Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Hvordan gjør dere det med alle feriene, vinter/påske/sommer/høst osv. Tenker på dere som jobber fullt...en har jo bare 5 uker fri hvert år.... Anonymous poster hash: a9c04...e39
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Vinterferien er bare 2 dager og barnet klarer seg fint alene på dagtid. Hun er stort sett med venner. Røddagene i påsken har jeg fri. Høstferien er også bare 2 dager. Null stress. Sommerferien tar jeg ut mine 5 uker og så er hun en uke på leir i regi av kommunen, og de siste ukene er hun på besøk hos familie og/eller hjemme på dagtid.Er alltid flust av unger i samme situasjon så det er nok å finne på. Anonymous poster hash: 8619e...5b7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 De eldste er så store (videregående) at de ser etter de minste når vi jobber. Ellers har vi besteforeldre som stiller opp. Anonymous poster hash: 7f50f...031
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Vi har helt siden eldste begynte på skolen tatt to fridager hver i høst og vinterferie. Altså tatt to dager fri uten lønn hver, femte dagen har de vært hos besteforeldre eller venner. Våre barn har derfor hatt en uke fri fra barnehage og sfo hver høst og vinter helt siden eldste barnet som nå er 14 år begynte på skolen. Anonymous poster hash: e23ac...d1c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Jeg er hjemmeværende mens barna enda har behov for en forelder etter skole og ved fridager/ ferier. Anonymous poster hash: 162fe...141
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 Mine har sluttet etter andretrinn (elendig SFO her), men har ingen problemer med å være alene. Vi foreldre flekser så godt vi kan. Noen dager starter en av oss 0500 og jobber til 13, den andre starter 10. Noen ganger har vi hjemmekontor. Egentlig elsker de å være alene, så vi er ikke savnet de dagene de må være flere timer alene hjemme Anonymous poster hash: ced38...6f0
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 De er hjemme alene. Noen ganger er de hos besteforeldre. I sommerferien er de en uke på kampsportleir i slutten av ferien og en uke i begynnelsen av ferien er de med på fotballskole. Vi flekser på jobb og begynner tidligere. Ungene syns det er greit at vi går på jobb før de våkner. Hjelper de å lage planer etter været. Feks etter lunsj kan de sykle å kjøpe is4 km borte (fin sykkelsti, mange nærmere butikker men poenget er jo sykkelturen!) Andre dager har de avtalt med kompiser å møtes på fotballbanen. Anonymous poster hash: 699bc...f3d
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 I vinterferien pleier vi å reise bort hele familien. I påske og juleferien jobber gjerne en av oss hjemmefra de fleste dagene. Om sommeren pleier de å være en eller to uker på leir. Noen dager er de alene hjemme eller hos venner. Vi har familie som er hjemme rett i nærheten. Noen ganger drar de på tur noen dager med venner eller familie, men stort sett koser de seg hjemme når de ikke er på ferie. Jeg og mannen tar foresten ikke all ferie samtidig. Han tar mest om sommeren og jeg mer i de andre feriene. Barna har aldri brukt SFO i ferier. Anonymous poster hash: 96ceb...c8f
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Er lærer selv, men ellers liker ungene godt å være alene hjemme. Anonymous poster hash: 0a715...691
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #10 Skrevet 7. februar 2015 Jeg har forhandlet meg til en ekstra ferieuke med lønn. I tillegg kan jeg avsparere og jeg har mange dager å ta av. Både mannen og jeg kan ta hjemmekontor hvis vi vil. Anonymous poster hash: 87e01...9b7
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #11 Skrevet 7. februar 2015 De er hjemme alene. De syns det bare er teit om vi er hjemme hele tiden. Minste har aldri gått på sfo, så hun har vært med storesøster som er to år eldre eller alene hjemme om storesøster er borte. Hun koser seg som plommen i egget. Hun nyter alenetid, har mange venner rundt i gata hun er med om hun kjeder seg. Vi har også to eldre barn som bor her annen hver uke, de likerr seg ikke hjemme alene så når de var mindre måtte vi ordne litt på arbeidstidene våre. Nå syns de det er greit å være hjemme så fremt de minste er hjemme. Ikke de store som passer på de små, men omvendt igrunn. Minsta er den som kan finne på å sette på vaskemaskinen, oppvaskmaskin osv om hun ser det trengs. De to største ane såvidt hvor kjøleskapet er om de er sultene. Unger er forskjellige. Anonymous poster hash: a69e9...f85
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #12 Skrevet 7. februar 2015 Eldste her har vært litt hos venner, litt hos besteforeldre - og litt alene hjemme i skoleferiene! Det er snakk om max 4-5 dager i strekk hvert halvår, og det ordner seg vel stort sett helt greit for en 10 åring?! :-) Anonymous poster hash: 07e0e...cd1
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #13 Skrevet 7. februar 2015 Er alene hjemme. Bor i tett nabolag der det alltid er noen å leke med Anonymous poster hash: 81133...e10
Mandala Skrevet 7. februar 2015 #14 Skrevet 7. februar 2015 Jeg jobber turnus og syns jeg har mye fri med barna i feriene uansett om jeg selv har ferie eller ikke. Det er ekstremt få sfo-dager de har hatt selv da de var i sfo-alder. De to siste årene har de vært alene på dagtid om jeg har jobbet dag i ferier. De går i 6. og 3.klasse nå.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #15 Skrevet 7. februar 2015 Tar sykt barn dager de dagene de føler seg for uttrygg til å være alene. Sykt barn er ikke bare for fysisk sykdom. Jeg jobber i IA bedrift og om keg kjenner på for mye angst til å jobbe, så holder jeg meg hjemme. Ellers så bruker vi litt besteforeldre, og litt venner. Om sommeren er det fotballskole i tre dager. Anonymous poster hash: 5ea62...274
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #16 Skrevet 7. februar 2015 Vinterferien er bare 2 dager og barnet klarer seg fint alene på dagtid. Hun er stort sett med venner. Røddagene i påsken har jeg fri. Høstferien er også bare 2 dager. Null stress. Sommerferien tar jeg ut mine 5 uker og så er hun en uke på leir i regi av kommunen, og de siste ukene er hun på besøk hos familie og/eller hjemme på dagtid.Er alltid flust av unger i samme situasjon så det er nok å finne på. Anonymous poster hash: 8619e...5b7 Dette skjønte jeg ikke, har dere bare to dager høst/vinterferie? Min eldste slutter på SFO snart, og jeg tror nok vi løser det med litt hjemme alene, litt sammen med venner og noen ganger hos besteforeldre. Anonymous poster hash: 17a46...4f5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå