Gå til innhold

Noen som har peiling på hortenisa?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var på plantesenteret forrige torsdag. Siden det er et stykke fra der jeg bor og de hadde noen flotte hortensia kjøpte jeg en ekstra for å gi i morsdagsgave. Men nå har den jo stått her hjemme og blomstrer veldig godt nå:/

Hvordan er denne blomsten? Blomstrer den på nytt og på nytt? Eller står den igjen med bare grønne blad om en uke?

Anonymous poster hash: f8b01...74e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Blomsten står lenge hvis du passer den med vann og lys og helst ikke setter den alt for varmt.

Den kan blomstre flere ganger, men det tar lang tid og krever vinterdvale. Mulig du kan få ny blomstring til sommeren hvis den settes kjølig etter avblomstring og så settes ut.

Anonymous poster hash: 033f5...9fa
Skrevet

Blomsten står lenge hvis du passer den med vann og lys og helst ikke setter den alt for varmt.

Den kan blomstre flere ganger, men det tar lang tid og krever vinterdvale. Mulig du kan få ny blomstring til sommeren hvis den settes kjølig etter avblomstring og så settes ut.

Takk.

Jeg ble jo usikker for jeg vil ikke gi en plante hvor blomstene visner i neste uke:/ Så hun kan ha glede av den en stund selv om den blomstrer godt når hun får den?

Skrevet

Takk.

Jeg ble jo usikker for jeg vil ikke gi en plante hvor blomstene visner i neste uke:/ Så hun kan ha glede av den en stund selv om den blomstrer godt når hun får den?

Ja, den kan godt stå i blomst i 2-3 mnd hvis den passes godt med vann.

Skrevet

Takk.

Ja, den kan godt stå i blomst i 2-3 mnd hvis den passes godt med vann.

Takk igjen:))

Skrevet

Jeg fikk megaskryt hos blomsterforhandler da jeg har mine hortensia i full blomst fra (sist gang)  første uka i April til første uka i november!

Jeg lar den ikke stå i direkte sollys, men den skal ha lys. Også får den vann 1 gang pr uke. Da står den hele natta i oppvaskkummen og drikker selv. 

Fantastisk!

Skulle den henge med blader og blomster før, gjentar du bare prosessen før. 

Samme med Azalea, den har jeg like lenge :) Lykke til!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...