Gå til innhold

min mann har tydligvis et alkoholproblem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han må drikke fred + lørd. Nå har det eskalert til ukedager også... Han gjemmer alkohol for meg. han vet ikke at jeg vet. Hvordan ta det opp? Kommer hjem fra kveldsvakt og han har drukket igjen... Hvor mange vet jeg ikke, men han lukter og jeg hørte han gjemme vekk en boks han jeg kom inn. Hjelp.. Trenger råd

Anonymous poster hash: 4f4c2...4e1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvor mye drikker han da? Jeg kan også ta meg et glass vin 4 dager i uka, meeen det holder med ETT glass, også i helgen. Lukter nok ikke av det da... Litt rart at han må gjemme det i og for seg.

Anonymous poster hash: e6067...804
Skrevet

Minst 6 fred og lørd,ofte mer. Om vi skal noe eller ikke (er som regel hjemme). I ukedagene vet jeg ikke.. Men jeg kommer støtt og stadig hjem og lukter alkohol av han.. + jeg ser han er blank i øynene og han er generelt lett å se på når han er brisen/full.... Vi har et barn og jeg liker absolutt ikke at han drikker når han er alene med henne.. Er nok dette han vet, og derfor skjuler han det. Eller prøver.... Ååå kjenner han så godt at jeg vet han vil gå rett i forsvar og snu det til at jeg endten er kjedelig eller hysterisk.

Skrevet

Tror min mann er verre 😀 men bryr meg fint lite. Han koser seg med øl. Jeg koser meg med andre ting. Min mann drikke øl hver kveld. Veldig glad i nye sorter, bryggeri øl. Kan ikke kalle han alkoholiker fordi om, blir for dumt. Kanskje du er litt for streng? Derfor han gjemme? Da hadde jeg og gjort det 😊😊

Anonymous poster hash: 0d6f3...94a

Skrevet

Når omgivelsene får problemer pga alkoholinntak er det et problem. Ikke greit å være full når han er alene hjemme med barn. Spør han åpne spørsmål om drikkingen. Han kan ikke endre seg fordi du vil, men må erkjenne problemet selv. Betyr ikke at du må ta del i den prosessen, jeg hadde satt et ultimatum.

Anonymous poster hash: e0a89...973

Skrevet

Ring AA de kan komme med gode råd.

Anonymous poster hash: b2452...8dc

Skrevet

Tror min mann er verre 😀 men bryr meg fint lite. Han koser seg med øl. Jeg koser meg med andre ting. Min mann drikke øl hver kveld. Veldig glad i nye sorter, bryggeri øl. Kan ikke kalle han alkoholiker fordi om, blir for dumt. Kanskje du er litt for streng? Derfor han gjemme? Da hadde jeg og gjort det 😊😊

Hvordan vet du han ikke har et alkoholproblem ? Hvor mange øl drikker han da hver dag?

Skrevet

Tror min mann er verre men bryr meg fint lite. Han koser seg med øl. Jeg koser meg med andre ting. Min mann drikke øl hver kveld. Veldig glad i nye sorter, bryggeri øl. Kan ikke kalle han alkoholiker fordi om, blir for dumt. Kanskje du er litt for streng? Derfor han gjemme? Da hadde jeg og gjort det

Du høyres veldig naiv ut.  Hi sin mann drikk seg full/brisen kvar helg og fleire gonger midt i veka.  Dette gjer han når han sit åleine, og medan han har ansvar for barn.  Han gøymer og vekk alkohol for at kona ikkje skal sjå det.  Mange alarmklokker ringer her, og hi gjer rett i å ta det opp.  Har diverre ikkje erfaring og råd for korleis ein skal ta det opp med han. 

Det kjem nok an på kor mykje øl mannen din drikk, annonym #4, men å drikke øl dagleg er ikkje spesiellt bra for helsa, og eg ville vore obs på kor store mengder som går med.  Ein kan fint kamuflere alkoholisme med "interesse for nye ølsortar."  Ein veit ikkje om ein er avhengig før ein prøver å halde opp.  Det er iallefall ein farleg veg å gå når ein legg opp til så stort alkoholinntak.

Skrevet

Oioioi.... Dette var naivt. Eller kanskje litt fornektelse mer...

Anonymous poster hash: 05b72...ace

Skrevet

Min mann drikker også en øl eller 2 hver dag. I helgene blir det ofte mer, men han har ingen problem å ikke drikke når det ikke passer seg. Men en mann på 80 kg blir da ikke full av 2 små bokser øl i løpet av en hel kveld. Promillen er så lav at en i teorien har lov å kjøre bil, blir feil å kalle det alkoholproblemer da.

Anonymous poster hash: c386e...239
Skrevet

Min mann drikker også en øl eller 2 hver dag. I helgene blir det ofte mer, men han har ingen problem å ikke drikke når det ikke passer seg. Men en mann på 80 kg blir da ikke full av 2 små bokser øl i løpet av en hel kveld. Promillen er så lav at en i teorien har lov å kjøre bil, blir feil å kalle det alkoholproblemer da.

Anonymous poster hash: c386e...239

Ser at min blir ganske bedygga.. Så det er mer enn 2 øl her.... Min skifter også personlighet til å være selvopptatt og kranglete/frekk i beruset tilstand. Det er vel også eg dårlig tegn 😔 hi

Skrevet

Denne uken 6 øl tors og fred, i kveld 12 stk 0,33 øl... Tragisk. Han sitter her i sofaen og hiver innpå.....

Skrevet

Må ta det opp med han til uka. Orker ikke når han er beruset. Noen råd om hvordan jeg skal gå frem...hvordan ta det opp uten å anklage, lage ting verre.. Jeg må få han til å forstå.

Skrevet

Denne uken 6 øl tors og fred, i kveld 12 stk 0,33 øl... Tragisk. Han sitter her i sofaen og hiver innpå..... Anonymous poster hash: 4f4c2...4e1

da vil jeg sitat vedkommende har et problem,huff :( kan ikke være kjekt å ha det slik!

Anonymous poster hash: 58df8...775

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...