Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Da jeg ble skilt hadde jeg en samtale med en mann på NAV ang sykt barn dager. Som jeg forsto det i samtalen, kunne jeg ved behov ta ut inntil 20 dager med syke barn. Og her er det jeg misforsto: jeg trodde at far også kunne bruke inntil 10 dager hvis ungene var syke ifb med de helgene de var hos han! Nå har han vært hjemme 1 dag på 4 år, så jeg har ikke tenkt noe videre over det. Men sett i ettertid er det jo ikke logisk et sekund. Og jeg føler meg så dum. Kan vi komme i noen slags problemer med arbeidsgiver/NAV pga det? Det er for så vidt kanskje 1,5 år siden. Anonymous poster hash: 8edf6...a02
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Dere får jo ikke flere syke-barn dager om dere går fra hverandre! Dagene må eventuelt deles mellom dere utfra samværsfordelingen. Ellers kjønte jeg ikke hva som er problemet ditt og hvilke problemer du eventuelt tenkte du skulle kunne komme opp i. Anonymous poster hash: 48d6b...e82
Den perfekte mor, påan igjen Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Har du brukt så mange da?
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Di vet sykt barn dager ikke er fridager for mor ja?? