Gå til innhold

Erfaring med lange flyreiser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har så vidt reist med fly før. Nå skal vi på 10-timers reise på dagtid bort og natt hjemover.

Jeg og ene barnet fryser mye. Er det ofte kaldt på flyene?

Finnes det gode tepper (fleece/silke) eller noe som vi kan ha med og som ikke tar stor plass i sekken?

Hvor kjøpes dette og i hvilket materiale?

Vi reiser med Lufthansa viss det har noe å si. Vet vi mest sannsynlig får utdelt et teppe på flyet men er det kaldt hadde det vært greit å ha med et eller to i tillegg?

Tips?

Anonymous poster hash: d668d...7ae

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta med en fleece genser og skjerf. Det holder.

Anonymous poster hash: 77077...0da
Skrevet

Ta med en fleece genser og skjerf. Det holder.

Anonymous poster hash: 77077...0da

Godt tips!

Men noen som vet hvor de selger tepper som blir små i sekken?

Skrevet

Husk nakkestøtte!! :)

Anonymous poster hash: 23f23...dde

Skrevet

Ta med en fleece genser og skjerf. Det holder.Anonymous poster hash: 77077...0da

Godt tips!

Men noen som vet hvor de selger tepper som blir små i sekken?Anonymous poster hash: d668d...7ae

Nille og Kid har vel billige fleecetepper, de tar ikke mye plass om du ruller de stramt sammen. Du kan også sikkert klippe d i to, ungen har sikkert nok med et halvt ;)

Skrevet

Bruker alltid å ta på meg et cachmere skjerf. Tynt ullskjerf i nydelig kvalitet. Er tynt og godt og varm. Tar med et ekstra som jeg pakker rundt datteren min :)

Anbefales å investere i, hatt mine i mange år og er like fine!

Mine er av merket "natura cachmere"

Anonymous poster hash: c0d0a...39d

Skrevet

Husk nakkestøtte!! :)

Flott tips! Høres lurt ut!

Skrevet

Takk for gode tips! Flere ønskes! :-)

Skrevet

Kan ikke huske at det noen sinne er kaldt inne på flyene. Heller motsatt.

Anonymous poster hash: b5603...471
Skrevet

Rekorden her med barn er 14 timer, alene 18 timer. Vi reiser veldig mye og gjerne langt.

Jeg tar en sjal, gutten har alltid en lett ulljakke med seg og myke bukser (vi nøler ikke med å skifte til pysj for lange turer om natten). Ellers er det puter og pledd på flyet og der er mer enn nok for oss. Også har vå sko som er lett å ta av og på, helst med tynne ullsokker.

Har et skift til gutten i håndbagasjen i tilfelle han søler et eller annet eller bagasjen kommer sent frem. Er ellers opptatt av p ha minst mulig håndbagasje å drass med på mellomlanding. Som regel har jeg en større håndveske med iPad og øreklokker, nøtteblandning (praktisk dersom forsinkelser) og noen få toilettartikler i (husk, flytende i ziplocpose), gutten (6 år) har enten en liten trillerkoffert eller en liten ryggsekk med sin iPad og øreklokker, lekene/bøkene han skal har med på turen, samt kleskift. Han får ta med det han kan bære selv. Jeg kjøper også alltid 1-2 vannflasker etter sikkerhetskontrollen.

Rutinen er blitt til med tiden, har vært på 11 langturer med han siden fødselen, ofte uten min mann, og skal snart av gårde på neste tur.

Mottoen min er "aldri mer bagasje enn det man klarer å håndtere selv".

Anonymous poster hash: cd79e...eb5

Skrevet

Ullsokker i veska/sekken og hobbyhefter (med krysseren og div) til barna

Anonymous poster hash: f27f7...de9

Skrevet

Takk for gode tips!

Kan gjerne få flere erfaringer og tips. Vi er veldig lite reisevant så veldig spent på flyturen på 10 timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...