Gå til innhold

føler meg forfulgt av eksen..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksen min har fått til samværsavtale med barnet vårt på 8 år.. Han prøver stadig å finne dårlige ting om meg og synes det er veldig ubehagelig.

Nå foreslår han at han kan sende en kompis rundt for å sjekke ting hjemme hos oss? hallo? hvordan hadde dere reagert? Jeg kjenner ikke denne kompisen og synes det er ubehaglig med tanken på at noen skal komme hjem til oss for å sjekke ting!

Anonymous poster hash: 1fefb...1a3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tenker jeg hadde tatt meg en tur til politistasjonen og diskutert dette med politiet.

Eksen kan ikke bare sende andre hjem til deg. Og du skal selvfølgelig ikke slippe slike personer inn i ditt hjem!

Politiet mandag!

Og se om du får dialog på dette med eksen pr sms eller mail, da har du skriftlig bevis.

Anonymous poster hash: 85e3e...71b
Skrevet

Helt klart nei!

Du får invitere ham til å sende bekymringsmelding til barnevernet om han er bekymret, så får han en objektiv vurdering. Din eks sine kompiser inn i ditt hjem for å vurdere dine omsorgsevner. Det er drøyt.

Høres ut som han har et kontrollbehov. Kutt kontakten med ham til et minimum. Ikke gi ham noe informasjon om hva du gjør på osv.

Anonymous poster hash: 1a344...59d
Skrevet

Jaha..Nei, hva skal man si til noe så idiotisk?!? Jeg hadde jo selvsagt aldri gått med på noe slikt.

Skrevet

Tenker jeg hadde tatt meg en tur til politistasjonen og diskutert dette med politiet.

Eksen kan ikke bare sende andre hjem til deg. Og du skal selvfølgelig ikke slippe slike personer inn i ditt hjem!

Politiet mandag!

Og se om du får dialog på dette med eksen pr sms eller mail, da har du skriftlig bevis.

Det er ikke ulovlig å foreslå det, og det er ikke ulovlig for en evt kompis å ringe på døren. Dette er ikke en politisak foreløpig.

Skrevet

Politiet mandag!

Det er ikke ulovlig å foreslå det, og det er ikke ulovlig for en evt kompis å ringe på døren. Dette er ikke en politisak foreløpig.

Det kommer helt an på hva annet eksen gjør eller sier ellers. Siden HI sier at hun føler seg forfulgt av eksen, og han tydeligvis driver med manipulering av hi og barnet, så er terskelen lavere. Det er svært nært trakassering, noe som er ulovlig, og dermed kan være en politisak. Om ikke annet kan hi få råd av politiet om hvordan hun bør forholde seg til eksen fremover.

Bedre å være på forskudd før det ev. utvikler seg og blir mer alvorlig.

Skrevet

Du skriver han har foreslått det.

Da sier du nei. Det er fullstendig uaktuelt!

Hørt på tøv.

Anonymous poster hash: df837...b7f

Skrevet

Dokumentere så mye som mulig av alt dette han kommer med. Du kommer dessverre til å trenge det etterhvert, vil jeg tro.

Anonymous poster hash: 9b780...71c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...