Gå til innhold

Tutkopp til 4 åring? Event hvorfor ikke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Anonymous poster hash: 069e9...4cf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ehh... Fordi de ikke trenger det? På tide å lære seg å kontrollere et vanlig glass?

Her i huset slutter vi med tutekopp rundt ett års alder..

Anonymous poster hash: 5dee8...6dc

Skrevet

Jeg synes en fireåring bør klare å drikke av vanlig kopp.

Skrevet

Tuller nå? Har selv en 4 åring, hun lærte å drikke fra kopp før hun var 1 år.

Skrevet

Hvorfor?

Her drikker 1åringen av vanlig glass, så en på 4 burde vel klare det greit også 😊

Skrevet

Bruker nå ikke tutekopp på ein 4 åring.

Ungen er stor ingen vits inn behandle barnet som ein baby.

Skrevet

Min på 18 mnd har ingen problemer med å drikke av vanlig kopp. Så med mindre det er noe fysisk galt med barnet ser jeg ingen grunn til at en på 4 år ikke kan drikke av vanlig kopp.

Anonymous poster hash: 5374d...15f

Skrevet

Fordi tutkopp er for babyer eller barn som har utfordringer. En normal 4-åring klarer helt fint å drikke av vanlig kopp

Anonymous poster hash: 24492...cb3

Skrevet

en veninne som gir saft i både tutkopp og tåteflaske.. Ikke bare hjemme men ute på tur også. Ser veldig rart ut:/

Hi

Skrevet

Nei!

De kan drikke av vanlig kopp.

Min treåring har riktignok hatt sølefri kopp i senga om natten inntil ganske nylig, men det ser endelig ut som at vi har klart å venne barnet av med den uvanen det er å drikke såpass mye om natten.

Skrevet

en veninne som gir saft i både tutkopp og tåteflaske.. Ikke bare hjemme men ute på tur også. Ser veldig rart ut:/

Hi

Kanskje hun ønsker seg en baby. Mine barn er naturligvis ikke like fantastiske som alle andre her inne, men vi sluttet med tutkopp rundt to år og yngste har nå passert ett og klarer å drikke fra glass. Men ettersom han slenger ting rundt seg beholder vi tutkoppen litt til.

Anonymous poster hash: 325f7...6a0

Skrevet

Bruker av og til avent tutkopp på tur (og i seng) fordi den ikke søler, istedefor flaske. Aldri hjemme ved måltider.

Anonymous poster hash: f8501...942

Skrevet

Min 4 åring har tutekopp med vann i sengen om natten.

Ellers kun glass.

Anonymous poster hash: 75d1d...7d0

Skrevet

Hæ? Min yngste fylte akkurat 4 år. Han har ikke drukket fra tutekopp siden før han var 1 år. En 4-åring er ingen baby! I mange land begynner de på skolen i den alderen.

Anonymous poster hash: da3bc...140

Skrevet

Det er krig og elendighet i verden. Barn begraves levende, korsfestes, halshugget, voldtas og tortureres av IS...

...Her hjemme på dib sjokkeres enkelte over at en 4 åring drikker av tutekopp.

Skrevet

Brukte tutekopp en periode fra rundt 6-7 mnd og til kanskje 1,5 år. Ikke hele tiden, de må jo øve på vanlig kopp også, men når de gikk rundt i huset og drakk vann, om natten o.l.

På ferie og lengre bilturer brukte vi en sånn stor tutekopp som er sølefri tik de var rundt 2,5 år tenker jeg.

Ingen av mine barn har brukt tutekopp som 4-åringer, ikke som 3-åringer heller.

Anonymous poster hash: af079...390

Skrevet

Det er krig og elendighet i verden. Barn begraves levende, korsfestes, halshugget, voldtas og tortureres av IS...

...Her hjemme på dib sjokkeres enkelte over at en 4 åring drikker av tutekopp.

Folk må da få diskutere vanlige hverdagslige ting! Skal vi alltid tenke på alt som er forferdelig hadde vi blitt deprimerte hele gjengen! Misforstå meg rett, det er helt forferdelig og jeg tenker mye på det!

Anonymous poster hash: 69d52...8f6

Skrevet

Sluttet med tutkopp for flere år siden, men på nattbordet har hun en wow kopp for å slippe uhell med vann i mørket på kveld og natt. Av å til en camelbak flaske.

Hva er problemet med det egentlig?

Anonymous poster hash: a3560...608

Skrevet

Mine brukar avent tutekopp med vatn i senga.  Dei er jo og like greie å bruke på tur som andre drikkeflasker, så ser ikkje heilt problemet.  Om ungen derimot ikkje klarte å drikke av kopp eller glas, og drakk av tutekopp ved matbordet hadde eg reagert.

Skrevet

min har drukket fra glass siden 15månders alder, ser dumt ut med en fireåring med tutekopp

Skrevet

Min på 18 mnd bruker det fortsatt, ene og alene fordi han absolutt ikke klarer å motstå fristelsen å snu en vanlig kopp opp ned. Men innen 4 års alder skulle man nok klare å slutte med det. 

Anonymous poster hash: 6b67e...f2f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...