Gå til innhold

Jeg skal si opp jobben min

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer litt på hvordan jeg skal gå frem. Jobber på skole og det skoleåret her har vært kjempe tøft. Jeg gruer meg til hver eneste dag, og har endret meg psykisk i denne tunge tiden.. Jobben tar helt knekken på meg.. Jeg har søkt på andre jobber, men ikke fått noen av de. Har derfor bestemt meg for at denne jobben ikke skal ta knekken på meg mer så jeg øsnker å si opp..

For å ikke gjøre det vanskelig for skolen vil jeg si fra meg jobben fra nytt skoleår. Det er 3 mnd oppsigelsestid, når hadde dere lagt frem dette til arbeidgiver og evt hvordan? Jeg har en fast jobb i kommunen så jeg tar heller ikke lett på å si opp uten å ha noe nytt å gå til..

Anonymous poster hash: 8065f...cdd
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du snakket med rektir om bytte av klasse? Eventuelt skolesjefen om bytte av skole?

Eller er d selve yrket som er "feil"?

Dersom du bare vil vekk, så skriver du et vanlig oppsigelsesbrev.

Jeg, Kari Nordmann (f.dato), sier herved opp min stilling som lærer på Toppen Skole.

Jeg arbeider som vanlig ut oppsigelsestiden, dvs t.o.m. 20.juni.

Mvh

Kari Nordmann

LYKKE TIL :)

Anonymous poster hash: eee72...c46

Skrevet

Lykke til var til DEG, hi, ikke til brevet ;)

Anonymous poster hash: eee72...c46

Skrevet

Hei!

Nå vet jeg ikke hvor lenge du har følt på at det er tungt? Du sier at dette skoleåret har vært tøft, men hva med tidligere? Liker du egentlig å være lærer? Istedenfor å si opp en fast stilling, synes jeg du burde sjekke ut de mulighetene som finnes først. Ta en prat med ledelsen på skolen din - forklar dem hva som er vanskelig i år. Det finnes jo også muligheter for jobbrotasjon for å teste ut hvordan det er ved en annen skole.

Når du har en fast stilling i kommunen - og den jobben du har gjør deg dårlig, skal de hjelpe deg med å finne alternativer.

Før du bestemmer deg, burde du også komme deg ovenpå psykisk. Det er ikke sikkert du ser de beste løsningene hvis du er sliten og lei. Ta deg aller først en tur til legen og få en "time-out". Bruk tida til å komme deg ovenpå!

Lykke til!

Skrevet

Takk for svar, jeg jobber ikke som lærer, men barn med spesielle behov og på SFO. Så det vil nok ikke bli bedre, jeg trives ikke med denne jobben.. Jeg vurdere å få en "time out" hos legen, men prøver å holde ut så godt jeg kan for å ikke gjøre det, men jeg vet ikke lenger hvor lenge jeg klarer å holde ut heller.. 

Skrevet

Er du ansatt fram til 1. august sier du opp i april og innen 1. mai. Oppsigelse gjelder fra første i neste måned. Du trenger ikke begrunne.

Anonymous poster hash: 1e41a...a70
Skrevet

jeg er ikke ansatt frem til 1 august, jeg har fast jobb..

Skrevet

Jeg vil råde deg til å tenke deg godt om før du evt. sier opp en fast jobb uten å ha annet å gå til.

Som jobbsøker stiller man sterkere dersom man allerede står i et arbeidsforhold enn hvis du ikke har jobb.

Hva slags utdanning har du? OG hva kan du tenke deg å drive med?

Anonymous poster hash: aa600...40d
Skrevet

Du er sannsynligvis ansatt i en eller annen kommune, med arbeidssted per tiden på xxx skole? Da kan du snakke om å få flytte over til annet arbeidssted innad i kommunen. Hva med å se om det er noe ledig på institusjon? En venninne av meg som ble utbrent som lærer fikk flytte over til noe annet, og har det mye bedre!

Ikke si opp fast stilling!

Anonymous poster hash: 4a302...305

Skrevet

Enig med de andre, ikke si opp en fast stilling, HI.

Bestill deg først en time til legen din og fortell hvordan du har det. Gjør jobben deg syk så vil trolig kommunen kunne finne en annen jobb til deg som er bedre for deg på sikt. Må du ev. være sykemeldt en periode for å ikke gå i kjelleren, så får det heller være.

Du tjener ikke noe på å holde ut inntil du klapper sammen for så å si opp. Da vil veien tilbake til jobb bli mye lengre!

Søke på andre jobber kan du gjøre om du er sykemeldt eller om du blir omplassert innad i kommunen og ikke trives der.

Bestill deg time til legen og forklar hvordan du har det. Det du trenger nå er hjelp, ikke skape flere problemer for deg selv ved å si opp en fast stilling og mulig skape økonomiske problemer for deg selv på sikt.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: a1212...c09
Skrevet

Takk for mange gode svar dere <3 

Jeg lurer også på om jeg har rett til å få redusert stillingen min ? Eller er ikke det noe man har krav på ?

Jeg skal vurdere det med sykmelding..

Skrevet

Det er mulig å si opp prosenter av stillingen sin.

Anonymous poster hash: 4a302...305

Gjest deterbaremeg:):)
Skrevet

Du kan også søke om permisjon i deler av eller hele stillingen din.

Skrevet

Forklar situasjonen din til legen, og få en sykemelding. Husk at om du sier opp en jobb fordi den gjør deg syk får du ikke karantenetid på dagpenger dersom du har legeerklæring. 

Anonymous poster hash: c5dc5...236
Skrevet

Få sykemelding og søk ny jobb mens du er sykemeldt? Du kan vel gå et år med full lønn mener jeg? Kjenner problemstillingen. Har jobbet med samme selv og fikk en smell som gjorde at jeg ble sykemeldt. Fikk tenkt meg godt om i sykemeldingen og endte med å si opp, men var greit å få det på avstand og se situasjonen klarere! Lykke til 😊😊😊

Anonymous poster hash: 973dd...9df

Skrevet

Har du hørt om sjukmelding. Du blir utestengt av nav ein periode dersom du sier opp jobben.

Anonymous poster hash: 89cee...8b9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...