Gå til innhold

Noen som har hatt prolaps?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk prolaps for noen uker siden. Innbilte meg at 2-3 uker i ro, så ville jeg være tilbake på jobb, men nå er det over 4 uker siden og jeg er enda svak som en nyfødt kanin! Jeg tåler ingenting. Tok med ungene på isen i går, og selv om jeg ikke anstrengte meg på noen måte, har jeg verket i hele natt og er helt ferdig i dag...

Hvor lang tid tok det før dere var tilbake? Jeg har en jobb med mye bøying og løfting...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gikk og hanglet i flere mnd, og her ble det til slutt en operasjon.

Anonymous poster hash: 60736...c6b
Skrevet

For meg tok det 3 mnd før jeg var noenlunde bra igjen. Da etter fysioterapi.

Anonymous poster hash: d2523...beb
Skrevet

Har hatt det noen ggr og det varer fra 3-6 mnd, nå går jeg til naprapat med engang jeg kjenner det er noe på gang.

Anonymous poster hash: 5c973...44a
Skrevet

Eksakt hvor er denne prolapsen? I endetarmen, livmora eller ryggen f.eks? 

Anonymous poster hash: fd670...39c
Skrevet

ja, har operert fordi jeg ble ikke bra uten opersjon. Helt fin nå, men livredd for å få det tilbake

Anonymous poster hash: 23db5...45a
Skrevet

Gikk 4 mnd første gang og 3 mnd andre gang.

Hadde lite smerter i selve ryggen, men høyre bein kjentes ut som det skulle eksplodere. Det vondeste jeg har vært med på!

Anonymous poster hash: a9d92...0db

Skrevet

Den vanligste plassen man kan ha prolaps og det stedet det i 99,9% av tilfellene menes når man sier "prolaps" uten å spesifisere sted...

men om du må ha det inn med teskje så er den mellom L5 og L6.

det må være vanskelig å gå gjennom livet så tafatt og hjelpeløs at man ikke engang skjønner det...

Skrevet

Hatt det flere ganger de siste 10 årene, første gang tok det over 6 mnd før den "gikk tilbake" smertehelvete og ingenting hjalp. Så har det skjedd igjen og igjen i tillegg til slitasje på ryggen som gjør at jeg mer eller mindre konstant lever med vond rygg. Hjelper med trening, og behandling. 3 graviditeter tett gjorde den også ganske værre!

Anonymous poster hash: e2477...685

Skrevet

Den vanligste plassen man kan ha prolaps og det stedet det i 99,9% av tilfellene menes når man sier "prolaps" uten å spesifisere sted...

det må være vanskelig å gå gjennom livet så tafatt og hjelpeløs at man ikke engang skjønner det...

Takk for en hyggelig redegjørelse av meg som person, men det sier seg ikke selv at prolapsen er i ryggen.

Jeg jobber som sykepleier, og har møtt flere med vaginal/rektalprolaps enn med ryggprolaps. Førstnevnte er også ganske vanlig ser du. 

Skrevet

Takk for en hyggelig redegjørelse av meg som person, men det sier seg ikke selv at prolapsen er i ryggen.

Jeg jobber som sykepleier, og har møtt flere med vaginal/rektalprolaps enn med ryggprolaps. Førstnevnte er også ganske vanlig ser du.

værsågod.

Som du ser skjønte alle de andre som svarte hva jeg mente. Akkurat som leger, sykepleiere, kollegaer og venner gjør.

Skrevet

Ja, jeg har hatt en alvorlig nakkeprolaps. Hadde skytende smerter ut i armene, samt sinnsyke smerter i nakken. Ble folelsesløs fra brystet og ned + begge armene. Hadde 1 mm pasasje i ryggmargen, og ble akuttoperert på Ullevål midt på natta. Er glad jeg ikke skjønte hvor alvorlig det var fatt. De sugde ut mellomvirvelskiva og satte inn et implantat. 0 smerter i etterkant. 

Har hørt at de som ikke har så alvorlig prolaps, selv om smertene setter en ut av funksjon, kan risikere å vente i både 1 og 2 år på operasjon. 

Anonymous poster hash: 1f643...096
Skrevet

Er vel ikke så vanskelig å tenke seg til med den beskrivelsen HI gir, da...Men sikkert artig for deg å poengtere at det finnes ymse steder man kan ha prolaps.

Anonymous poster hash: 40422...f6b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...