Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Jeg har lagt om kostholdet for å gå ned i vekt. Ingen snop/ sukkerholdige varer og kun knekkebrød. Men jeg lurer på om jeg spiser for lite? Er bare redd for å øke og så stopper vektnedgang. Spiser stort sett det samme hver dag og det er som følger: Frokost: 1 knekkebrød med ost, 1 banan og 1 kopp te Lunsj: 2 knekkebrød, 1 yoghurt med musli og et glass vitamindrikk Mellommåltid: 1 knekkebrød og 1 kopp te Middag: En liten porsjon av hva enn vi måtte ha Kvelds: Enten dropper jeg det eller så tar jeg meg et knekkebrød. Kan ta meg et glass Pepsi Max også og evt litt sukkerfritt snop om det skulle knipe om. Anonymous poster hash: e820f...d7c
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 Nei, det er akkurat det. I begynnelsen var jeg mer sulten ja, men nå går det egentlig greit. Hadde nok klart å spise mer, men føler ikke behovet. Anonymous poster hash: e820f...d7c
Mahem91 Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Da vil jeg tro det er akkurat passe spørs hvor mye du har å ta av og hvor mye du vil ned man skal jo ikke være sulten selv om man legger om kostholdet.
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #5 Skrevet 7. februar 2015 Du spiser altfor lite. Dersom det er lett produkter du holder deg til ligger du på under 1000 kacl pr dag. Du bør minst spise 1300 fordelt på 4 måltider og et mellommåltid. Nå vil du oppleve hurtig vektnedgang 1 mnd tid,så blir det bråstopp. Kroppen vil spare på alt da kacl inntaket er altfor lavt over tid. Spis 2-3 knekkebrød med magert pålegg til frokost. Lett yoghurt og 1 frukt til mellommåltid. Salat og skinke til lunsj. Rent kjøtt,fugl,fisk til middag. Halve tallerken skal være grønnsaker,litt ris eller 1 potet. Minst et knekkebrød til kvelds. Anonymous poster hash: f3ed6...8da
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #6 Skrevet 7. februar 2015 Det ser lite ut, men det kommer jo an på middagen. Anonymous poster hash: dda80...85a
Gjest Sekretøsa Skrevet 7. februar 2015 #7 Skrevet 7. februar 2015 Alle damer uansett vekt og høyde bør få i seg 1500 kalorier om dagen. Så ja. Det er for lite
prikkete_kjole Skrevet 7. februar 2015 #8 Skrevet 7. februar 2015 Det er i alle fall et veldig ensidig kosthold... blir du ikke lei?
Love my kidz Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Jeg ville absolutt spist et skikkelig måltid før jeg la meg. F.eks en suppe eller middagsrester eller brød/knekkebrød med kokt egg. Egg hjelper på vektnedgang :-)
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #10 Skrevet 8. februar 2015 Du spiser veldig mye karbohydrater, ikke bra da det undertrykker fettforbrenningen og gjør at insulinet må være ofte på jobb for å kvitte seg med alt sukkeret. Alle former for karbohydrater omdannes til glukose i blodet pga kroppen skiller ikke mellom de ulike typer karbohydrater. Dvs om du spiser potet, banan, en sukkerbit, brød osv, er det samme påvirkning på blodsukkeret. Høyt inntak av karbohydrater gir ujevnt blodsukker og man kan gå fort i "kjelleren" av sult. Har bitt meg merke i at mennesker som inntar mye karbohydrater, f.eks. spiser mye brød, støtt og stadig er sulten/slapp. F.eks. så slår det aldri feil med foreldrene mine; to timer etter brødskivefrokosten deres, går de og forsyner seg med enda mer mat, mens jeg er fortsatt stappmett etter min animalske frokost (f.eks. egg/kokosgrøt/biff). Hvorvidt du spiser for mye eller for lite, er umulig for alle oss å si noe om, da alle er forskjellige og har ulike behov. F.eks. så må jeg ha 200-300 gram fiskefilet for å bli mett mens venninna mi blir stappmett av 150 gram. Jeg vil anbefale deg å spise intuitivt. Spis når du er sulten og stopp når du er mett. Sunne matvarer som metter lenge og gir mye energi er kjøtt, fisk, egg, fugl, hjemmelaget kraft, grønnsaker er flott tilbehør. Ellers er det fint med litt nøtter, bær og frukt Anonymous poster hash: d987f...b0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå