Gå til innhold

Hva ville dere gjort?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min skal konfirmeres i mai. Faren hennes sier at han kommer ikke. Ville dere sendt invitasjon til han, eller bare gitt blaffen? Dette er veldig vondt for jenten!

Anonymous poster hash: 1c729...db7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville sendt invitasjon. Min x stemor sa klart i fra om at hun og min far ikke kom i min konfirmasjon fordi at min stemor hadde bursdag den dagen.

Men begge 2 dukket opp 😃

Skrevet

Ville sendt invitasjon. Min x stemor sa klart i fra om at hun og min far ikke kom i min konfirmasjon fordi at min stemor hadde bursdag den dagen.

Men begge 2 dukket opp 😃

Takk for råd😃

Skrevet

Regner med at grunnen er barnets stefar? Er det ingen som kan snakke fornuft med han? Synes datteren skal skrive et brev eller ringe til han for å fortelle hvordan han sårer henne. Hjelper ikke det, så er det vel like greit å gi faen i han. Kommer familien hans?

Anonymous poster hash: 57ac3...e31
Skrevet

Hun har ingen stefar, og å snakke fornuft med han hjelper overhodet ikke!😡

Skrevet

Hva er grunnen til at han nekter å komme, og har far og datter kontakt ellers?

Skrevet

Min pappa kom ikke i min konfirmasjon den gangen jeg var konfirmant. Han fikk invitasjon, men han reiste i min jevngamle kusines konfirmasjon. Alltid vært bitter for det! Så jeg er i tvil om du bør invitere han. Da bekreftes det sterkt at han ikke ønsker å komme hvis han ikke dukker opp. Syns du burde gå stort til verks for å få han dit derimot. Jeg tenkte mye etterpå om pappa hadde kommet om det var begravelsen min. Sånne tanker er ikke greit når man er 15. For meg var nemlig konfirmasjonen en stor dag jeg ikke kunne skjønne han dumpet slik. Aldri tilgitt han.

Anonymous poster hash: ba00b...c42

Skrevet

Tror enkelte fedre har problemer med å sette seg inn i ungdommers følelser :frustrert:

Husker at min far og fadderne ikke dukket opp i konfirmasjonen. Det var mest flaut overfor de andre konfirmantene, så en fjern slektning tok min fars plass, og andre familiemedlemmer tok faddernes plass, og reiste seg opp i kirka da presten ba for meg.

Ikke ideelt, men reddet dagen min :)

Skrevet

Send invitasjon. Du må vise datteren din at det i hvert fall ikke er din feil at pappa ikke dukker opp.

I tillegg kan manglende invitasjon brukes mot deg i ettertid.

Er det ingen i familien hans som kan snakke fornuft med han? Hva er grunnen til at han ikke kommer?

Anonymous poster hash: 0c33c...f4b

Skrevet

Send en invitasjon så kan I hverfall ikke det brukes mot deg senere. Kan jo hende han endrer mening.

Skrevet

Jeg ville ha sendt en invitasjon. Så kan han velge selv om han vil stille opp for datteren sin eller ikke. Synes det uansett er utrolig dårlig av ham å ikke dukke opp. Jeg håper datteren din får en fin dag:)

Skrevet

Send invitasjonen, så får dere håpe han kommer.

Her så er situasjonen og dårlig med far. Her ser det ut som det ikke blir konfirmasjon overhodet. Faren har lovet henne en del for å ikke konfirmere seg. Og jeg er egentlig litt lettet, for det er jo konflikt innad i hele hans familie, og stemor har gjort en del mindre hyggelige ting, og en del ille ting mot barna.

Men vi kommer til å ha en liten feiring her med min familie, selv om hun ikke konfirmerer seg.

Anonymous poster hash: a8db9...20b
Skrevet

Send invitasjon. Som andre sier, det kan brukes mot deg senere om du ikke gjør det. Og så kanskje du kan prøve å nå gjennom til far ved å si at denne dagen ikke har noe med deres forhold til hverandre å gjøre, men at det er en stor og viktig dag for datteren hans og at hun vil ha pappaen sin der.

Trist hvis han ikke klarer å sette datteren sin først på en så stor dag.

Skrevet

Jeg hadde sendt invitasjon uansett, for å ha mitt på det tørre. Hvis dette kan gjøre det ekstra sårt for datteren at han ikke kommer, så går det jo an å la være å nevne for henne at invitasjon er sendt.

Anonymous poster hash: abf5e...e23
Skrevet

Siden datteren er klar over at faren ikke kommer, så la henne lage en personlig innbydelse til faren. Smelter han ikke da, så er det nok dessverre ikke håp.

Skrevet

Herregud, så smålig av ham. Det er så dårlig gjort , om han ikke utstår deg, familien eller hvem som helst,

bør han uansett klare å ta seg sammen noen timer på den dagen.

Det betyr utrolig mye for henne sikkert og da bør han legge egotrippen på hylla en stund.

Vi ( dvs mannen) har konfirmant til høsten og vi feirer sammen hele gjengen. Gleder oss til å treffe alle sammen.

Det blir en herlig blanding av mannens, min, mors og stefars familie.

Vi går godt sammen hele gjengen. En kjempestor utvidet familie med stefamiler i alle retninger.

Og det er noe vår alles datter setter stor pris på.

Skrevet

min pappa kom ikke i min heller. han var med på sermonien, så dro han hjem. dagen etter hadde han egen "fest" for meg. endte opp med at tanta mi tok over hele greia så ingen merka jeg var der. detta er mange år siden, fortsatt litt sårt. hadde prøvd å gjøre noe med det. eventuelt bet datra skrive et brev eller en email til pappan sin hvor hun forklarte hvor sårt det er for henne? kansje han da kommer på at han er den voksne her!

Anonymous poster hash: 136eb...7c6
Skrevet

Jeg hadde sendt invitasjon. Da må han faktisk ta en aktiv stilling til om han skal svikte barnet sitt eller ikke.

Skrevet

Hadde også sendt invitasjon, så må han ta det valget når han skal svare. 

Anonymous poster hash: 9768d...6d3
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen.😃 Invitasjon blir sendt😃😃

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...