Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Datteren min har besøk av ei venninne. Ved middagsbordet sier venninnen til jenta min 'du har 2 gule tenner' etterfulgt av 'du har buser i nesa'. Det var en presis observasjon. De nye fortennene til jenta min er gule, og ja hun hadde buser i nesa, meg syntes jo ikke det var OK å si det høyt likevel. Hun sa det i et tonefall der jeg fikk følelsen av at det ikke var for å hjelpe hun sa det, men for å påpeke det. Ei jente i klassen deres har ex bart, og tenk om hun skulle si det til henne? Det er jo sant, men sannheten sårer jo. Jeg ble litt paff, og visste rett og slett ikke hva jeg skulle si. Hva burde jeg sagt? Anonymous poster hash: 44f06...fee
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 "Sånt sier man ikke"? Anonymous poster hash: ac03a...35f
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 "Jeg synes ikke det er greit å si sånt til andre. Har man noe fint å si om andre kan man si det, hvis ikke kan man la vær. Her i huset er vi hvertfall hyggelige og snille mot hverandre." Anonymous poster hash: 50177...5f4
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 Det er forøvrig helt normalt at de nye tennene er gulere enn melketennene som er blåhvite. Anonymous poster hash: a238e...ea2
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #5 Skrevet 5. februar 2015 "Jeg synes ikke det er greit å si sånt til andre. Har man noe fint å si om andre kan man si det, hvis ikke kan man la vær. Her i huset er vi hvertfall hyggelige og snille mot hverandre." Anonymous poster hash: 50177...5f4 Jeg synes man skal unngå slike "her i huset er vi slik og slik". Selv om det kanskje ikke er poenget, så er det en veldig sterk påpeking av at det aktuelle barnet ikke hører til det. Ellers er jeg enig i svaret. Jeg ville nok ha spurt: "Tror du "Anne" syntes det var hyggelig at du sa det?" Anonymous poster hash: 045f3...cbb
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #6 Skrevet 5. februar 2015 Takk for svar damer. Skal prøve ut flere strategier her. HI Anonymous poster hash: 44f06...fee
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå