Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Da har jeg vært syk i en uke med influensa. Ligger rett ut, klarer ingenting. Bare å gå opp trappen, gjør at bena skjelver, jeg har mistet stemmen helt, høy feber og vondt overalt. Jeg er enslig mor til 2 barn, selvfølgelig er og største barnet syk. Ellers kunne hun ha hjulpet til. Jeg har ingen familie, ingen jeg kan få hjelp av. Og kjenner at nå synes jeg forferdelig synd på meg selv, og min 6 åring som må klare seg selv. Og 12 åringen som er syk, men også må klare seg selv. Jeg har ikke vært så syk på 10 år. Synes det skulle vært mulig og få hjelp i en sånn situasjon. Hva om jeg hadde hatt mindre barn. Og bare flaks at 6 åringen tar buss til og fra skolen, så jeg slipper og levere og hente. Og den dagen jeg var hos legen, hamstret jeg masse ferdig mat til barna, og rett i koppen til meg. Huset ser nå totalt bombet ut. Og vi starter å gå tomme for rene klær, så jeg må vaske klær i dag, men gruer meg noe forferdelig. Beklager dette syte innlegget. Måtte bare få det ut. Anonymous poster hash: 9bac2...696
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 ? Og slik er livet...enten man er alenemor eller den ene forks jobber borte/offshore.. Anonymous poster hash: 11b1d...d8a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 Det er noe dritt og det er lov å synes synd på seg selv. Håper det ikke er lenge før dere blir bedre. Anonymous poster hash: 4960a...d54
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 Hvor i landet bor du? Anonymous poster hash: 277fd...9d1
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #5 Skrevet 5. februar 2015 Kan du spørre foreldrene til venner av den yngste? Her trår jeg til selv fordi mange er syke hjemme hos kameraten til sønnen min, også influensa. Da er han litt ekstra hos oss og det er bare hyggelig. Anonymous poster hash: a47c9...928
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #6 Skrevet 5. februar 2015 Da ringer du mor til en venn av 6 åringen, forklarer problemet og hører om hun kan hjelpe! Kan barnet overnatte der? Bli med hjem fra skolen i morgen og overnatte til lørdag? Man kan be kjente om hjelp! Det gjør jeg, de fleste sier ja! Selvsagt stiller jeg opp tilbake! :-) Anonymous poster hash: d960e...05e
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #7 Skrevet 5. februar 2015 Hva med faren/fedrene ? Anonymous poster hash: f7301...2bd
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #8 Skrevet 5. februar 2015 Stakkars deg, alene selv og har 3 aktive barn, slik er livet, er ikke noe og sutre over Anonymous poster hash: 5dbec...e13
Gjest flykræsj Skrevet 5. februar 2015 #9 Skrevet 5. februar 2015 Uff! Høres forferdelig ut. Nettopp hatt influensa for første gang i mitt liv, og aldri følt meg så syk noen gang. Har du snille naboer? Kanskje de kan stille opp? Dessverre er ordningen med husmorvikar avviklet
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #10 Skrevet 5. februar 2015 Det er vondt når det står på og den eneste trøsten er at det går over God bedring klem Anonymous poster hash: 6a680...d3d
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #11 Skrevet 5. februar 2015 Jeg har hatt det akkurat likt, har nå vært hjemme i to uker. Ene ungen på 4 ble syk først, så ble jeg og hun på 6 syke forrige onsdag. Nå er barna friske, jeg er fortsatt syk. Jeg har bedt om hjelp fra foreldre i barnehage og skole, samt naboer. Alle har vært veldig hyggelige og har gjort det de kan. Ikke vær redd for å be om hjelp, alle skjønner det er en forferdelig slitsom situasjon Anonymous poster hash: f1e73...29c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #12 Skrevet 5. februar 2015 Sånn har jeg og hatt det nå. Yngste er bare 2 år. Mor har lagt på sofaen og eldste har servert ferdig pizza til den store gullmedalje. Anonymous poster hash: 424ac...92d
*Miss Marple* Skrevet 5. februar 2015 #13 Skrevet 5. februar 2015 Stakkars deg! Det er virkelig lov å synes synd på seg selv i din situasjon! Støtter forslaget om å ta en tlf til noen andre foreldre. Du vet nok hvem som kan tenkes å synes det er greit å hjelpe. Jeg selv hadde blitt virkelig glad om jeg kunne trå til i en sånn situasjon. Når det er sagt så tåler nok 6 åringen veldig godt å bli 'forsømt' litt. Hn ser jo at du er syk og får øve litt på empatisk sin. Masse god bedring! Eneste tørsten er at det går over, selv om det ikke kjennes sånn nå.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #14 Skrevet 5. februar 2015 ? Og slik er livet...enten man er alenemor eller den ene forks jobber borte/offshore..Anonymous poster hash: 11b1d...d8a Og da har man ikke lov å klage? Tenk på barna i Afrika osv?? Anonymous poster hash: 8e48d...97a
bønni Skrevet 5. februar 2015 #15 Skrevet 5. februar 2015 All medfølelse!! Ligger strak ut med influensa selv, og har heldigvis friskt barn. Ikke er jeg alene heller, selv om jeg har vært alene noen ettermiddager. Be om hjelp fra foreldre. Huff for en runde. Klem.
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 5. februar 2015 #16 Skrevet 5. februar 2015 God bedring! 6-åringen klarer seg fint på litt mindre service en periode, ikke tenk på det Kanskje h*n faktisk kan vokse litt på å "pleie" dere?
SuperFries Skrevet 5. februar 2015 #17 Skrevet 5. februar 2015 Vet det er fælt, men ungene blir ikke skada av det. Det er til og med greit at ungene lærer at mamma noen ganger trenger hjelp. God bedring! Og ring foreldrene til en av ungenes venner.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #18 Skrevet 5. februar 2015 Synes kjempesynd på deg - det hørtes fryktelig ut! Eneste trøsten må vel være at barna dine tross alt er store og relativt selvstendige. Her har jeg en superaktiv halvannetåring - kan absolutt ikke forestille meg å være alene og ha influensa med en slik i huset😁😉 - prøv å trøste deg med at det tross alt kunne vært ENDA verre😉 Goood bedring - noen dager til så er livet helt annerledes!! Anonymous poster hash: 8087b...bd2
Tyra79 Skrevet 5. februar 2015 #19 Skrevet 5. februar 2015 God bedring!!! Huff, ikke godt det der...! Ungene tar ikke skade av det, ikke bekymre deg for det . Sannsynligvis er formen bedre over helga!!
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #20 Skrevet 5. februar 2015 Vet det er kjipt, hadde en slik runde hjemme i høst. Men som andre sier over her, barna tar ikke skade av det, og det går over. Stor godbedringsklem til deg 😊 Anonymous poster hash: e31e8...2ce
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #21 Skrevet 5. februar 2015 Slevfølgelig er det lov å klage!! Og til alle dere kritiske, det er da lov med litt medfølelse og empati? Du får tenke på at dette er en unntakstilstand, og ungene husker nok ikke så mye av denne uken om en stund Det kommer snart til å gå over, hold ut! Masse medfølelse, empati og klemmer sendes fra meg Anonymous poster hash: 87422...a35
Mamma_til_2 Skrevet 5. februar 2015 #22 Skrevet 5. februar 2015 Vet at i kommunen min har de noe som heter husmor vikarer, man kan ringe de og få hjelp når man er syk som du er eller om man knekker foten etc og er alene med barn, du kan sjekke om det finnes noe slikt i din kommune, sjekk med hs eller fastlegen ☺ det er gratis mener jeg ☺
Anonym bruker Skrevet 6. februar 2015 #23 Skrevet 6. februar 2015 Tusen takk for alle svar. Takk og pris går det over ja, jeg måtte bare få ut frustrasjonen. Jeg har kontaktet to mødre, og spurt om de kunne ha med sønnen min hjem en dag denne uken. Ingen av de kunne. De vet og hvor syk jeg er. Her er det ikke husmorvikar, jeg gikk gjennom en stor operasjon for 3 år siden, og sykehuset mente at jeg helt klart måtte få hjelp når jeg kom hjem. For jeg ville jo ikke klare noe. Men fikk avslag fra alle instanser. Er vel og litt frustrert da jeg er den som passer andre sine barn hele tiden, og stiller opp. Mens de ytterst få gangene jeg ber om hjelp selv, så får jeg ikke det. Da jeg var nyoperert, og temmelig hjelpesløs var det jeg som dro med andre og mine barn på stranda hver dag. Foreldrene og besteforeldrene skulle bare hvile. Og sånn er det alltid. Jeg er den som har med andre sine barn på alt hele tiden, og mine barn er aldri med andre på ting. Og der er det jo to foreldre og gjerne besteforeldre 500 m unna. Anonymous poster hash: 9bac2...696
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå