skjotta Skrevet 5. februar 2015 #1 Skrevet 5. februar 2015 Fikk prolaps for noen uker siden. Innbilte meg at 2-3 uker i ro, så ville jeg være tilbake på jobb, men nå er det over 4 uker siden og jeg er enda svak som en nyfødt kanin! Jeg tåler ingenting. Tok med ungene på isen i går, og selv om jeg ikke anstrengte meg på noen måte, har jeg verket i hele natt og er helt ferdig i dag... Hvor lang tid tok det før dere var tilbake? Jeg har en jobb med mye bøying og løfting...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #2 Skrevet 5. februar 2015 Jeg gikk og hanglet i flere mnd, og her ble det til slutt en operasjon. Anonymous poster hash: 60736...c6b
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #3 Skrevet 5. februar 2015 For meg tok det 3 mnd før jeg var noenlunde bra igjen. Da etter fysioterapi. Anonymous poster hash: d2523...beb
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #4 Skrevet 5. februar 2015 Har hatt det noen ggr og det varer fra 3-6 mnd, nå går jeg til naprapat med engang jeg kjenner det er noe på gang. Anonymous poster hash: 5c973...44a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #5 Skrevet 5. februar 2015 Eksakt hvor er denne prolapsen? I endetarmen, livmora eller ryggen f.eks? Anonymous poster hash: fd670...39c
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #6 Skrevet 5. februar 2015 ja, har operert fordi jeg ble ikke bra uten opersjon. Helt fin nå, men livredd for å få det tilbake Anonymous poster hash: 23db5...45a
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #7 Skrevet 5. februar 2015 Gikk 4 mnd første gang og 3 mnd andre gang. Hadde lite smerter i selve ryggen, men høyre bein kjentes ut som det skulle eksplodere. Det vondeste jeg har vært med på! Anonymous poster hash: a9d92...0db
skjotta Skrevet 5. februar 2015 Forfatter #8 Skrevet 5. februar 2015 Eksakt hvor er denne prolapsen? I endetarmen, livmora eller ryggen f.eks? Anonymous poster hash: fd670...39c Den vanligste plassen man kan ha prolaps og det stedet det i 99,9% av tilfellene menes når man sier "prolaps" uten å spesifisere sted... men om du må ha det inn med teskje så er den mellom L5 og L6. det må være vanskelig å gå gjennom livet så tafatt og hjelpeløs at man ikke engang skjønner det...
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #9 Skrevet 5. februar 2015 Hatt det flere ganger de siste 10 årene, første gang tok det over 6 mnd før den "gikk tilbake" smertehelvete og ingenting hjalp. Så har det skjedd igjen og igjen i tillegg til slitasje på ryggen som gjør at jeg mer eller mindre konstant lever med vond rygg. Hjelper med trening, og behandling. 3 graviditeter tett gjorde den også ganske værre! Anonymous poster hash: e2477...685
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #10 Skrevet 9. februar 2015 Eksakt hvor er denne prolapsen? I endetarmen, livmora eller ryggen f.eks? Anonymous poster hash: fd670...39c Den vanligste plassen man kan ha prolaps og det stedet det i 99,9% av tilfellene menes når man sier "prolaps" uten å spesifisere sted... men om du må ha det inn med teskje så er den mellom L5 og L6. det må være vanskelig å gå gjennom livet så tafatt og hjelpeløs at man ikke engang skjønner det... Takk for en hyggelig redegjørelse av meg som person, men det sier seg ikke selv at prolapsen er i ryggen. Jeg jobber som sykepleier, og har møtt flere med vaginal/rektalprolaps enn med ryggprolaps. Førstnevnte er også ganske vanlig ser du. Anonymous poster hash: fd670...39c
skjotta Skrevet 9. februar 2015 Forfatter #11 Skrevet 9. februar 2015 Eksakt hvor er denne prolapsen? I endetarmen, livmora eller ryggen f.eks? Anonymous poster hash: fd670...39c Den vanligste plassen man kan ha prolaps og det stedet det i 99,9% av tilfellene menes når man sier "prolaps" uten å spesifisere sted... men om du må ha det inn med teskje så er den mellom L5 og L6. det må være vanskelig å gå gjennom livet så tafatt og hjelpeløs at man ikke engang skjønner det... Takk for en hyggelig redegjørelse av meg som person, men det sier seg ikke selv at prolapsen er i ryggen.Jeg jobber som sykepleier, og har møtt flere med vaginal/rektalprolaps enn med ryggprolaps. Førstnevnte er også ganske vanlig ser du. Anonymous poster hash: fd670...39c værsågod. Som du ser skjønte alle de andre som svarte hva jeg mente. Akkurat som leger, sykepleiere, kollegaer og venner gjør.
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #12 Skrevet 9. februar 2015 Ja, jeg har hatt en alvorlig nakkeprolaps. Hadde skytende smerter ut i armene, samt sinnsyke smerter i nakken. Ble folelsesløs fra brystet og ned + begge armene. Hadde 1 mm pasasje i ryggmargen, og ble akuttoperert på Ullevål midt på natta. Er glad jeg ikke skjønte hvor alvorlig det var fatt. De sugde ut mellomvirvelskiva og satte inn et implantat. 0 smerter i etterkant. Har hørt at de som ikke har så alvorlig prolaps, selv om smertene setter en ut av funksjon, kan risikere å vente i både 1 og 2 år på operasjon. Anonymous poster hash: 1f643...096
Anonym bruker Skrevet 9. februar 2015 #13 Skrevet 9. februar 2015 Eksakt hvor er denne prolapsen? I endetarmen, livmora eller ryggen f.eks? Anonymous poster hash: fd670...39c Den vanligste plassen man kan ha prolaps og det stedet det i 99,9% av tilfellene menes når man sier "prolaps" uten å spesifisere sted... men om du må ha det inn med teskje så er den mellom L5 og L6. det må være vanskelig å gå gjennom livet så tafatt og hjelpeløs at man ikke engang skjønner det... Takk for en hyggelig redegjørelse av meg som person, men det sier seg ikke selv at prolapsen er i ryggen.Jeg jobber som sykepleier, og har møtt flere med vaginal/rektalprolaps enn med ryggprolaps. Førstnevnte er også ganske vanlig ser du. Anonymous poster hash: fd670...39c Er vel ikke så vanskelig å tenke seg til med den beskrivelsen HI gir, da...Men sikkert artig for deg å poengtere at det finnes ymse steder man kan ha prolaps. Anonymous poster hash: 40422...f6b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå