Gå til innhold

Jeg trenger gode historier!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg står rett foran et brudd. Vi har et litt barn, og mannen er mye bedre økonomisk stilt enn meg. Han har sagt flere ganger at han skal gjøre livet mitt til et helvete hvis jeg går.

Jeg trenger å høre at dette blir bra! Jeg trenger å høre konkrete, gode historier! Og hvis noen har tips og erfaringer ang praktiske ting, så blir jeg glad for det og :)

Anonymous poster hash: 5b66b...541

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dytter :)

Skrevet

Bare lirer, hvordan har han isåfall tenkt å gjøre livet ditt til et helvete ? Hvis du ikke vil være sammen med han, drar du. Kanskje til familie først for å roe deg litt før alle møtene med familievernkontoret

Skrevet

Mange menn innbiller seg at de kan gjøre livet til kvinner til "et helvete" men veldig få av dem er dummeste nok til å i det hele tatt prøve. Dokumenter det som kan dokumenteres, (meldinger, ta opp samtaler, mail.osv) og fortell venner og sannheten om hvordan du har det i forkant av at du flytter ut. Vær sterk og hold hodet hevet 😀

Skrevet

Bare lirer, hvordan har han isåfall tenkt å gjøre livet ditt til et helvete ? Hvis du ikke vil være sammen med han, drar du. Kanskje til familie først for å roe deg litt før alle møtene med familievernkontoret

Jeg regner med at han mener å fortsette i samme leia som han gjør nå, sette barnet vårt opp mot meg, baksnakker meg til venner og familie, sabotere alle avtaler vi gjør ang barnet, og så videre.

Skrevet

Jeg har en historie, om den er god eller ikke får du bedømme selv. Ble slutt med barnefar da barna var to og fire. Han lagde livet til et helvete. På mekling liret han av seg så mye dritt om meg at de begynte å tvile på mine evner som mor. Jeg var helt lamslått og sa ikke et ord - trodde virkelig ikke at de som skulle lede meklingen faktisk kunne la mannen få holde på å rakke ned på meg, uten at de stoppet han eller ville høre min side av saken. Men det ordnet seg, vi fikk ny meklingsdame, som så at han hadde tippet over. Han la ut i det vide og brede om at han skulle ha delt bosted, vi skulle diskutere barneoppdragelse en gang i uken osv osv. Nå,etter ti år, har ah fortsatt ikke delt bosted, han ser knapt barna. Han snakket/er stugt om meg. At det er min skyld at han ikke har råd til noe, i hvert fall ikke leilighet stor nok til at de kan overnatte (men fire fem gutteturer til syden i året hat han råd til...) Jeg har prøvd å holde meg nøytral og taus overfor barna, selv om jeg inni meg har lyst til å kverke ham. De siste årene har jeg faktisk justert litt når ting har blitt sagt - fra barna - for jeg orker ikke at de skal gå å tro all den løgnen han sprer om meg. Heldigvis, barna er supre! Smarte, snille, sosiale og kule unger. Det var noen ekstremt tøffe år etter bruddet, men nå klarer jeg å heve meg over han, og la drittpreiket om meg forsvinne ut vinduet. Men ja, det var tøft. Men nå er det bra!

Tips, aldri snakk stygt om han til barnet, det vil det takke deg for senere. De er glad i pappan sin, selv om du mener han er en dust., selv om det blir et helvete. Drit i det som ikke er viktig - velg dine kamper.

Anonymous poster hash: 211ff...052
Skrevet

Dokumenter det du kan. Ta vare på mail,sms. Ha gjerne noen tilstede hvis du må snakke med han på tlf og la de høre hva som blir sagt,så har du vitner.

Jeg var sammen med en "mann" av samme sorten. Han lagde ris til egen bak ved å sende stygge og tildels truende sms. Han forlangte full omsorg for barnet fordi han var mye bedre stilt økonomisk enn meg. Han fikk ikke 50/50 heller,men annenhver helg og med beskjed om at hvis det ble klart at han satte barnet opp mot meg,ville det bli samvær under tilsyn 1 gang pr uke.

Ønsker deg masse lykke til. Tøff tid du har foran deg,men jeg kan love deg at det blir så mye bedre etterhvert.

Klem til deg :)

Anonymous poster hash: ab808...943

Skrevet

Ikke gi deg på det som er viktoig - selv om det blir et helvete - skulle det stå... 

Anonymous poster hash: 211ff...052

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...