Gå til innhold

Han spiser jo aldri frokost med oss!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det jeg som er rar eller? Han jobber 1 mnd av/1 mnd på og den mnd han er hjemme ligger han i senga til jeg og barna(mine) er ute av døra. I helgene spiser han med oss men da spiser vi også et par timer seinere enn normalt. Han står opp når vi går ut av døra og snekkerer litt på garasjen og går tur med hunden og sånne ting så ligger ikke å sløver hver dag altså.

Men synes det er litt stusselig å kun spise sammen med han i helgene halve året og ikke i det hele tatt resten av året. Tror nok grunnen er at han synes det er så mye styr med barna mine..

Anonymous poster hash: 7b44c...68b
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tja, har du sagt til han hvordan du tenker? Kanskje han tror det er best å være litt ute av veien til dere får organisert dere ut dørene? At han sover litt lenge om morgenen når han kommer hjem er vel normalt, men spørsmålet er hvor mange dager før han evt skal følge deres døgnrytme. Vi er forresten en familie der vi ikke spiser frokost sammen annet i helgene. Mannen forlater huset lenge før oss andre og har spist frokost og gått før vi andre står opp. Har ikke kommet på at vi må stå opp tidligere for å spise frokost med han, og har ikke tenkt at han forventet det heller. Må kanskje spørre han

Gjest Moonstruck
Skrevet

Rekk opp hånda, de som har koselige fellesfrokoster hver dag. Ikke vi iallefall  :ler:

Skrevet

Tja, har du sagt til han hvordan du tenker? Kanskje han tror det er best å være litt ute av veien til dere får organisert dere ut dørene? At han sover litt lenge om morgenen når han kommer hjem er vel normalt, men spørsmålet er hvor mange dager før han evt skal følge deres døgnrytme. Vi er forresten en familie der vi ikke spiser frokost sammen annet i helgene. Mannen forlater huset lenge før oss andre og har spist frokost og gått før vi andre står opp. Har ikke kommet på at vi må stå opp tidligere for å spise frokost med han, og har ikke tenkt at han forventet det heller. Må kanskje spørre han

Nei, har ikke sagt noe.. Det er nok ikke fordi han ønsker å sove så mye lengre, han er A menneske og sover aldri lenge uansett. Han følger ikke vår døgnrytme i det hele tatt. Om kveldene er han gjerne i seng i 22 tiden. Vi spiser i halv 8 tidenom morgenen. Hadde det vært et stressopplegg hver morgen så er det annerledes synes jeg, men han har fri og jeg jobber hjemmefra og skal bare kjøre barna til skolen før jeg drar hjem igjen. Når jeg kommer hjem etter 20 min er han stort sett ute å holder på med noe. 

Skrevet

Mannen min spiser da aldri frokost med oss på hverdagene, og jeg har aldri tenkt over det heller! Vi blir enige kvelden før hvem som tar barna (utfra når vi starter på jobb - varierer for oss begge), og den som ikke har barna på morgenen sover lenger eller fokuserer kun på seg selv om morgnen alt ettersom. 

Man trenger da virkelig ikke å være sammen hver morgen hele familien? Ofte har man jo et ganske stramt tidssjema.....

Anonymous poster hash: 4c495...197
Skrevet

Vi spiser ikke frokost sammen i helgene en gang. Da sover en av oss lengre. I ukedagene blir det spist etter hvert som vi og ungene står opp.

Mannen er ferdig før jeg kommer ned.

Vi spiser heller alltid middag sammen. Både ukedager og helg. 

Anonymous poster hash: 23430...883
Skrevet

Mannen min spiser da aldri frokost med oss på hverdagene, og jeg har aldri tenkt over det heller! Vi blir enige kvelden før hvem som tar barna (utfra når vi starter på jobb - varierer for oss begge), og den som ikke har barna på morgenen sover lenger eller fokuserer kun på seg selv om morgnen alt ettersom. 

Man trenger da virkelig ikke å være sammen hver morgen hele familien? Ofte har man jo et ganske stramt tidssjema.....

Neida, mener ikke vi må gjøre alt sammen.. Men vi har det ikke hektisk om under frokosten, som sagt har han fri og jeg er selvstendig næringsdrivende og jobber hjemmefra. Han spiser middag med oss da men ellers så ser vi han ikke før etter at barna er i seng i 20 tiden på kvelden. Så hadde det vært fordi han var trøtt ol så hadde det vært ok, men det er mer det at han ikke orker å være så mye med barna mine som er problemet. Dem treffer han nesten ikke, bare litt i helgene.

