Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 Babyen min har fått rs-viruset. Feber på oppunder 39, vond hals, tett nese og fryktelig hvesende pust. Legen mener vi skal være hjemme, men ha lav terskel for å ta kontakt med legevakt og evt innleggelse på sykehus.da spesielt hvis babyen får raskere pust. Allerede nå er babyen mye slapp(lå med hodet på brystet mitt i hele ettermiddag) og jeg ser hn strever for å puste. Ikke særlig forverring etter legebesøket i dag, bare en del slappere enn tidligere. Kjenner jeg er usikker på hva jeg bør gjøre. Følte jeg bare var en plage da vi var innom i dag(samme lege som har legevakt i morgen) men samtidig er jeg ukonfortabel med å være hjemme med baby når jeg ser hn strever med pusten.. Anonymous poster hash: f473c...11c
¤Hippie¤ Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 Er du usikker så tar du kontakt. Det er tross alt babyen din, og du har rett på ordentlig hjelp uansett😊
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Hadde reist på legevakta. Anonymous poster hash: 048c6...962
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Hvor gammel er babyen? Anonymous poster hash: 7e636...e0c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Ring og hør. Pustehjelp kan være godt for små og tette lunger. Jeg har pleid å dra ned når de blir slappe av pustevansker, da jeg synes det er fryktelig ubehagelig og ønsker å gi ansvaret til noen som vet hva de driver med. Er du utrygg eller ukomfortabel, så ville jeg ikke nølt med å ta kontakt. Det verste som kan skje om du tar kontakt er jo at du blir avvist. Anonymous poster hash: ef6ea...1c5
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Baby er 7 mnd gammel. Forhørte meg om pustehjelp da jeg var til legen i dag, men fikk beskjed om at de gav de ikke. At jeg da måtte inn på sykehus. Hi Anonymous poster hash: f473c...11c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Då babyen innlagt. Bedre det enn å angre i etterkant! Anonymous poster hash: b17cb...14e
Keiserpingvin Skrevet 6. februar 2015 #9 Skrevet 6. februar 2015 Er det noe jeg har fått beskjed om både fra sykehus og lege, så er det å heller ta kontakt en gang for mye enn en gang for lite. Så det ville jeg absolutt ha gjort.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #10 Skrevet 6. februar 2015 Ring legevakt du! Anonymous poster hash: 7e636...e0c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #11 Skrevet 6. februar 2015 Babyen sover godt nå, og puster fint. Skal absolutt ta kontakt med legevakten i natt/i morgen om pusten fortsetter som den gjør, baby strever mer eller slutter å spise. Eller andre forverringer:p Takk for et lite spark bak. Hi Anonymous poster hash: f473c...11c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #12 Skrevet 6. februar 2015 Forhør deg med legevakten. Flere pust en 60 i minuttet (ikke bra). Telles mens babyen sover eller er i ro. Et inn og utpust= et pust. Anonymous poster hash: 9e544...1ea
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #13 Skrevet 6. februar 2015 Baby har fin og rolig pust og surkler ikke noe nå når hn sover. Skal følge med på det fremover. Takk for tips. Hi Anonymous poster hash: f473c...11c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #14 Skrevet 6. februar 2015 Forhør deg med legevakten. Flere pust en 60 i minuttet (ikke bra). Telles mens babyen sover eller er i ro. Et inn og utpust= et pust. Anonymous poster hash: 9e544...1ea Noen babyer puster fortere enn det, selv om de er friske. Min pustet 70 i minuttet, og ingenting var galt. Men det kan være en indikator på infeksjon. Anonymous poster hash: 7e636...e0c
Karma! Skrevet 6. februar 2015 #15 Skrevet 6. februar 2015 Gå på sykehus/legevakt. Min var veldig slapp og bare sov. Helt tilfeldig fikk jeg med meg at han sluttet å puste!! Da var det ambulansen og hele pakka. Gikk heldigvis godt !
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #16 Skrevet 6. februar 2015 Min hadde rs-virus som resulterte i bronkiolitt og sykehusinnleggelse da hun var 5 mnd. Da hadde hun vært syk lenge, spist/drukket minimalt 4-5 dager og absolutt ingenting i nesten 2 døgn. Hun sov hele døgnet og var "halvdød". Da først fikk vi innleggelse, det skal svært mye til. Det er jo et virus, så egentlig ikke så mye de kan gjøre med sykdommen. De legges inn først og fremst pga dehydrering for å sondemates. Anonymous poster hash: 4f160...f4a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #17 Skrevet 6. februar 2015 Gå på sykehus/legevakt. Min var veldig slapp og bare sov. Helt tilfeldig fikk jeg med meg at han sluttet å puste!! Da var det ambulansen og hele pakka. Gikk heldigvis godt ! !!! Anonymous poster hash: 7e636...e0c
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #18 Skrevet 6. februar 2015 Begge mine yngste var inlagt med RS-virus. Første gangen ble jeg avvist to ganger på legevakten som hysterisk mor. Bar babyen min hele natten, og ringte direkte til sykehuset dagen etter. Fikk beskjed om å pakke baggen og komme asap. Ble videresendt med engang, og var innlagt 1 uke. Den legen fikk seg en skrape.. Den andre gangen var en annen lege like avvisende. Gav beskjed om at jeg reiste til sykehuset uansett. Også denne gangen ble vi innlagt. På nettet ligger det flere videoer som viser barn med RS-virus. Ta en titt på de. Om babyen din får "innsøkk" under ribbeina nå den puster bør du være på vakt. Anonymous poster hash: 7b3a9...9dd
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #19 Skrevet 6. februar 2015 Baby har ca 26 inn/utpust i minuttet og høres fin ut. Skal absolutt ta kontakt med legevakt ved forverring. Hi Anonymous poster hash: f473c...11c
¤Hippie¤ Skrevet 7. februar 2015 #20 Skrevet 7. februar 2015 Ved tung pust, kan det være lurt å kle på barnet å gå ut. Det sa legen vi snakka med da barnet hadde bronkitt😊
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå