Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #1 Skrevet 6. februar 2015 Hva slags forsikring har du? Må ordne meg med forsikring nå som vi er skilt. Jeg har 70% samvær, leier leilighet, 80 % stilling og bil. Et forslag som forsikringsselskapet har kommet med utgjør ca 1700 i mnd, da er det ikke med forsikring på barna her. Men -bilforsikring -innbo -dødsforsikring -uførefors -ulykkesfors -reiseforsikring Det jeg kom på i farten. Høres det mye ut å betale 1700 i forsikring i mnd eller er det det du betaler ca? Anonymous poster hash: d8fa0...ea2
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #2 Skrevet 6. februar 2015 Jeg betaler 700 for bil, og resten samlet ca 600, pluss barneforsikring til 200 men det er kun ulykke og ikke uføre.. Anonymous poster hash: 43d36...d5a
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #3 Skrevet 6. februar 2015 Hva slags forsikring har du? Må ordne meg med forsikring nå som vi er skilt. Jeg har 70% samvær, leier leilighet, 80 % stilling og bil. Et forslag som forsikringsselskapet har kommet med utgjør ca 1700 i mnd, da er det ikke med forsikring på barna her. Men -bilforsikring -innbo -dødsforsikring -uførefors -ulykkesfors -reiseforsikring Det jeg kom på i farten. Høres det mye ut å betale 1700 i forsikring i mnd eller er det det du betaler ca? Anonymous poster hash: d8fa0...ea2 Høres mye ut. Først bør du sjekke hvilke forsikringer du har gjennom jobben. Veldig vanlig å ha uføreforsikring og mnge har dødsforsikring der. Jeg ville kuttet ut ulykkesforsikringen. Har du fagforening bruker det å være billigere å ta forsikringen gjennom de. Anonymous poster hash: 01316...0d7
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #4 Skrevet 6. februar 2015 Jeg har en barneforsikring, uføre og kritisk sykdom (på meg) ca 1300 - mnd innbo er 1200 pr år (betales separat) bil 400,- mnd (separat) I tillegg til dette har jeg livsforsikring, en liten uføre, ulykke og reise gjennom jobben. Jeg jobber med forsikring. Ulykkesforsikringen din kan du bare beholde, den koster omtrent ingenting. Det er uføreforsikring som koster for deg. Uførhet er det man bør sikre seg best mot. Anonymous poster hash: ddcc7...3af
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #5 Skrevet 6. februar 2015 Hva slags forsikring har du? Må ordne meg med forsikring nå som vi er skilt. Jeg har 70% samvær, leier leilighet, 80 % stilling og bil. Et forslag som forsikringsselskapet har kommet med utgjør ca 1700 i mnd, da er det ikke med forsikring på barna her. Men -bilforsikring -innbo -dødsforsikring -uførefors -ulykkesfors -reiseforsikring Det jeg kom på i farten. Høres det mye ut å betale 1700 i forsikring i mnd eller er det det du betaler ca? Anonymous poster hash: d8fa0...ea2 Høres mye ut. Først bør du sjekke hvilke forsikringer du har gjennom jobben. Veldig vanlig å ha uføreforsikring og mnge har dødsforsikring der. Jeg ville kuttet ut ulykkesforsikringen. Har du fagforening bruker det å være billigere å ta forsikringen gjennom de. Anonymous poster hash: 01316...0d7 Å kutte ut ulykkesforsikring er ikke et valg jeg hadde tatt! Anonymous poster hash: 097ee...6bb
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #6 Skrevet 6. februar 2015 Vil bare oppfordre om å ha en god uføreforsikring! Synes også det er viktig å ha både ulykkes-og uføreforsikring på barna. Her snakker jeg av erfaring. Tegnet forsikring på barna når de var små, når det viste seg at ene barnet har en funksjonsnedsettelse av varig art, har det gitt oss (i form av årlig utbetaling i 5 år) mulighet til å jobbe mindre. Samtidig er barnet "sikret" resten av livet etter en god forsikringsutbetaling utbetaling. Da har barnet nye mer å rutte med enn bare "ung ufør" Så betaler vi gledelig barneforsikring på de andre barna, men håpet vi aldri trenger å "bruke" den til flere barn. Anonymous poster hash: 7acbc...558
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Hva slags forsikring har du? Må ordne meg med forsikring nå som vi er skilt. Jeg har 70% samvær, leier leilighet, 80 % stilling og bil. Et forslag som forsikringsselskapet har kommet med utgjør ca 1700 i mnd, da er det ikke med forsikring på barna her. Men -bilforsikring -innbo -dødsforsikring -uførefors -ulykkesfors -reiseforsikring Det jeg kom på i farten. Høres det mye ut å betale 1700 i forsikring i mnd eller er det det du betaler ca? Anonymous poster hash: d8fa0...ea2 Høres mye ut. Først bør du sjekke hvilke forsikringer du har gjennom jobben. Veldig vanlig å ha uføreforsikring og mnge har dødsforsikring der. Jeg ville kuttet ut ulykkesforsikringen. Har du fagforening bruker det å være billigere å ta forsikringen gjennom de. Anonymous poster hash: 01316...0d7 Å kutte ut ulykkesforsikring er ikke et valg jeg hadde tatt! Anonymous poster hash: 097ee...6bb Hva dekker den som ikke uføre, dødsforsikring eller staten/kommunen betaler? Anonymous poster hash: 01316...0d7
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #8 Skrevet 6. februar 2015 Jeg har en barneforsikring, uføre og kritisk sykdom (på meg) ca 1300 - mnd innbo er 1200 pr år (betales separat) bil 400,- mnd (separat) I tillegg til dette har jeg livsforsikring, en liten uføre, ulykke og reise gjennom jobben. Jeg jobber med forsikring. Ulykkesforsikringen din kan du bare beholde, den koster omtrent ingenting. Det er uføreforsikring som koster for deg. Uførhet er det man bør sikre seg best mot. Anonymous poster hash: ddcc7...3af 'Forsto det slik at hvis en blir ufør så få man 60% av lønna, om man har tegna forsikring så kan en få 80% av lønna....Det kan jo utgjøre en ganske stor forskjell -ikke sant? Anonymous poster hash: d8fa0...ea2
Anonym bruker Skrevet 7. februar 2015 #9 Skrevet 7. februar 2015 Synes og uføre forsikring er viktig. Det er heller ikke lett og få. Jeg fikk avslag på uføreforsikring siden jeg er allergisk og var hos fysioterapeut da jeg var 16 år, var der fordi jeg var overtrent, det var muskulært, ble jo helt bra. 1 år etter avslaget ble jeg kronisk syk, og må leve på laveste sats ufør. Alene med 2 barn, så det går egentlig ikke. Anonymous poster hash: 39d6e...efc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå