Gå til innhold

9 dager siden

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hadde ubeskyttet sex. Han var litt vel kjapp i avtrekkeren.

Kan en få positiv graviditestest etter bare 9 dager?

Er nok ikke gravid. Har hormonspiral.

Kan ikke gå etter menssyklus heller siden jeg ikke har hatt mensen siden jeg satte den i.

Anonymous poster hash: 18cf5...cdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ubeskyttet sex med hormonspiral? Den var ny...

Skrevet

Har du hormonspiral, så hadde du ikke ubeskyttet sex. Eller fikk du den satt inn etter at dere hadde sex?

Skrevet

Tydeligvis forstår dere ikke at han ikke hadde kondom..

Han var ubeskyttet...

Skrevet

Les spørsmål.. Kan en graviditetstest slå ut etter 9 dager.?

Har ikke menssyklus å forholde meg til.

Skrevet

Nei. Du har jo hormonspiral og derfor hadde du ikke ubeskyttet sex. Det har jo ikke noe å si at mannen ikke brukte kondom. Hormonspiralen beskytter mot graviditet, og derfor er du ikke gravid. Graviditetstesten vil vise negativ.

Når du bruker hormonspiral får du ikke eggløsning, og det å ha eggløsning er en forutsetning for å bli gravid.

Skrevet

Tydeligvis forstår dere ikke at han ikke hadde kondom..

Han var ubeskyttet...

Er du helt dum i hodet ???

Anonymous poster hash: 11061...82b

Skrevet

Hehe, sex med hormonspiral er sex med beskyttelse, med prevansjon ;)

Du blir ikke gravid med hormonspiral.

Anonymous poster hash: 276f5...f07

Skrevet

Og får en hyggelig måte å skrive du har.

Dere hadde ikke ubeskyttet sex. Punktum.

Anonymous poster hash: c887a...ac3
Skrevet

Tydeligvis er ikke du helt opplyst.

Klart kan en bli gravid på hormonspiral.

Det eg lurte på er, kor tidlig kan ein ta graviditetstest og få eit sikkert svar?

Om du ikke klarer å svare på det, så la være.

Skrevet

Nei. Du har jo hormonspiral og derfor hadde du ikke ubeskyttet sex. Det har jo ikke noe å si at mannen ikke brukte kondom. Hormonspiralen beskytter mot graviditet, og derfor er du ikke gravid. Graviditetstesten vil vise negativ.

Når du bruker hormonspiral får du ikke eggløsning, og det å ha eggløsning er en forutsetning for å bli gravid.

Selv om en har hormonspiral vil en ha eggløsning.

Men mindre sjangse for at det fester seg. Allikevel fullt mulig å bli gravid.

Derfor eg spør ang kor tidlig en kan teste.

Skrevet

Hvis du ikke har hatt mensen siden du satte inn spiralen, har du heller ikke hatt eggløsning. Ingen eggløsning = ingen graviditet. Case closed!

Anonymous poster hash: 88ee3...b3a

Skrevet

Bare litt nysgjerrig, bruker dere kondom selv om du har spiral?

Skrevet

Hvis du ikke har hatt mensen siden du satte inn spiralen, har du heller ikke hatt eggløsning. Ingen eggløsning = ingen graviditet. Case closed!

Eg har eggløsning hver mnd.

Både smertene og eggløsningslim.

Skrevet

Smerter og slim er ikke en sikker indikasjon på at du har eller har hatt eggløsning. Dersom du ikke har hatt mens har du heller ikke hatt eggløsning. Man får ALLTID mens etter eggløsning (med mindre man er gravid).

Skrevet

Bare litt nysgjerrig, bruker dere kondom selv om du har spiral?

Ikke når jeg var sammen med far til mine unger.

Men dette er et nytt forhold, har brukt å ta på kondom etter en stund.Vi hadde hatt tur på byen og drukket. Kom hjem og vel.. Tydeligvis så kom han fortere når han er full.

Derfor litt usikker. Siden jeg ikke har mens hver mnd.

Har eggløsning men ikke alltid til samme tidspunkt. Men har månedlig.

Er sikkert ingenting å uroe seg for.

Men jeg vet ikke om jeg hadde klart 3 unger aleine.

Abort vet jeg heller ikke om jeg hadde klart.

Skrevet

Smerter og slim er ikke en sikker indikasjon på at du har eller har hatt eggløsning. Dersom du ikke har hatt mens har du heller ikke hatt eggløsning. Man får ALLTID mens etter eggløsning (med mindre man er gravid).

Jeg kjenner igjen eggløsningslim når eg har det.

Har dessuten smerter. Første gang trodde jeg det var cyste eller annet. Så gikk til lege.

Han sa jeg hadde eggløsning.

Skrevet

Jeg kjenner igjen eggløsningslim når eg har det.

Har dessuten smerter. Første gang trodde jeg det var cyste eller annet. Så gikk til lege.

Han sa jeg hadde eggløsning.

Hvorfor spør du om ting hvis du ikke hører på svarene?

Man kan IKKE ha eggløsning uten å få mens etterpå. Mens er bortfallblødningen man får dersom egget du slapp under eggløsningen ikke ble befruktet. Det vil si at dersom du har hatt mange eggløsninger uten å få mens (noe som ikke går an) så hadde du nå hatt en haugevis med ubefruktede egg liggende i livmoren din. Skjønner du ikke selv hvor dumt det høres ut..?

Legen din kan sikkert se at egget modnes og at det eventuelt er klar for å bli sluppet, eller at LH stigningen din er høy, men han kan heller ikke med sikkerhet si at nå kommer eggløsningen din. Han kan si at det er sannsynlig, men ikke at det med sikkerhet skjer.

Hvis du ikke tror meg eller noen andre her inne, noe du tydeligvis ikke gjør, så har en jordmor skrevet det samme:

http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/143972213-eggløsning-uten-menstruasjon/

Skrevet

Jeg fikk vite av både lege og gyn. Ved insetting og ved kontroll. At en kan ha eggløsning.

Hormonspiral skal hindre at egg fester seg. Graviditet kan skje ved hormonspiral. Ofte kan det resultere i graviditet utenfor livmor.

Jeg kjenner godt hva jeg har hver mnd.

Til info

http://no.m.wikipedia.org/wiki/Hormonspiral

Skrevet

Jeg fikk vite av både lege og gyn. Ved insetting og ved kontroll. At en kan ha eggløsning.

Hormonspiral skal hindre at egg fester seg. Graviditet kan skje ved hormonspiral. Ofte kan det resultere i graviditet utenfor livmor.

Jeg kjenner godt hva jeg har hver mnd.

Til info

http://no.m.wikipedia.org/wiki/Hormonspiral

Ja, du kan ha eggløsning, men etter eggløsnig kommer alltid mens dersom du ikke er gravid.

Skrevet

Men hvorfor har du spiralen da hi? For moro skyld?

Anonymous poster hash: 5764b...703

Skrevet

Men hvorfor har du spiralen da hi? For moro skyld?

Anonymous poster hash: 5764b...703

For beskyttelse.

Ofta så e det best med dobbelt opp.

Ingen prevensjon er 100 sikker.

Skrevet

Uansett..

Jeg lurte på hvor mager etter jeg kan ta en test som vil gi sikkert svar.

Skrevet

14 dager eller mer vil gi sikrest svar. Det er gjennomsnittslengden på en lutealfase.

Men helst seriøst... du er beskyttet. Selv om graviditet kan forekomme ved spiral, så er det ikke dermed sagt at du er like utsatt som en som ikke bruker prevensjon, slik som du virker å tro med å stresse over dette. Du er nok ikke gravid.

Anonymous poster hash: f5593...364
Skrevet

14 dager eller mer vil gi sikrest svar. Det er gjennomsnittslengden på en lutealfase.

Men helst seriøst... du er beskyttet. Selv om graviditet kan forekomme ved spiral, så er det ikke dermed sagt at du er like utsatt som en som ikke bruker prevensjon, slik som du virker å tro med å stresse over dette. Du er nok ikke gravid.

Anonymous poster hash: f5593...364

Takk for svar ☺️

Eg stresse nok vel ja.

Men fysste gang siden bruddet at ein fyr har komt inni, dvs uten kondom.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...