Skrevet

Sjelden hele familien spiser frokost sammen.. Kun når barna har ordnet frokost før vi har stått opp blir det fellesfrokost.. Innimellom ferier og påske/jul.. Men stortsett spiser vi når

Vi står opp og det er sjelden samtidig.. Ellers spiser vi heller middag sammen..

Du får snakke med mannen din da, men jeg ville ikke laget noe big Deal ut av dette..

Skrevet

Neida, mener ikke vi må gjøre alt sammen.. Men vi har det ikke hektisk om under frokosten, som sagt har han fri og jeg er selvstendig næringsdrivende og jobber hjemmefra. Han spiser middag med oss da men ellers så ser vi han ikke før etter at barna er i seng i 20 tiden på kvelden. Så hadde det vært fordi han var trøtt ol så hadde det vært ok, men det er mer det at han ikke orker å være så mye med barna mine som er problemet. Dem treffer han nesten ikke, bare litt i helgene.

Det blir jo et helt annet problem.

Tror du heller bør fokusere på at han skal få et bedre forhold til barna dine.

Anonymous poster hash: 23430...883

Skrevet

Vi spiser bare frokost sammen i helgene. Da er det full oppdekking med kokt egg , ferske rundstykker, sjokolademelk, juice,kaffe og alt som hører frokosten til.

Hverdagen blir ungene servert en skive i stuen ,foran tv..,

De kler seg oppe og slenger seg ned foran tv ,mens jeg smører nister, pakker sekker ,rydder og styrer litt.

Rolig start på dagen for alle.

Middag og kvelds spiser vi sammen på kjøkkenet , koselig å prate sammen og høre hva alle har gjort i løpet av dagen.

Skrevet

Vi spiser bestandig frokost sammen, men jeg har forstått at det er uvanlig. Blant barnas venner virker det som om de færreste har noe fellesmåltid på den tiden.

Anonymous poster hash: 18d60...0c2
Skrevet

Vi prøver å spise sammen i helgene. Men i ukedagene spiser kun mannen frokost hjemme. Både jeg og barnet spiser i bhg.

Anonymous poster hash: c8cf9...72e

Skrevet

Jeg spiser aldri frokost i ukedagene. Stakkars min mann og barn, da :(

Skrevet

Jeg synes det høres helt greit ut at han kan ligge litt lenger når han har fri. Hvis det kun er at du *har lyst til* å spise frokost sammen.

Hvis du derimot mener han burde hjelpe til med barna om morgenen, er jeg enig i at dette er en helt grei forespørsel. Han kan jo legge seg igjen etter at dere har reist.

Kommer an på hva som er grunnen.

Vi spiste aldri frokost sammen som familie da jeg vokste opp, og jeg og mannen spiser ikke frokost sammen noensinne. Han spiser ikke frokost, og jeg spiser frokost når jeg står opp, og det er som regel en halvtime etter mannen har stått opp. Jeg hadde ikke likt å måtte stå opp tidligere på en fridag bare for å spise frokost.

Skrevet

Rekk opp hånda, de som har koselige fellesfrokoster hver dag. Ikke vi iallefall :ler:

"rekker opp hånden, not"...

Hehe! I hverdagen så er det jaggu ikke lett å få frokosten sammen :P

Anonymous poster hash: 1352a...b8c

Skrevet

Rekk opp hånda, de som har koselige fellesfrokoster hver dag. Ikke vi iallefall  :ler:

Jeg rekker hånda halvveis opp. Vi har fellesfrokoster, men ikke alltid de er koselige. Den yngste og jeg er pratsomme og blide på morgenen, mannen og den mellomste er mer tause. Den eldste står opp litt senere.

Skrevet

Rekk opp hånda, de som har koselige fellesfrokoster hver dag. Ikke vi iallefall :ler:

Rekker opp hånda!! Og tuller ikke en gang :) Ikke alltid like koselig, men sammen hver dag :)

Anonymous poster hash: 67555...845

Skrevet

Det er vel ikke frokosten som er problemet, men at han ikke engasjerer seg i barna dine. Velger man noen med barn fra før velger man i mine øyne full pakke!

Hvor lenge har dere vært sammen, har dere snakket om det? Er barnefar aktiv i barnas liv?

Anonymous poster hash: c40b8...e0f

Skrevet

Her i huset er det kun ungene som spiser hverdagsfrokost ved kjøkkenbordet, jeg spiser på vei til jobb, mannen spiser på kontoret. I helgene koser vi oss med lange frokosten sammen.

Anonymous poster hash: 8ef8f...d44

Skrevet

Hadde jeg har fri så hadde ikke jeg giddet å stå tidlig opp bare for å spise en frokost jeg ikke hadde hatt lyst på.

Kan ikke fordra frokost tidlig om morgenen.

Anonymous poster hash: 649b1...242

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...