I scream for icecream! Skrevet 8. februar 2015 #27 Skrevet 8. februar 2015 -2,75 på begge. Litt mer i briller. Kan lese på telefonen og sånt uten, men føler meg helt hjelpesløs ellers. Ser bare tåke. Ekstremt tungvint når jeg ikke finner brillene mine.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #28 Skrevet 8. februar 2015 +4 og -2. Skjeve hornhinner. Bruker briller da jeg ikke kan bruke linser grunnet sykdom. Uten briller ser jeg slørete, men ikke så ille. Pga kontrasten +/-? Men får fort vondt i øyner og hode hvis jeg ikke ikke bruker briller. Anonymous poster hash: 79bd9...a96
Isola&Lille+julegave Skrevet 8. februar 2015 #29 Skrevet 8. februar 2015 Har -1,5 og -2. Liker ikke å ikke se ordentlig så det å få på linser er det første jeg gjør på morgenen. Bruker kun linser. Hater å gå med briller!!!
Krumelur Skrevet 8. februar 2015 #30 Skrevet 8. februar 2015 -4 og -4,75. Bruker for det meste linser, briller stortsett bare hjemme. Temmelig hjelpesløs uten.
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #31 Skrevet 8. februar 2015 Jeg bruker linser døgnet rundt, bytter en gang i uka. Har -1,50 og -1,75, og skjeve hornhinner. Ser bare tåke på alt som er mer enn en meter fra meg, om jeg av en eller annen grunn går uten linser. Anonymous poster hash: af0f7...1b5
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #32 Skrevet 8. februar 2015 Dere som er VELDIG nærsynte, -8 og oppover. Er dere ikke redde for netthinneløsning? Anonymous poster hash: 1ddfd...d27
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #33 Skrevet 8. februar 2015 Dere som er VELDIG nærsynte, -8 og oppover. Er dere ikke redde for netthinneløsning?Anonymous poster hash: 1ddfd...d27 Tenker på det av og til såklart, men det er ikke akkurat som om jeg kunne gjøre noe imot at jeg er super nærsynt. Jeg går til kontroll hos øyelege med jevne mellomrom, ellers er det bare å nyte at jeg kan se med linser. Ikke mer jeg kan gjøre liksom. Gutten (6 år) har 60% sannsynlighet for å bli veldig nærsynt og skal på sin første kontroll hos øyelege etter vinterferien. Hos meg ble det nemlig oppdaget litt sent, og jeg slet en del med hodepine de første årene på skolen. Anonymous poster hash: c1ee6...429
Anonym bruker Skrevet 8. februar 2015 #34 Skrevet 8. februar 2015 Har -3.50 og -2.50, ser dårligere for hvert år. Må ha briller eller linser, men skal ikke klage når jeg leser de andre svarene. Er 22, så lurer på hvordan synet er om noen år og det gjør optikeren også Anonymous poster hash: 2d311...769 Hadde vel rundt -4.5 - 5 i den alderen, er 38 nå og som nevt over på -7 Etter jeg bikket 30 så har det gått saktere. . Krysser fingrene for at det går saktere. Styrken på linsene har bare fungert seks mnd i slengen før jeg må inn å ha nye. Anonymous poster hash: 2d311...769
Lykkebitteliten Skrevet 15. februar 2015 #35 Skrevet 15. februar 2015 Hei alle dere som har barn med dårlig syn og dere andre foreldre :-) Vi har en gutt som snart er 6 år og skolegutt til høsten. Han er langsynt og har brukt briller på "heltid" siden januar 2014. Med de problemstillinger og utfordringer det har gitt både han og oss... Vi hadde ikke i tankene at han hadde dårlig syn før det ble fanget opp på 4 års kontroll. Med dårlig samvittighet gikk jeg rett hjem og googlet temaet på Internett. Jeg var imidlertid meget skuffet over det jeg fant på nett. Spesielt med tanke på andre foreldres erfaringer rundt dette. Spørsmål surret rundt oppi hodet, men det var lite svar. Etter et år har jeg gått til skrittet og startet en blogg om synsproblemer hos barn. Har forsåvidt planlagt den i lang tid! Her deler vi vår sønn sin historie, våre erfaringer og veien videre med lesere. Samtidig som vi håper å få høre om andres historier og erfaringer. Ta en titt innom bloggen min på: www.brillemamma.blogg.no Jeg har også opprettet egen Facebook side, slik at lesere av bloggen enkelt kan følge med på oppdateringer! Lik siden og send meg gjerne noen ord :-)
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #36 Skrevet 15. februar 2015 Jeg er egentlig langsynt, men pga en hornhinnesykdom bruker jeg briler med - 7,75 på v øye og - 5,5 på h øye. Det kompenserer ikke brytningsfeilen, så med brille har jeg 10 % synsskarphet v øye (legger ikke merke til forkjell på - 7,75 og - 11) og 50 % synsskarphet på h øye. Akkurat så jeg beholder lappen I tillegg sliter jeg med lysømfintlighet, og nedsatt nattsyn hvor møtende biler og gatelys oppleves som flomlys... Må mye mysing til for å si det sånn Anonymous poster hash: 0b522...c6f Anonymous poster hash: 0b522...c6f Anonymous poster hash: 0b522...c6f
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #37 Skrevet 15. februar 2015 Jeg har -11!!!! 😂😂 Jeg kan vel i teorien være med i Paralympics med så høy styrke..Jeg begynte faktisk ikke med briller før jeg var 12-13 år og så gikk det veldig raskt ned i styrke. Bruker for det meste kontaktlinser da jeg føler meg så teit med briller. Glassene blir veldig tykke og så får jeg sånn "fokuskant" hvis man ser på brillene fra siden. Anonymous poster hash: 372aa...af6
Anonym bruker Skrevet 15. februar 2015 #38 Skrevet 15. februar 2015 👆 Jeg er forresten 28 år. Er selvfølgelig helt avhengig av linser/briller. Har det liggende på nattbordet i tilfelle. Forutenom dårlig syn har jeg ingen skader eller plager med øynene mine. Anonymous poster hash: 372aa...af6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå