Gå til innhold

bade bursdag med 20 seks og syv åringer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Min datter er bedt i bursdag av en klassekamerat og det er jo kjempe koselig. Det jeg stusser litt på er at det skjer i en svømmehall og foreldrene vet jo ikke om alle kan svømme eller ikke. Jenta mi kan svømme men er ikke så veldig stødig. Tenker at det kan bli 20 stk om alle kommer og lurer på hvordan foreldrene skal klare å ha kontroll på alle.

Hva tenker dere?

Anonymous poster hash: 52359...599

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De har sikkert ordnet det så det er flere voksne til å passe på. Her har de for eksempel et eget bursdagsrom i svømmehallen der man kan spise kake ol og så kan man få et nødvendig antall badevaketer til å være med å se etter ungene i basengene. Jeg tror det må være maks 4 eller 5 barn pr voksen når det er selskap. Maks to barn pr voksen ellers.

Anonymous poster hash: 74405...84b
Skrevet

Datteren min har vært på slik bursdag på samme alder. Jeg var også litt skeptisk for hun svømte ikke skikkelig. Jeg ringte moren til bursdagsbarnet og spurte. Svømmehallen vår har en regel om at det til slike bursdager med så små barn skal være minst en voksen i bassenget pr tre barn til enhver tid og barn som ikke kan svømme selv må følges av en voksen. Jeg fulgte jenta og det var stor suksess. Hun fikk på seg svømmevinger og fannt seg et slikt flytende skumbrett og da var det ingen problemer. Jeg kunne bare være i bakgrunnen og følge litt med. Ungene var  stort sett i det halvdype bassenget og der var det hele tiden flere voksne som holdt øye med dem. En av de voksne stod ved sklia og holdt styr på ungene der (passet på at de ikke sklei for tett etter hverandre og slikt).

Ring foreldrene til bursdagsbarnet og spør om det praktiske. Jeg er sikker på at det er regler for dette i alle svømmehaller.

Skrevet

Hvis ungen ikke kan svømme så får en av foreldrene være med. Når det er sagt, så synes jeg det er merkelig med en badebursdag når ungene er så små.

Anonymous poster hash: f4059...29a

Skrevet

Håper det...men hva gjør jeg om det ikke er så mange der? :/

Hi

Skrevet

Jeg ville ringt foreldrene og hørt hvordan det er planlagt å gjennomføre det. Du kan jo si at jenta di ikke er så stødig på svømming enda, så du vil bare ta "bekymret mor"-telefonen og være sikker på at de har nok voksne der, evt så kan du tilby deg å hjelpe til :) 

Anonymous poster hash: f2bba...f51
Skrevet

Hvis ungen ikke kan svømme så får en av foreldrene være med. Når det er sagt, så synes jeg det er merkelig med en badebursdag når ungene er så små.

Anonymous poster hash: f4059...29a

Jeg har ikke opplevd badebursdag i den alderen. Guttene mine ble invitert i 4. Klasse.

Sto ingen info i innbydelsen om at vi foreldre må være med. Langt fra alle 6 - 7 åringer kan svømme.

HI

Skrevet

Jeg ville ringt foreldrene og hørt hvordan det er planlagt å gjennomføre det. Du kan jo si at jenta di ikke er så stødig på svømming enda, så du vil bare ta "bekymret mor"-telefonen og være sikker på at de har nok voksne der, evt så kan du tilby deg å hjelpe til :)

Anonymous poster hash: f2bba...f51

Må nok det :)

Gjest Julia1984
Skrevet

Det ansvaret hadde jeg virkelig ALDRI turt å ta som foreldre til bursdagsbarnet

Skrevet

Da ville jeg uten tvil ringt bursdagsforeldrene og forhørt meg om det var nok voksne tilstede, og at de som var tilstede hadde livredningskurs. Hvis ikke hadde det dessverre ikke blitt noe selskap på barnet mitt. Jeg ville nok helst ikke vært med og holdt vakt selv, det ville vært for stort ansvar, med mindre alle foreldre passet på sitt eget barn...

Hvis sikkerheten er i varetatt er det sikkert en vidunderlig måte å ha bursdag på!! :-)

Skrevet

Sånn bursdag var min sønn bedt i, da de var 6 år. Og det var herlig kaos. Takk og pris var de fleste foreldre der. Og fikk med seg de uten foreldre. De skulle stille med 5 voksne, og ingen foreldre trengte og komme. Men de stilte med bare 2 voksne. Jeg var med, og synes det er alt for tidlig med sånn bursdag.

Anonymous poster hash: 4858a...4ce
Skrevet

Sånn bursdag var min sønn bedt i, da de var 6 år. Og det var herlig kaos. Takk og pris var de fleste foreldre der. Og fikk med seg de uten foreldre. De skulle stille med 5 voksne, og ingen foreldre trengte og komme. Men de stilte med bare 2 voksne. Jeg var med, og synes det er alt for tidlig med sånn bursdag.

Anonymous poster hash: 4858a...4ce

Utrolig uansvarlig av disse foreldrene

Anonymous poster hash: fe778...737

Skrevet

Så lenge foreldrene er med eller de har 1 voksen per barn.

Anonymous poster hash: 9e0c2...1ac

Skrevet

Vi har tenkt til å ha badebursdag om noen år (har 6-åring). For oss er det uaktuelt når de er så små selv om vårt barn er såpass trygg i vann at hun ikke drukner, så er det ganske stor organisering (hvis de voksne ikke er autoriserte badevakter, bør det være ganske få barn per voksen med klare ansvarsforhold) å ordne en sånn bursdag og sørge for at det er morsomt og trygt og ikke skremmende for noen.

Jeg er badevakt selv.

Anonymous poster hash: af3cd...15d
  • 3 år senere...
Skrevet

Jeg måtte google dette fenomonet som gjelder badebursdag. Mitt barn ble invitert til badebursdag som skal være om 2 uker. Gruppen er 5 år, ingen av dem kan svømme, så jeg vurderer å takke nei. Selv er jeg ikke glad i å bade og oppfatter invitasjonen som at foreldre kan være med i bassenget om dere vil. Barnet er ikke egnet for badebursdag, og det er heller ikke jeg. Er det ok å si at barnet ikke kommer, fordi det er badebursdag? Barnet hadde jo kommet dersom det var annen tilstelning. Grunnen til min panikk er at vi har hatt flere drukningsulykker uavhengig av hverandre i vår familie. 

Anonymkode: f5104...b8b

Skrevet

Jeg hadde ikke sendt avgårde noen av barna mine i så liten alder. Ene datteren vår var i badebursdag som 10-åring. Hun hadde nettopp lært seg å svømme. Det endte med at hun svelget store mengder vann og kastet opp i bølgebassenget. Foreldrene som arrangerte bursdagen fikk det ikke med seg.

Selv opplevde vi ved en annen anledning at badevakten hoppet ut i vannet rett ved siden av oss og plukket opp en gutt i 10-11 årsalderen som ikke var svømmedyktig og fikk problemer. Vi som var rett ved siden av fikk det ikke med oss, både fordi vi hadde fokus på egne barn og fordi drukning kan være vanskelig å oppdage. Heldigvis var badevaktene tilstede og så hva som hendte. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...