Gå til innhold

Menstermin vs ul termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har termin 15 april i følge ul termin, og 5 april i følge mens termin. Er ikke det veldig stort sprang? Flere med så stor forskjell på termin, i så fall; nå ble det fødsel?

Anonymous poster hash: 590c2...d2b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har bare en uke.. Terminen ble flyttet fra 21. mars til 14. mars så motsatt vei av deg. Er sikker på syklus etc ettersom det var prøverør, men ungen er stor så ble derfor flyttet.

Anonymous poster hash: 7de6b...d55
Skrevet

Hadde 4 dsgers forskjell, det var ULtermin som stemte.

Anonymous poster hash: 3929f...9b0

Skrevet

Nesten 3 uker i forskjell. Mens-termin i mai og ul-termin i april. Barnet kom en uke før ul-termin.

Anonymous poster hash: 92136...bb9

Skrevet

Jeg hadde 9 dager forskjell med ene og 8 dager med den andre. Begge kom 5 dager etter ul termin.

Så da kom de 13 og 14 dager etter mens termin.

Skrevet

Jeg har vært gravid 4 ganger. Hver ul på sykehuset i uke 18-20 har gitt termin 14 dager etter menstermin og termin fra privat ul gjort i uke 7-9.

Jeg har født tett opptil menstermin hver gang.

Den ene sønnen min fikk så feil ul termin at han liksom var prematur ifg sykehuset. Han var 50 cm og veide 3550gr.

Min private gyn ble helt oppgitt og hadde sendt et brev til sykehuset om å revurdere terminen, men nei. Sykehuset sto på sitt. Først etter mye diskusjon innrømte sykehuset at terminen var feil. Etter å ha undersøkt gutten så de selv at svangerskapet var fullgått.

Jeg tenker med gru på hva som kunne skjedd om jeg ikke hadde gått i fødsel av meg selv, men hadde gått 4 uker til til termin pluss 2 uker på overtid. :(

Anonymous poster hash: fe0aa...143

Skrevet

Jeg har blitt flyttet til en dato senere enn menstrrmin etter ul med alle tre. Alle kom før, hhv 12 dager, 7 dager og 21 dager. Menstermin min har alltid vært mer nøyaktig hos meg, men det spiller jo ingen rolle for sykehuset. De må gå etter målene på ul. Dessverre for meg så mister jeg permisjonstid.

Skrevet

Jeg har menstermin 11. mai denne gangen. Ultralydtermin er satt til 23. og 24. mai. Det er 12 og 13 dager seinere enn jeg selv mener er riktig. Nå skal jeg uansett kjempe for planlagt keisersnitt pga tidligere langdryge fødsler, så håper å få født før 17. mai i hvertfall.

Anonymous poster hash: 3bc43...c4b

Skrevet

mens termin stemte bedre enn ul termin. ultermin var 3 og mens termin var 12, gutten kom 13

Skrevet

Jeg hadde kun 1 dag forskjell. Ei i barselgruppa hadde 3-4 uker forskjell så de fikk beskjed om at det mest sannsynlig var noe galt med barnet og at det neppe overlevde, fordi det var for lite. Men babyen kom ut ca en mnd før ul-termin og var den fullborn sa de. Så mensterminen var nok rett, den var 3-4 uker før ul-termin. Husker ikke alle detaljene.

Anonymous poster hash: c9908...c26

Skrevet

Begge svangerskapene har jeg hatt menstermin og ul termin samme dag.

Anonymous poster hash: 869ff...0be

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...