Gå til innhold

Hvor mye rot tåler du ifra mannen din?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye tåler du før du sier ifra? Jeg føler jeg tåler ekstremt lite, og mindre og mindre blir det. Han er så utrolig lite nøye generelt, og jeg blir gal. F eks den haugen med sokker nedenfor sengen vår som har ligget der i to mnd, at han slenger flaskene med brus inni kjøleskapet, at han aldri skyller av fat ig mye mer. Tror jeg er inni en fæl periode hvor alt irriterer meg med han. Hvor mye tåler du av rot?

Anonymous poster hash: da02f...e7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lite. Irriterer meg grønn over at han 'merkerere revir' over hele huset. Klær på soverommet, i gangen, på kjøkkenstolene (enda det er god plass på walk-in-closet).

Talkerkener ryddes ikke, for de flyttes fra bordet til benken over oppvaskmaskinen.

Ytterjakka havner ikke i hans eget klesskap (ja han har ett helt alene).

Anonymous poster hash: 1fc3d...d2b

Skrevet

Jeg sier i fra ganske raskt, lenge før det faktisk irriterer meg noe nevneverdig. Sure sokker han slenger fra seg, middagstallerken som blir stående på benken over oppvaskmaskinen (som er tømt og klar for påfyll)... Jeg sa ikke noe i starten, men opplevde at det hele forverret seg og at han faktisk aldri ryddet det selv om jeg ikke sa noe. Det kunne bli liggende i dagevis (og da tok jeg det)! 
Verktøy som blir liggende overalt (på trygge avstander til barna, heldigvis), får han beskjed om å fjerne med det samme (er det ikke trygt for barna, fjerner jeg det selv). Likevel har noe av verktøyet blitt liggende i over et halvt år nå. Ligger på en sånn gammeldags gardinhylle, helt oppe ved taket, så er ikke noe som er veldig synlig, men det er irriterende. 

Andre klær, som hvis han tar av seg en genser en varm dag, og legger den et upassende sted, kan det være jeg lar være å si noe med mindre det skjer ofte. 

Jeg tåler derimot at han ikke rydder bort skoene i gangen når han kommer inn døren. Jeg tolerer at det er litt klesrot på soverommet (da jeg også roter med klær der). Fjernkontroller overalt tåler jeg tildels, da han er eneste som ser på tv og det er han som må på let etter dem (særlig om ungene får tak i dem). 

Anonymous poster hash: 5f5f3...f7c
Skrevet

Så lenge han rydder opp etter seg så er det klinkende ligegyldig for meg hvor mye han roter.

Skrevet

Her hadde spørsmålet vært motsatt, hvor mye rot tåler han fra meg? 😉

Så ganske mye er svaret, vi er normalt ryddige begge to, men har ikke et mål om at det skal være strøkent hele tiden.

Skrevet

Mye, da han er en super mann på de fleste områder, og jeg irriterer meg lite over han. Det kan være perioder vi ikke er like harmonisk, da er det som regel andre ting som ligger under, enn det jeg faktisk irriterer meg over.

Skrevet

Putt tingene hans i en søplesekk og legg den ut i søppelkassa. Så gir du beskjed om at dette konsekvent skjer med alt som ikke ryddes.

Anonymous poster hash: d89f4...1f8

Skrevet

Putt tingene hans i en søplesekk og legg den ut i søppelkassa. Så gir du beskjed om at dette konsekvent skjer med alt som ikke ryddes. Anonymous poster hash: d89f4...1f8

Ærlig talt! Det er da hans hus også! Hvem har sagt at det er den mest ryddige som skal bestemme alt?

Skrevet

Putt tingene hans i en søplesekk og legg den ut i søppelkassa. Så gir du beskjed om at dette konsekvent skjer med alt som ikke ryddes. Anonymous poster hash: d89f4...1f8

Ærlig talt! Det er da hans hus også! Hvem har sagt at det er den mest ryddige som skal bestemme alt?

Ærlig talt,det er hans hus også. Hvorfor skal ikke han stå til ansvar for sitt eget rot.

Anonymous poster hash: 364ba...a4d

Skrevet

He he! Sorry, men den må du lenger ut på landet med!

Ingen får slenge sure sokker og la de ligge i to (!) mnd uten å fjerne de her i huset! Eller sette brukt servise på benken uten å skylle eller rydde bort.

Skal hverdagslogistikken fungere er det avhengig av en minimumsinnsats fra alle. Nytter ikke bare å komme og påstå at "standarden legges for høyt" når familien er tom for fat eller skuffen er tom for klær.

Ingen unger skal behøve å vokse opp i et hus med rot og møkk og det er ikke mors ansvar alene å besørge dette fordi far tilsynelatende tror han fortsatt er ungkar.

Skrevet

He he! Sorry, men den må du lenger ut på landet med!

Ingen får slenge sure sokker og la de ligge i to (!) mnd uten å fjerne de her i huset! Eller sette brukt servise på benken uten å skylle eller rydde bort.

Skal hverdagslogistikken fungere er det avhengig av en minimumsinnsats fra alle. Nytter ikke bare å komme og påstå at "standarden legges for høyt" når familien er tom for fat eller skuffen er tom for klær.

Ingen unger skal behøve å vokse opp i et hus med rot og møkk og det er ikke mors ansvar alene å besørge dette fordi far tilsynelatende tror han fortsatt er ungkar.

Syntes dette svaret var bra. Jeg føler jeg går og kjefter hele tiden, uten nytte. Jeg kunne kanskje bare tatt det selv, men hvordan blir det da om jeg ikke tar det! Men synes og det er vanskelig å vite hva jeg kan forvente av han, vokste opp uten far, så jeg har ikke noe å sammenligne med

Anonymous poster hash: da02f...e7e

Skrevet

Rot Fra mannen min? Jeg lager mer rot! Herregud,jeg blir irritert ettersom han går rundt og rydder så snart barna lar glasset på bordet! Liksom,la det stå i 5minutter,de vil bli tørst igjen! Han tåler ikke leker,bare på barnerommet. For meg er leker en del av møbler,det er ikke rot. Ingen klær kan ligge,han bare tar dem bort til vaskemaskin! Han er alt for nøye,han trenger å slappe av!

Anonymous poster hash: d8bdc...5cc

Skrevet

Jeg roter mer enn min mann og han irriterer seg litt over mitt rot. Men men.

Anonymous poster hash: 94f5e...81d

Skrevet (endret)

Det skal ikke mye rot til. Er ikke god på å akseptere rot etter voksne mennesker.

Endret av Honningmelon
Skrevet

Tåler mye. Rydder mitt, (roter ikke mye) guttungen og jeg rydder hans leker om kvelden og mannens blir bare liggende.

Skrevet

Vi har heldigvis omtrent samme terskel for rot. Ingen av oss roter noe særlig og begge rydder uten mye styr. Jeg rydder riktignok mer enn ham, men det koster meg ikke noe.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...