Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #1 Skrevet 8. februar 2015 Han har sittet oppe i natt og hørt på musikk alene,og har drukket følgende: 5 halvlitere,2 småflasker vodka (sånne små som man får kjøpe på fly) samt nesten en hel flaske cognac. Cognacflaska var drukket bittelitt av,så mengden var ca 1/2 cm over etiketten. Nå har jeg sett igjennom fingrene med alkoholforbruket lenge,men nåbinnser jeg at det ikke kan fortsette slik,det er ikke normalt. Nå skal jeg bort,og mannen sover rusen av seg,så det blir en alvorsprat når jeg kommer hjem. Anonymous poster hash: c5dd4...f66
Mamma_til_2 Skrevet 8. februar 2015 #2 Skrevet 8. februar 2015 Når du sier at du har sett gjennom fingrene på alkohol forbruket, vill det si at han gjør dette ofte ( mange ganger i uken) eller satt han bare oppe i natt og koste seg? Om det er det siste og det skjer av og til en lørdag/ fredag og det ikke går ut over noen så er ser ikke jeg problemet.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Det var mye, ja,men som nevnt over: hvor ofte og like mye hver gang? Anonymous poster hash: 8356d...f51
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Detta børr du ta opp med han og si din meining. Bikker detta over er flaska meir vert en du og unge/ungane. Detta går gradevis og blir hyppigare. Snart vil han gjømme så du ikkje ser kva han har. Begynner han og gjømme er han langt komment. Har hat 3 stk i familien og det har vert skytedrama og godt angrep på barna. Anonymous poster hash: 22138...702
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Han har vanskelig med å komme seg "på rett kjør" etter f.eks jul og sommerferie,der det er mer sosialt akseptert å drikke mer,eks alkohol til maten. Dette dras inn i merforbruk i helger etter endt høytid. Fra 3-4 øl fredag og lørdag,til disse + cognac/sprit etc. Det som er betenkelig er at det skjer på dager der jeg skal tidlig opp,og legger meg tidlig. Øl drikker han når jeg er våken,men resten kommer frem når jeg har lagt meg. Har ikke mast mye om dette, men har sagt fra tidligere når helga var fra onsdag til søndag. Synes ikke det er innafor å drikke 6 halvlitere onsdag-torsdag-fredag-lørdag samt øl til maten søndag. Da sluttet han med drikking i midtuka,men har økt i helg. Ved et tilfelle rakk han ikke tidspunktet for ølsalg en lørdag,og da ringte han en han kjente som drev en matbutikk og fikk hente øl som han skulle betale påfølgende mandag. Dette selv om butikken var stengt...Normalt? HI Anonymous poster hash: c5dd4...f66
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Nei, han har et problem. Anonymous poster hash: 1055e...abf
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Normalt for en som har et problem. Lite du kan gjøre, med mindre han vil ha hjelp selv. Anonymous poster hash: 86f1c...741
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 Noen som har erfaring med at man klarer å holde en alkoholiker "i sjakk"? Klarer å dra han inn etter høytider,men nå er dette ekstra i helgene tilkommet. Lurer på om jeg klarer å hanke det inn til et "akseptabelt" nivå,jeg er klar over at jeg ikke kommer til klare å få han til slutte...eller vil det mest sannsynlig bare eskalere? HI Anonymous poster hash: c5dd4...f66
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Dersom han ikke vedkjenner at han har et problem, så vil d eskalere! Snakk med han, mener han at du overdriver og er tullete, så er d kroken på døra!! Er han enig i at han har et problem og vil jobbe med d, så bør han få en sjanse! MEN sett klare grenser!!! Anonymous poster hash: e4a3c...af1
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 All erfaring tilsier at dette bare blir værre. Anonymous poster hash: a78ec...450
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Hvordna tror du ungene har det, eller etterhvert vil ha det, oppi noe slkt? Som mamma er det din fordømte plikt å sørge for at ungene dine ikke vokser opp i samme hus som en alkoholiker. Anonymous poster hash: ab0a4...768
mamma_bergen Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 Det kan virke som at han har et problem..Jeg ville forlangt totalavholdenhet i hans situasjon, da det mest sannsynlig bare kommer til å øke på.
Ileus Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Hvis han ikke selv innser at han har et problem, er det lite hjelp i å mase. Da vil han bare bli enda flinkere til å skjule drikkingen.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #14 Skrevet 8. februar 2015 Noen som har erfaring med at man klarer å holde en alkoholiker "i sjakk"? Klarer å dra han inn etter høytider,men nå er dette ekstra i helgene tilkommet. Lurer på om jeg klarer å hanke det inn til et "akseptabelt" nivå,jeg er klar over at jeg ikke kommer til klare å få han til slutte...eller vil det mest sannsynlig bare eskalere? HI Anonymous poster hash: c5dd4...f66 Tror det første du må innse er at du ikke kan "klare å holde en alkoholiker i sjakk". Det er heller ikke ditt ansvar! Tvert imot, det at du "greier å hanke det inn til et "akseptabelt" nivå etter høytider osv." så er du det man som regel kaller "medavhengig". Du gjør det mulig for ham å fortsette med misbruket av alkohol. Eneste måte å få endret dette på er om han innser selv at han har et alkoholproblem - og det er et problem når det påvirker de rundt ham, uansett hva han mener om det. Hvis han innser det selv, da kan han få hjelp for det. Da er det naturlig å ta kontakt med legen hans. Jeg anbefaler deg å ta kontakt med noen av interesseorganisasjonene for rusmisbrukere/alkoholikere, disse har som regel pårørendegrupper som du kan få mye god informasjon fra. DU kan aldri greie å holde drikkingen hans i sjakk, da hjelper du ham bare til å fortsette. Det er godt ment fra din side, men ikke en metode som løser noen som helst problemer for ham. Om han ikke vil innse problemet så får du ta ham med til fvk og fortelle at du ikke har tenkt å la barna dine vokse opp med en alkoholiker som ikke vil ta ansvar for eget misbruk og eget liv. Anonymous poster hash: 90e07...926
3 i april Skrevet 8. februar 2015 #15 Skrevet 8. februar 2015 HAn trenger hjelp. Å så lenge dere har barn i hus så SKAL han ha ha hjelp. Denne drikkingen er ikke normalt og heller ikke noe du skal se gjennom fingrene med, selv om han ikke vekker, bråker eller blir voldelig. Dette er ikke akseptabelt og om han bare flirer det bort eller nekter for at han faktisk har et problem og påstår at han slettes ikke trenger eller vil ha hjelp så bør du forlate han sånn at barna dine skal slippe og vokse opp med en alkoholisert far.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå