Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Hei, lite spørsmål til dere kloke hoder. Jeg har fått tilbud om å kjøpe meg inn i en bolig sammen med to andre (søsken). Boligen er verdt mye mer enn kjøpesummen. Vil da eie 1/3 av boligen. Kan jeg bruke min eierandel i denne boligen som egenkapital på ny leilighet? Siden boligen er verdt så mye mer enn vi har i lån? Eller går ikke dette siden to andre også eier en del av den? Anonymous poster hash: 9b9fe...431
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Dytter Anonymous poster hash: 9b9fe...431
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #3 Skrevet 8. februar 2015 Nja, det kan gå. Hør med banken Anonymous poster hash: c54e2...702
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #4 Skrevet 8. februar 2015 Hei, lite spørsmål til dere kloke hoder. Jeg har fått tilbud om å kjøpe meg inn i en bolig sammen med to andre (søsken). Boligen er verdt mye mer enn kjøpesummen. Vil da eie 1/3 av boligen. Kan jeg bruke min eierandel i denne boligen som egenkapital på ny leilighet? Siden boligen er verdt så mye mer enn vi har i lån? Eller går ikke dette siden to andre også eier en del av den? Anonymous poster hash: 9b9fe...431 Muligens, men søsknene må være kausjonister på lånet (den delen som er knyttet fellesbolig) Anonymous poster hash: a3122...d10
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #5 Skrevet 8. februar 2015 Ok, takk for svar:) Anonymous poster hash: 9b9fe...431
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #6 Skrevet 8. februar 2015 Kan brukes som egenkapital, men de andre eierne blir realkausjonister og må signere på egne dokumenter når du tar opp lån. Alle endringer du gjør på lånet må de også samtykke i. Anonymous poster hash: b888d...c85
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå