Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #1 Skrevet 7. februar 2015 Min baby bestemte seg plutselig selv på dagen at han ikke vil ammes mer, dessverre. Jeg hadde håpet vi skulle amme frem til 18 mnd, men han kuttet nå av seg selv 11 mnd :-/ Problemet er bare at jeg har sånn forferdelig spreng nå. Har ikke ammet på to dager. Og når jeg forsøker å håndmelke ut litt melk for å unngå spreng, så går det bare et par timer før den er der igjen. Det gjør så vondt bare noe kommer forsiktig bort i brystene nå :-/ Noen tips? :-) Anonymous poster hash: 12ff0...3ae
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #2 Skrevet 7. februar 2015 Da jeg måtte slutte å amme sa legen at jeg skulle sette på meg den strammeste sportsbh'en jeg kunne få på meg og ha den på 24 timer i døgnet. Ble sprengen for ille skulle jeg gå i dusjen og stå med puppene under den varme strålen mens jeg håndmelket igang utdrivningsrefleksen og la strålen bare stå av seg selv litt. Fungerte fint. Hadde ømme pamelapupper et par dager også gikk det tilbake. Jeg måtte slutte å amme da barnet var 4 mnd og hadde stor melkeproduksjon. Anonymous poster hash: 85b6f...949
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #3 Skrevet 7. februar 2015 Hvis du nå ha vondt bør du tømme brystet helt og så ta det gradvis (for å unngå betennelse). Les mer på ammehjelpen.no. Der er det utrolig mye god informasjon. Anonymous poster hash: 2bb7b...4e4
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #4 Skrevet 7. februar 2015 Jeg har alltid hatt veldig høy melkeproduksjon og fått raskt betennelser når jeg skulle stanse produksjonen. Har begge gangene fått hjelp av legemiddelet Parlodel (?). Resept fra fastlege. Var tomt etter et par dager (obs babyen kan ikke drikke melken etter at kuren er påbgynt, en må pumpe/melke ut det som trengs ift spreng og kaste det) Anonymous poster hash: ae0a2...e9e
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå