Gå til innhold

Ville dere sagt ja til denne avtalen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ferdig med permisjon om en uke og begynner da i 100% jobb. Babyen er da 10 mnd og fremdeles oppe en del om natten. Det gjør meg ikke noe med litt nattevåk, har blitt så vant til det. Men pappaen derimot, han bruker laaang tid på å våkne og takler nattevåk dårlig. Så han kom med et "tilbud". Hvis jeg tok nettene, selv om jeg er i jobb, så kunne jeg få lov til å få sove lenge på morgenen hver lørdag og søndag. Jeg er fristet til å si ja... men jeg har noen kveldsvakter hver uke hvor jeg slutter 23, og så begynner på morgenen igjen etter en kveldsvakt. Det ser jeg for meg kan bli litt slitsomt. Babyen er ikke våken hele natten. Våkner 2-3 ganger og kan bruke opp til 30 min på å sovne igjen. Mellom 4-6 så er hun mest urolig og må sove sammen med meg for å sove videre

Anonymous poster hash: d71a8...50f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tipper at hvis far vet han har ansvaret på natta, så våkner han. Min mann sov seg gjennom det første året uansett hvor mye grining det var, men fra første natta han fikk ansvaret for å stå opp, da jeg begynte på jobb igjen, så våknet han med en gang. I begynnelsen våknet jeg også med en gang, men etterhvert visste jeg at han våknet og sov bedre selv.

Hvis det var spesielle situasjoner med sykdom el, så byttet vi selvfølgelig på, uansett hvem som var hjemme.

Anonymous poster hash: adc37...7d4
Skrevet

Hva med å avtale at dere prøver det ut en stund, f.eks to uker, også kan dere bestemme dere når du har fått kjenne på hvordan avtalen fungerer for deg?

Anonymous poster hash: 08839...2b2
Skrevet

No way! Har prøvd den avtalen, og det fungerte dårlig her! Pappaen har vansker for å våkne i løpet av natten, og på morgenen også, så da barnet våknet tidlig en lørdag eller søndag morgen, var det fortsatt jeg som måtte opp. Jeg var den første som våknet, og da pappaen endelig våknet, så var jeg så våken at det spilte ingen rolle om han sto opp eller ikke... !

Anonymous poster hash: 1c2c9...a7e
Skrevet

Hvordan er du med søvn? Er du en som trenger søvn for å fungere kan jobbstart fort bli veldig tung om du går inn på denne avtalen. Jeg er nok mer tilhenger av hver sin dag i helgen,  og å dele på det i ukedagene. Spesielt de dagene du går fra sen til tidlig. (Han kan hvis han vil ;) )

Finn den løsningen som passer dere best, men husk at overgangen til jobb ofte er hard, så ikke vær for snill.

Skrevet

Nei, det var en veldig dårlig deal.

Anonymous poster hash: 3c925...838

Skrevet

Nei, jeg ville vurdert hver enkelts behov for søvn fra dag til dag.

Skrevet

Jeg "måtte" ta meg av all nattevåk da pappaen hadde permisjon her. Rett og slett fordi det var jeg som våknet først. Jeg klarte ikke vekke ham før barnet var helt krakilsk. Det var utrolig slitsomt, jeg ble helt ødelagt. Men, jeg tåler ikke dårlig/lite nattesøvn så bra. Jeg gjorde det de første 6-7 månedene, da ammet jeg ofte på natten også. Jeg tror det var hormoner som gjorde meg i stand til å fungere på den måten, jeg vet ikke. Etter ammeslutt taklet jeg det ikke lenger (og før barnet kom til verden aner jeg ikke). Nå er barnet snart to, og våkner ofte på natten... Jeg takler det ikke i det hele tatt. Jeg våkner med det samme, men jeg er illsint og nærmest eksplosiv. Jeg får ikke sove godt resten av natten heller, om jeg i det hele tatt sovner igjen. Så blir jeg helt ødelagt dagen etterpå, illsint, deprimert, med fysiske plager som hodepine, kvalme og magesmerter. 
Pappaen våkner enklere nå, jeg lurer på om det er fordi han vet hele dagen blir dårlig for alle om ikke han også tar noen runder med barnet... Men stort sett er det jeg som tar barnet, da jeg nå (mye pga nattevåken), jobber redusert. Jeg klarer ikke ta igjen søvn etter barnet er levert i bhg eller utpå dagen, det er den dype søvnen jeg trenger mye av. 

Jeg ville møttes på midten av denne "idèen" hans; du får sove ut i helgene, du tar barnet om nettene de dagene du har dagvakt, men han tar nattevåk og morgenene de dagene du jobber kveld. 

Anonymous poster hash: fb534...52f
Skrevet

Her bytta vi plass i senga, slik at han lå nærmest babyen når jeg jobbet. Måtte sette albuen i han et par ganger. Å sove hver sin dag i helgen fungerer ikke helt når pappaen ikke er rask nok til å ta han og da våkner jeg og får ikke sove etterpå

Skrevet

Vi pleier å ta annenhver dag i helgen og da står han opp med en gang barna våkner. Jeg takler egentlig nattevåk ganske bra. Jeg kan sovne på sekundet når babyen sovner, uansett. Vi sover også på hver vårt rom denne perioden, han sover sammen med eldste siden han skal opp på morgenen. Jeg kommer heller ikke til å klare å sove hvis han ikke klarer å roe ned babyen. Vi får ta en prøveperiode, å se hva som skjer. Det er ikke som om jeg er oppe hele natten. Sist natt var jeg vel våken en time-halvannen til sammen fra 23-07.HI

Anonymous poster hash: d71a8...50f

Skrevet

Den som ikke skal på jobb står opp og når ingen skal så bytter vi på. Tok noen runder med å sparke han ut av senga, men til slutt så gikk det inn. Ingen av oss har enerett på å sove mest.

Anonymous poster hash: 60f3a...db6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...