Har mannen noe dom heldt sjans til å forbedre seg om det ikke blir ytret ønske om at han skal? Skal du gå å innbille deg st du gjør det her riktig ved å holde skjemt for så om Moen år bruke det mot ham?..... Anonymous poster hash: 3644a...c4d Mannen skal få stille opp på bursdagen min. På morsdagen er jeg fornøyd hvis ungene husker dagen. I dag har jeg fått kort som eldste har laget på sfo.💜 Yngste er for liten til å forstå hva morsdag er. Jeg er fornøyd. Anonymous poster hash: 33073...118
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Er møkk sur på mannen. Ikke at jeg må ha så mye, men synes man inne mellom kan vise at man setter pris på hverandre. Han er en egoist. Slik skal ikke jeg oppdra barna våres til å bli iallfall. Han skjønner merkelig nok at jeg er sur da, så prøver febrilsk å gjøre det godt igjen Anonymous poster hash: 8d53d...4b3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 Nå er jeg alene med barna, men blir skuffet. Største min blir snart 14 år, og de nekter hvert år og gjøre noe for meg. Ikke lage kort, tegne tegning. Skal vi ha kaka, må jeg lage den selv. Selv om største baker omtrent en gang i uken med venninner her, men da er det jo fordi de skal spise. Hun nekter og bake til meg. Det samme er det på bursdagen min. Dette året blir det ikke kake eller kos, jeg er så syk at jeg må være sengeliggende, for bare litt anstrengelse fører til at jeg mister pusten. Da synes jeg selvfølgelig synd på meg selv. Jeg måtte lage min egen frokost i dag og. Anonymous poster hash: 2482b...ba2
Preggie Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Nå er jeg alene med barna, men blir skuffet. Største min blir snart 14 år, og de nekter hvert år og gjøre noe for meg. Ikke lage kort, tegne tegning. Skal vi ha kaka, må jeg lage den selv. Selv om største baker omtrent en gang i uken med venninner her, men da er det jo fordi de skal spise. Hun nekter og bake til meg. Det samme er det på bursdagen min. Dette året blir det ikke kake eller kos, jeg er så syk at jeg må være sengeliggende, for bare litt anstrengelse fører til at jeg mister pusten. Da synes jeg selvfølgelig synd på meg selv. Jeg måtte lage min egen frokost i dag og. Anonymous poster hash: 2482b...ba2 Jeg kjenner at jeg blir provosert av barna dine. Men jeg lurer også på hvordan tidligere mors- og farsdager har vært feiret hjemme hos dere? Da jeg var liten feiret vi ikke farsdag og morsdag. Nå når jeg har blitt mamma selv, ønsker jeg at vi skal feire mors- og farsdag. Mine første to morsdagee har vært kiipe, første lå mannen med høy feber og var helt slått ut, andre var han borte på jobbreise. Derfor har jeg vært tydelig på hva jeg forventer av morsdagen, og jeg har minnet ham på at det er denne dagen. (Dette fordi jeg kjenner samboeren min og vet at han ikke er flink til å huske merkedager). Så i dag fikk jeg sove til jeg våknet, kaffe og presanger på sengen, en lang dusj før frokosten var servert, og snart skal vi spise kake. Vi skal spise på flyplassen, da han reiser bort på jobb i kveld. Når det er farsdag får han samme opplegg. Jeg går ut i fra at døtrene mine vil fortsette denne tradisjonen når de er store nok, selvfølgelig ved hjelp av den andre forelderen...
skjotta Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 Null forventninger = null skuffelser. Vi feirer ikke morsdag, farsdag, valentines osv. Ikke savner jeg det heller.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Jeg tenker at mannen burde huske sin egen mor i dag, jeg! Jeg er ikke moren hans og ikke vil jeg være det heller. Anonymous poster hash: 01422...f40
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #14 Skrevet 8. februar 2015 Takk! Frister å slå opp, har tenkt på det lenge, men vet ikke hvordan en skal gå frem igrunn... Anonymous poster hash: a63ea...303
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå