Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 I flekkefjord. Da blir det mange fødsler langs veien ti kr.sand. Og for ikke å snakke om akuttmottaket! Skjønner ikke hvordan rike Norge kan gamble så med menneskeliv. Anonymous poster hash: 16688...fb8
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 Da må folk reise tidligere til føden. De har ikke barnelege i fl fjord en gang... Anonymous poster hash: e177f...c7a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 Veldig sant! Anonymous poster hash: 36d2e...363
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 Da må folk reise tidligere til føden. De har ikke barnelege i fl fjord en gang... Anonymous poster hash: e177f...c7a Nei barnelegen kommer to ganger i uka tror jeg. Men de har meget kompetente jordmødre, gynekologer, barnepleiere og anestestesileger. Jeg er sjeleglad for den hjelpen jeg fikk der under mine fødsler, og synes det er trist for den kommende generasjon at de ikke får den samme tryggheten i nærområdet. Anonymous poster hash: 16688...fb8
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #5 Skrevet 5. februar 2015 Hadde jeg født i Flekkefjord, som egentlig er nærmeste sykehus for meg, ville antakelig både jeg og sønnen min vært døde. Anonymous poster hash: efe98...11d
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #6 Skrevet 5. februar 2015 Hadde jeg født i Flekkefjord, som egentlig er nærmeste sykehus for meg, ville antakelig både jeg og sønnen min vært døde. Anonymous poster hash: efe98...11d Er det lov å spørre hvorfor? Lurer på hvilken kompetanse de ikke har i fl.fjord. Anonymous poster hash: 16688...fb8
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #7 Skrevet 6. februar 2015 Hadde jeg født i Flekkefjord, som egentlig er nærmeste sykehus for meg, ville antakelig både jeg og sønnen min vært døde. Anonymous poster hash: efe98...11d Er det lov å spørre hvorfor? Lurer på hvilken kompetanse de ikke har i fl.fjord. Anonymous poster hash: 16688...fb8 De har ikke kirurger på plassen døgnet rundt. Morkake revnet og det handlet om minutter. I Flekkefjord ville de måttet ringe ham hjemme.slik at han kunne komme, mens i Kristiansand stod han og ventet når senga mi kom opp. der er en grunn til at alle høyrisiko svangerskap sendes til Kristiansand. Anonymous poster hash: efe98...11d
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #8 Skrevet 6. februar 2015 Her vi bor har de nå lagt ned nærmeste fødeavdeling. Om det hadde skjedd da jeg skulle hatt mine, hadde 4 av 5 hvert født i ambulanse. Er to timer til nærmeste sykehus... Tragisk. Anonymous poster hash: 9ecfa...b35
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #9 Skrevet 6. februar 2015 Her er det 2,5 time til nærmeste sykehus, på vinteren/våren er veien ofte stengt og flyene lander ikke der, så da må man bli sendt til fjernere sykehus. Noe jeg måtte gjøre for 2 år siden. Heldigvis tok ikke fødselen min alt for kort tid og flyet kom ganske kjapt, men tenk om flyet er ute på oppdrag til å hente noen fra omfattende ulykke, slik at det ikke rekker frem? Hva hvis man blir overrasket av storm og nødt til å kjøre kolonne med ambulansen? Da føder man jo i bilen. Og nei, det er ikke tryggere å føde i bilen, enn på fødestua. På fødestua har de noen leger, i bilen sitter du helt stuck hvis det er kolonnekjøring. Her har vi lokal fødestue, og jeg sa at jeg nekter å dra til noe sykehus denne gangen (nr 4). Har veldig intense rier og bekkenløsning, det å ligge i 2,5 time på rygg faststroppet i ambulansen, uten smertestillende, uten mannen der og uten mulighet til å snu meg på siden, slik jeg bruker å føde, er et mareritt. Har også ei venninne som ble sendt hjem med rier fra sykehuset av en arrogant bedrevitende jordmor, og måtte føde i veikanten med samboer som "jordfar" på veg hjem. Anonymous poster hash: 2b60d...75f
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #10 Skrevet 6. februar 2015 Ja det er virkelig tragisk. To timer til nærmeste sykehus er alt for langt. Mye kan skje på den tiden. Føler spesielt på at det er utrygt i forhold til akutte ulykker. Greit nok de ikke har alt kompetanse på et lite sykehus, men de tar imot traumepasienter, og stabiliserer de før de blir sendt videre. Det redder mange liv! Føles utrygt å vite at det går mot nedlegging.. Anonymous poster hash: 16688...fb8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå