Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Skal kjøpe meg noe som kan knuse nøtter og mandler. Må kunne knuses til ønsket størrelse også til mel. Hva kan dere anbefale? Ønsker ikke sånn håndkvern. Anonymous poster hash: 98d9b...5fb
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Det kommer egentlig helt an på hva du skal bruke mandlene og nøttene til. Skal du feks lage kransekake er mandelkvern det eneste som duger, alle andre alternativer slår for mye av oljen ut av mandlene slik at kakene flyter ut. Tro meg, jeg har prøvd. Skal du lage vanlig nøttekake eller makroner for eksempel, kan du godt bruke feks. en food processor. Anonymous poster hash: 16b74...458
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 Food processor eller blender funker ikke på nøttekaker, bunnen blir alt for bløt. Jeg snakker av erfaring. Det eneste som funker er mandelkvern. Anonymous poster hash: 73fcf...809
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Food processor eller blender funker ikke på nøttekaker, bunnen blir alt for bløt. Jeg snakker av erfaring. Det eneste som funker er mandelkvern. Anonymous poster hash: 73fcf...809 Sorry, men d er d dummeste jeg har hørt! Har hakket nøtter og mandler til kakebunner i over 20 år med foodprosessor, null problem! Og jeg er den folk kommer til når de trenger en kake til et eller annet Anonymous poster hash: a970e...af8
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Food processor eller blender funker ikke på nøttekaker, bunnen blir alt for bløt. Jeg snakker av erfaring. Det eneste som funker er mandelkvern. Anonymous poster hash: 73fcf...809 Sorry, men d er d dummeste jeg har hørt! Har hakket nøtter og mandler til kakebunner i over 20 år med foodprosessor, null problem! Og jeg er den folk kommer til når de trenger en kake til et eller annet Anonymous poster hash: a970e...af8 Det er min erfaring også. Både nøttekaker og makroner går kjempefint med food processor. Det er bare kransekake som går åt skogen hvis man ikke har mandelkvern. Anonymous poster hash: 16b74...458
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 Kan man bruke blender til å knuse mandler til makroner? Anonymous poster hash: 60a6d...d7a
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 Nei, blender går ikke. Anonymous poster hash: a970e...af8
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Skal brukes til brød, knekkebrød og rundstykker. Men må knuse nøtter og frø, da minsten ikke liker de hele. har funnet en foodprosessor som ser bra ut, så da satser jeg på at den funker til mitt formål Anonymous poster hash: 98d9b...5fb
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Skal brukes til brød, knekkebrød og rundstykker. Men må knuse nøtter og frø, da minsten ikke liker de hele. har funnet en foodprosessor som ser bra ut, så da satser jeg på at den funker til mitt formål Anonymous poster hash: 98d9b...5fb Det kommer til å fungere helt utmerket! Lykke til. Anonymous poster hash: 16b74...458
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå