Gå til innhold

Dere som har peiling på trening/ slanking..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har noen kg for mye, som jeg har bestemt meg for å forsøke å gjøre noe med. Disse kiloene har i hovedsak lagt seg på magen.

Jeg har kuttet ut snop (spiste MYE før!). Videre har jeg satt meg selv (etter råd her inne) på en slags diett. Jeg spiser familiens middag, men har stort sett kuttet ut brødmat. Jeg spiser salat med forskjellig oppi til frokost og lunsj. Jeg får med andre ord i meg mange færre kalorier.

Når jeg trener nå for tiden merker jeg imidlertid at jeg blir raskere sliten. Så det jeg lurer på er: Bør jeg først konsentrere meg om kostholdet og gå ned i vekt, moderat trening (i hovedsak styrke på kjernemuskulatur) ELLER bør jeg spise mer og trene mer aktivt? I følge BMI er jeg ikke overvektig, men har nok dessverre endel magefett...!

Tips og råd mottas med stor takk :-)!

Anonymous poster hash: 432ab...865

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan jo fortsette omtrent som nå, men passe på at du får i deg nok mat i passende tid før trening.

Opprett konto på en side eller få deg en app hvos du kan registrere kaloriinntaket ditt, så ser du om du får i deg nok.

Anonymous poster hash: 22d77...204
Skrevet

Velg hovedandelen av dagens karbohydrater tidlig på dag, da får du mer energi å gå på med tanke på trening. Spis godt et par timer før trening, og fyll på med gode proteiner innen en halvtimes tid etter trening. Husk også hviledager innimellom, er lett for å gå på en smell når man får blod på tann (been there, done that!)

Anonymous poster hash: f86ff...34e

Skrevet

Velg hovedandelen av dagens karbohydrater tidlig på dag, da får du mer energi å gå på med tanke på trening. Spis godt et par timer før trening, og fyll på med gode proteiner innen en halvtimes tid etter trening. Husk også hviledager innimellom, er lett for å gå på en smell når man får blod på tann (been there, done that!)

Anonymous poster hash: f86ff...34e

Skrevet

Hvis du ikke er overvektig og hovedsakelig ønsker å bli kvitt magefettet bør du nok konsentrere deg om treningen og heller spise mer. Fortsett å holde deg unna snop, kaker ol de fleste dagene men spis nok, også karbohydrater ellers. Ligg gjerne på rundt 1800 kcal om dagen. Tren gjerne 4 ganger i uka. 3 ganger utholdenhetstrening som løping, ski, svømming, roing ol og en gang styrke. Det gir vanligvis en god utvikling på kropsfasongen.

Anonymous poster hash: 8687e...52d

Skrevet

Tenker at du får kanskje i deg for lite karbohydrater, da har i hvert fall jeg ingenting og gi på trening. Jeg starter gjerne dagen med havregrøt. Lager mine egne grove knekkebrød. Kroppen trenger karbohydrater og. Og det er viktig og ikke få i seg alt for lite mat heller. Er du normalvektig skal du jo ikke mye ned i vekt. Så jeg ville spist mer grove karbohydrater, trent mye, og spis nok sunn mat, få i deg nok protein og sunt fett og.

Anonymous poster hash: bf117...245

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...