Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 Går det an at man får målt høy kroppstemepratur (f.eks 38,5 grader) uten at barnet har feber? For eksempel hvis barnet har vært sinna og grått masse og kastet seg rundt, og blitt veldig rød og varm av dette? Og så måler man temperatur rett etterpå? Anonymous poster hash: 063ca...a87
rytme Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 Ja, det tror jeg. Jeg mener at jeg har lest at barn får lett høy temperatur og kan ha godt over 38 etter en fotballkamp f.eks. Men det burde jo bare være å måle igjen etter en stund og se at den synker da, kanskje? Men jeg vet ikke noe sikkert altså.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 det er ikke mulig å få 38,5 grader bare ved å bli sinna/varm. Stess /kraftanstrengelser KAN utløse opp mot 38 grader sykepl Anonymous poster hash: 493dc...0bf
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 det er ikke mulig å få 38,5 grader bare ved å bli sinna/varm. Stess /kraftanstrengelser KAN utløse opp mot 38 grader sykepl Anonymous poster hash: 493dc...0bf Barnehagen ringte ved 3-tiden i dag, og sa at 2-åringen hadde feber - han hadde grått masse, og så var han helt rød i ansiktet og så målte de 39 grader! Han var bittelitt varm når jeg hentet han ca 3.30.. Men ikke veldig! Og når jeg målte med pannetermometer (fant ikke det vanlige, så fikk ikke målt nøyaktig), så målte jeg ikke feber i det hele tatt! Anonymous poster hash: 063ca...a87
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Kroppstemperaturen kan lett stige til 39 ved hard fysisk aktivitet/anstrengelse. Så ta tempen om en stund, eller i morgen tidlig. Anonymous poster hash: fb869...746
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå