Gå til innhold

Munnsår... IGJEN!!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

For nøyaktig en uke siden fikk jeg et ekstremt stort munnsån på siden av leppen. Dette væsker fremdeles, men begynner å få ei solid skorpe. Er mest når jeg åpner munnen at denne sprekker og begynner å småblø og væske litt.

Nå har jeg jaggu fått samme driten, bare på leppa. Det er enda ikke kommet blemmer, men kjenner godt at ei kul er på vei og at det blir et nytt utbrudd.

Hva i helvette kan jeg gjøre? Set jo ikke ut i måneskinn!

Er leeenge siden jeg hadde munnsår sist, men har kun hatt ett i gangen og laaang tid mellom hvert sår.

Har zovirax og vademecum, men hjelper jo ikke det fnugg😖😖

Tar imot alle tips med STOR takk!!!

Anonymous poster hash: f4195...515

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror de har salver på apoteket (Zovirax?), og jeg pleier å kjøpe munnsårplaster fra Compeed, synes det tror raskere og sprer seg ikke. Ville også gått til legen og fått resept på litt sterkere salve så du har til neste gang.

Skrevet

Munnsårplasterfra Compeed bruker jeg. Reduserer smitten litt og lindrer smerten. Man slipper å få skorpe på munnsåret når man bruker plasteret og da blir det mindre arr også. Jeg opplever at selve munnsåret ikke blir gigantisk og at varigheten på utbruddet er litt kortere enn når jeg kun brukte salve.

Anonymous poster hash: 42a28...72e

Skrevet

Sier det samme som Anonym 12:59. Funket meget bra. Så litt mørkt på ting da jeg fikk munnsår 2 uker før bryllupet vårt i fjor sommer. Pleier å bli gående lenge med slike. Borte på under en uke og det "spredde" seg ikke bortover leppen. Bare å smekke på i massevis. Når bruker jeg det hver gang jeg kjenner at en blemme kommer. :)

Anonymous poster hash: c347c...1a8

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...