Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Finns så mange varianter av barneseng til nyfødt, også lurer jeg på disse Stokke barnesengene er det bare oppskrytt? er det merket som gjør at folk kjøper de, altså for status? Eller fordi de er best for nyfødt? Vil gjerne høre om hva som er bra med disse sengene, eller hva dere anbefaler? Jeg ser jo at dem har senger til 800 kr på IKEA som ser fine ut, og disse Stokke koster jo 5000 kr ? Anonymous poster hash: 97455...39d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Selvfølgelig er de oppskrytt! Fullstendig unødvendig å betale en formue for en barneseng. Men hvorfor ikke kjøpe den brukt? Jeg tror den Stokke-senga egentlig er veldig bra, den er bare så vanvittig overpriset. Anonymous poster hash: 73a27...00d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Selvfølgelig er de oppskrytt! Fullstendig unødvendig å betale en formue for en barneseng. Men hvorfor ikke kjøpe den brukt? Jeg tror den Stokke-senga egentlig er veldig bra, den er bare så vanvittig overpriset. Anonymous poster hash: 73a27...00d Ja, synes også 5000 kr er utrolig mye for en barneseng.. Titta litt på finn å de var faktisk to-tre stk brukte fra 2500 - 3500 kr.. Men synes det er forsatt veldig mye... Hvertfall 3500 kr.. 2000 er ok. Anonymous poster hash: 97455...39d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Når du skal utvide senga etterhvert koster det også skjorter med ekstradeler. Hadde aldri i livet brukt så mye på ei seng, selv om den er veldig pene Hadde de kostet 2.000 hadde jeg garantert kjøpt det til minste, men 5.000 orker jeg ikke tenke på engang! Anonymous poster hash: bc558...d2b
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Tror folk kjøper de pga at det er litt status, føler det er litt sånn "se på meg, jeg har penger!" Jeg er bombesikker på at sengene fra IKEA er like gode, om ikke bedre. Stokke er sikkert bra det, er ikke det jeg mener, men de er fryktelig overpriset! Når alt kommer til alt så er det jo bare noen hvitmalte planker om en madrass Anonymous poster hash: 819b6...e15
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 ....og alt i alt, en Porsche er laget av metal, har fire hjul og kjører fra A til B. Just saying Anonymous poster hash: 8696a...7e1
soleia Skrevet 8. februar 2015 #7 Skrevet 8. februar 2015 Babyen søv like godt i seng frå Ikea, det som kjem an på er kva du likar å sjå på, og kor mykje du er villig til å betale. Vi kjøpte ikkje Stokkeseng.
Gjest flykræsj Skrevet 8. februar 2015 #8 Skrevet 8. februar 2015 + du må kjøpe egne ovale madrasser, laken osv. Synes de er veldig fine, men en så dyr barneseng hadde jeg ikke kjøpt. Det er såpass mye utstyr man må ha til baby og småbarn, at det lønner seg å snu litt på kronene.
Serepta Skrevet 8. februar 2015 #9 Skrevet 8. februar 2015 Du betaler for designet. Comforten for barnet er nøyaktig den samme i en rimeligere seng.
Odine! Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 De er veldig fine, men vi tok oss allikevel en IKEA-tur.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #11 Skrevet 8. februar 2015 Madrassen avgjør hvor god senga er, og med mindre dere skal flashe senga hver gang dere får besøk er det bortkasta. Er jo stort sett mørkt på soverommet, så man ligger ikke å ser på senga på nettene uansett. Anonymous poster hash: c9879...ed8
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #12 Skrevet 8. februar 2015 Vi hadde den, og jeg ble veldig skuffet. Den var vanskelig å montere og virket ikke spesielt solid. Var skruer som datt ut med jevne mellomrom. Når gutten begynte å hoppe trampoline i sengen var jeg alltid redd for at den skulle bli ødelagt. Den ble solgt før guttens 3 årsdag og byttet ut med en Hoppekids seng, betrakelig mer solide saker. Sengen ble solgt sammen med all "innmat". Dette var i 2009, det er selvsagt mulig de har forbedret sengen siden. Kjøpte den fordi vi likte designet og ville støtte norsk design. Vi tenkte også at den ville vare flere år. For oss var ikke det er problem at den var oval ift sengetøy, min mor sydde madrasslaken til babymadrassen og til neste madrass brukte vi bare helt vanlige madrasslaken som vi strakk godt under madrassen. Anonymous poster hash: 9f387...9a3
Sint naken biltyv Skrevet 8. februar 2015 #13 Skrevet 8. februar 2015 Vi hadde Stokkeseng til første. Skranglete dritt. Kjøpte leander til andremann, utrolig solid og flott seng😊 Nå skal vi utvide den for lillemor er blitt litt stor
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #14 Skrevet 8. februar 2015 De er fine og funksjonelle men det er senger til 800 også. Jeg kunne betalt for en Stokke seng om vi hadde den i mange år men det har vi jo ikke. Men de ser kjempe fine ut. Anonymous poster hash: 9e070...1bf
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #15 Skrevet 8. februar 2015 Vi har en Stokkeseng. Vi kjøpte den brukte for 2500. Vi likte at den hadde hjul. Det var veldig praktisk den første tiden at vi kunne trille senga rundt i leiligheten. Den hjalp også baby til å finne roen. Den minste størrelsen er veldig trygg og god fot babyene. Vi hadde tvillingene oppi der veldig lenge, sammen. Da lå de tett og trygt. Den har jo også et veldig fint utseende. 😉 Anonymous poster hash: 9554e...9c9
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #16 Skrevet 8. februar 2015 Vi kjøpte den fordi den er fin og fordi vi hadde råd. Kjøpte den på tilbud. Hvis du bruker den i endel år, blir den ikke mye dyrere enn å kjøpe en babyseng og en juniorseng av andre merker. Hvis du ikke vil ha senga lenger, får man godt betalt for den brukt på finn. Anonymous poster hash: d9e8c...593
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #17 Skrevet 8. februar 2015 Vi kjøpte den fordi den er fin og fordi vi hadde råd. Kjøpte den på tilbud. Hvis du bruker den i endel år, blir den ikke mye dyrere enn å kjøpe en babyseng og en juniorseng av andre merker. Hvis du ikke vil ha senga lenger, får man godt betalt for den brukt på finn. Anonymous poster hash: d9e8c...593 Smaken er som baken uansett flott å se at alle har sine egne meninger ! Jeg selv synes også det er bare oppskrytt og status.. Forsatt forstår jeg ikke hva som er så bra med Stokke enn en seng fra IKEA. ? Anonymous poster hash: 97455...39d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #18 Skrevet 8. februar 2015 Vi kjøpte den fordi den er fin og fordi vi hadde råd. Kjøpte den på tilbud. Hvis du bruker den i endel år, blir den ikke mye dyrere enn å kjøpe en babyseng og en juniorseng av andre merker. Hvis du ikke vil ha senga lenger, får man godt betalt for den brukt på finn.Anonymous poster hash: d9e8c...593 Smaken er som baken uansett flott å se at alle har sine egne meninger ! Jeg selv synes også det er bare oppskrytt og status.. Forsatt forstår jeg ikke hva som er så bra med Stokke enn en seng fra IKEA. ?Anonymous poster hash: 97455...39d Noen liker designet og tanken på at den kan vare flere år. Var i hvert fall derfor vi kjøpte vår, i tillegg til at den har hjul. For oss er varighet og funksjon like viktig som design når vi velger møbler, på papiret så det ut som Stokke seng oppfylte alle kravene. Men som sagt, vi syntes den virket lite solid og solgte den en del tidlidligere enn forventet. Blir det et barn til, vil vi enten gå veldig utradisjonelt og ikke ha babyseng eller kjøpe en Kili-seng. Anonymous poster hash: 9f387...9a3
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #19 Skrevet 8. februar 2015 Vi kjøpte den fordi den er fin og fordi vi hadde råd. Kjøpte den på tilbud. Hvis du bruker den i endel år, blir den ikke mye dyrere enn å kjøpe en babyseng og en juniorseng av andre merker. Hvis du ikke vil ha senga lenger, får man godt betalt for den brukt på finn.Anonymous poster hash: d9e8c...593 Smaken er som baken uansett flott å se at alle har sine egne meninger ! Jeg selv synes også det er bare oppskrytt og status.. Forsatt forstår jeg ikke hva som er så bra med Stokke enn en seng fra IKEA. ?Anonymous poster hash: 97455...39d Noen liker designet og tanken på at den kan vare flere år. Var i hvert fall derfor vi kjøpte vår, i tillegg til at den har hjul. For oss er varighet og funksjon like viktig som design når vi velger møbler, på papiret så det ut som Stokke seng oppfylte alle kravene. Men som sagt, vi syntes den virket lite solid og solgte den en del tidlidligere enn forventet. Blir det et barn til, vil vi enten gå veldig utradisjonelt og ikke ha babyseng eller kjøpe en Kili-seng. Anonymous poster hash: 9f387...9a3 Har du link? Til de kili sengene? Anonymous poster hash: 97455...39d
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #20 Skrevet 8. februar 2015 Vi kjøpte den fordi den er fin og fordi vi hadde råd. Kjøpte den på tilbud. Hvis du bruker den i endel år, blir den ikke mye dyrere enn å kjøpe en babyseng og en juniorseng av andre merker. Hvis du ikke vil ha senga lenger, får man godt betalt for den brukt på finn.Anonymous poster hash: d9e8c...593 Smaken er som baken uansett flott å se at alle har sine egne meninger ! Jeg selv synes også det er bare oppskrytt og status.. Forsatt forstår jeg ikke hva som er så bra med Stokke enn en seng fra IKEA. ?Anonymous poster hash: 97455...39d Noen liker designet og tanken på at den kan vare flere år. Var i hvert fall derfor vi kjøpte vår, i tillegg til at den har hjul. For oss er varighet og funksjon like viktig som design når vi velger møbler, på papiret så det ut som Stokke seng oppfylte alle kravene.Men som sagt, vi syntes den virket lite solid og solgte den en del tidlidligere enn forventet. Blir det et barn til, vil vi enten gå veldig utradisjonelt og ikke ha babyseng eller kjøpe en Kili-seng. Anonymous poster hash: 9f387...9a3 Har du link? Til de kili sengene? Anonymous poster hash: 97455...39d Her er kili: http://www.sprell.no/produkt/kiliseng-hvit-barneseng Og som sagt, vi kjøpte stokke ikke fordi de er bedre enn ikea, men fordi de er penere å se på. Vi har ikke hatt noe å utsette på kvaliteten. Anonymous poster hash: d9e8c...593
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #21 Skrevet 8. februar 2015 Vi kjøpte Stokke-senga fordi vi syns den var/er så fin + at vi ble sponset av de kommende besteforeldre. Til gjengjeld kjøpte vi brukt vogn☺ Solid seng som nå er i bruk til tredjemann. Når det er sagt hadde jeg ikke gjort det samme i dag... Det er tross alt bare en seng som står på soverommet, og en sprinkelseng fra IKEA gjør samme nytten! Anonymous poster hash: c2c5b...e36
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #22 Skrevet 8. februar 2015 Vi kjøpte den fordi den er fin og fordi vi hadde råd. Kjøpte den på tilbud. Hvis du bruker den i endel år, blir den ikke mye dyrere enn å kjøpe en babyseng og en juniorseng av andre merker. Hvis du ikke vil ha senga lenger, får man godt betalt for den brukt på finn.Anonymous poster hash: d9e8c...593 Smaken er som baken uansett flott å se at alle har sine egne meninger ! Jeg selv synes også det er bare oppskrytt og status.. Forsatt forstår jeg ikke hva som er så bra med Stokke enn en seng fra IKEA. ?Anonymous poster hash: 97455...39d Noen liker designet og tanken på at den kan vare flere år. Var i hvert fall derfor vi kjøpte vår, i tillegg til at den har hjul. For oss er varighet og funksjon like viktig som design når vi velger møbler, på papiret så det ut som Stokke seng oppfylte alle kravene.Men som sagt, vi syntes den virket lite solid og solgte den en del tidlidligere enn forventet. Blir det et barn til, vil vi enten gå veldig utradisjonelt og ikke ha babyseng eller kjøpe en Kili-seng. Anonymous poster hash: 9f387...9a3 Har du link? Til de kili sengene? Anonymous poster hash: 97455...39d Her er kili: http://www.sprell.no/produkt/kiliseng-hvit-barneseng Og som sagt, vi kjøpte stokke ikke fordi de er bedre enn ikea, men fordi de er penere å se på. Vi har ikke hatt noe å utsette på kvaliteten.Anonymous poster hash: d9e8c...593 Jeg kan tenke meg at de endret litt på strukturen. Vi hadde noen av skruene som holder sengenbunnen til sengen som datt ned i tide og utide, det var faktisk litt skummelt etterhvert som gutten ble mobil. Men sengen ble tross alt kjøpt i slutten av 2008, det er en stund siden. Anonymous poster hash: 9f387...9a3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå