Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 Jeg veier 118 i dag. Starter i dag med å snu kostholdet og begynne trening. Skal spise ca 1600 pr dag, trene 4 dager i uka. Er det realistisk? Anonymous poster hash: 2220d...991
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 Det er helt sikkert mulig, men jeg vil anbefale deg å tenke litt annerledes. I stedet for å tenke at du skal gå ned et visst antall kg i løpet av en viss tid, ville jeg heller funnet ut hvordan du skal endre en langsiktig livsstil. Begynn å tren, sørg for at du holder deg i energiunderskudd, men gi deg rom for å skeie ut innimellom. Gi deg selv ros og premie eks for hver mnd du har fulgt planen. Så når du målet når du gjør det. Anonymous poster hash: 4b162...7ae
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Ja, hvis du velger å operere deg, ellers vil jeg tro det bli veldig vanskelig hvis du skal gjøre det på en fornuftig måte, og ikke minst fortsette å holde vekten nede. Anonymous poster hash: 13e69...119
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Det er bedre å begynne og se hvor du ender enn å bli motløs om du klarer 10 eller 15 kg. Da kan du heller glede deg over det du har gått ned og jobbe videre. Jeg har ikke klart å gå ned så fort. Har tatt av 17 kg på 1,5 år så langt. Kroppen tviholder på kiloene, men denne ganger gir jeg ikke opp og blir motløs spiser og går opp igjen. Denne gangen står jeg på videre. Burde gå ned 40 kg til. Anonymous poster hash: 7ccd5...50c
Gjest Julia1984 Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Ja, hvis du velger å operere deg, ellers vil jeg tro det bli veldig vanskelig hvis du skal gjøre det på en fornuftig måte, og ikke minst fortsette å holde vekten nede. Anonymous poster hash: 13e69...119 Det er mer fornuftig å operere seg enn å endre livsstil?? Ok
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Jeg klarte 30 kilo på 6 mnd, så jeg tror du klarer det Jeg endret livsstil på en sunn måte og veide 20 kilo mindre enn deg. Lykke til Anonymous poster hash: 9e5bd...78a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Hadde du ikke et innlegg om akkurat dette for en uke siden? Svaret er fremdeles "ja, om du er disiplinert nok". Jeg gikk ned over 30 i 2014, og kunne nok ha gått ned enda mer om jeg hadde presset ENDA mer på enn jeg gjorde. Er likevel glad jeg holdt meg til det som var planlagt, så jeg ikke gikk på en helsprekk. Er viktig å ta ting gradvis, og å innse at ikke alle uker er like/at ikke alt går etter planen. Sett deg heller mer kortsiktige mål, feks 10 kg til utgangen av påskeferien, 10 kg til innen utgangen av juli etc. Anonymous poster hash: 56618...dc3
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #8 Skrevet 6. februar 2015 Hadde du ikke et innlegg om akkurat dette for en uke siden? Svaret er fremdeles "ja, om du er disiplinert nok". Jeg gikk ned over 30 i 2014, og kunne nok ha gått ned enda mer om jeg hadde presset ENDA mer på enn jeg gjorde. Er likevel glad jeg holdt meg til det som var planlagt, så jeg ikke gikk på en helsprekk. Er viktig å ta ting gradvis, og å innse at ikke alle uker er like/at ikke alt går etter planen. Sett deg heller mer kortsiktige mål, feks 10 kg til utgangen av påskeferien, 10 kg til innen utgangen av juli etc. Anonymous poster hash: 56618...dc3 Jeg er ganske ny på din baby og har ikke skrevet innlegg om dette før. Men takk for svar. Anonymous poster hash: 2220d...991
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #9 Skrevet 6. februar 2015 Jeg er sikker på at du kan klare det hvis du virkelig klarer og legge om kostholdet og livsstil Sunn vektnedgang er 0,5 - 1 kg per uke. Kan jeg spørre hvordan du kom fram til at du skal spise 1600 kcal? For meg høres det litt lite ut med ditt utgangspunkt i vekt. Spiser du for lite er det større sjanse for å mislykkes, både fordi du lettere går på en smell og fordi kroppen kan holde på vekta fordi den får alt for lite. Anonymous poster hash: 089a6...8f3
Gjest Julia1984 Skrevet 6. februar 2015 #10 Skrevet 6. februar 2015 Jeg er sikker på at du kan klare det hvis du virkelig klarer og legge om kostholdet og livsstil Sunn vektnedgang er 0,5 - 1 kg per uke. Kan jeg spørre hvordan du kom fram til at du skal spise 1600 kcal? For meg høres det litt lite ut med ditt utgangspunkt i vekt. Spiser du for lite er det større sjanse for å mislykkes, både fordi du lettere går på en smell og fordi kroppen kan holde på vekta fordi den får alt for lite. Anonymous poster hash: 089a6...8f3 Jeg ville hatt 1600 og spedd på grønnsaker
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #11 Skrevet 6. februar 2015 Jeg er sikker på at du kan klare det hvis du virkelig klarer og legge om kostholdet og livsstil Sunn vektnedgang er 0,5 - 1 kg per uke. Kan jeg spørre hvordan du kom fram til at du skal spise 1600 kcal? For meg høres det litt lite ut med ditt utgangspunkt i vekt. Spiser du for lite er det større sjanse for å mislykkes, både fordi du lettere går på en smell og fordi kroppen kan holde på vekta fordi den får alt for lite. Anonymous poster hash: 089a6...8f3 Jeg har laget en ca kostplan og spist dette noen dager uten å føle sult. Føler det var riktig kcal inntak. Ligger på 1600-1680, litt avhengig av hva jeg har til middag Hi Anonymous poster hash: 2220d...991
Iiiiik Skrevet 6. februar 2015 #12 Skrevet 6. februar 2015 Anbefalt vektnedgang er vel ca 0.5 kg pr uke, så 40 kilo høres mye ut på 10.5 mnd. Det er klart det er lettere å gå ned mange kilo til å begynne med når du veier såpass mye, men jeg ville lagt meg på et noe mindre ambisiøst mål. Bestem deg for 10 kg innen St. Hans f.eks og sett deg deretter et nytt mål etter det.
Gjest Julia1984 Skrevet 6. februar 2015 #13 Skrevet 6. februar 2015 Jeg tenker at du ikke skal tenke kilo, men logg på 1600-1700 kcal pr dag, tren 3-4 dager i uken og vær aktiv ellers. Så går du ned det du går ned. Dumt å "bestemme" seg for et tall på forhånd.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #14 Skrevet 6. februar 2015 Selvfølgelig kan du. Men jeg ville satset på 2016, ikke 2015. Det er bedre å bli positivt overrasket enn å satse alt og gi seg halvveis. Anonymous poster hash: daa74...478
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #15 Skrevet 6. februar 2015 Selvfølgelig kan du. Men jeg ville satset på 2016, ikke 2015. Det er bedre å bli positivt overrasket enn å satse alt og gi seg halvveis. Anonymous poster hash: daa74...478 40 kg på 2 år?? Anonymous poster hash: 2220d...991
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #16 Skrevet 6. februar 2015 Ja, det er jo virkelig totalt overkommelig. Og etter all sannsynlighet så klarer du det mye tidligere, og kommer til å bli strålende fornøyd. Anonymous poster hash: daa74...478
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #17 Skrevet 6. februar 2015 Hadde du ikke et innlegg om akkurat dette for en uke siden? Svaret er fremdeles "ja, om du er disiplinert nok". Jeg gikk ned over 30 i 2014, og kunne nok ha gått ned enda mer om jeg hadde presset ENDA mer på enn jeg gjorde. Er likevel glad jeg holdt meg til det som var planlagt, så jeg ikke gikk på en helsprekk. Er viktig å ta ting gradvis, og å innse at ikke alle uker er like/at ikke alt går etter planen. Sett deg heller mer kortsiktige mål, feks 10 kg til utgangen av påskeferien, 10 kg til innen utgangen av juli etc. Anonymous poster hash: 56618...dc3 Jeg er ganske ny på din baby og har ikke skrevet innlegg om dette før. Men takk for svar.Anonymous poster hash: 2220d...991 Synes bare det var veldig likt denne tråden som kom for bare noen dager siden. Er vel flere på 118 kg som vil ned ca 40 kg til nyttår ved å trene 4 ganger pr uke/spise ca 1600 kcal om dagen da. Kanskje dere skal slå dere sammen? http://www.klikk.no/forum/barnimagen/index.php/topic/144196770-skal-ned-38-kg-realistisk-at-jeg-er-i-mål-til-jul/ Anonymous poster hash: 56618...dc3
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #18 Skrevet 6. februar 2015 Jeg gikk ned 38 kilo på 5 mnd ved å legge om kosthold, kutte snop utenom på lørdag og ved å trene fem dager i uka...så ja det er mulig. Tøft mens det står på men MYE bedre enn operasjon!! Anonymous poster hash: 87934...a6e
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #19 Skrevet 6. februar 2015 Jeg ville ikke ha gått ned så fort. Jeg gikk ned ca 30 kg på et år, og jeg har mått jobbe for å bli kvitt løs hud enkelte steder. Skulle jeg ga gjort det på nytt ville jeg ha satset på 25 kg på et år, og latt kroppen få følge med. Jeg mistet 142 cm målt på 5 steder på kroppen, og det er mye hud som skal følge med i prosessen selv med trening... Anonymous poster hash: dc338...d03
*Nøtta* Skrevet 6. februar 2015 #20 Skrevet 6. februar 2015 Det er fult mulig. Jeg ønsker deg lykke til- håper du klarer det. Kan anbefale Vektklubb.no på det sterkeste..greit å ha oversikt over kaloriene nå i begynnelsen og du får både oppskrifter tilpasset ditt kaloriinntak samt motivasjon og gode treningstips. Som "hvermannsen" forstår.
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #21 Skrevet 6. februar 2015 Takk for svar. Legger meg på 1600 kcal ca om dagen og trener 4 ganger i uka....så går jeg ned det jeg går ned.. Hi Anonymous poster hash: 2220d...991
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå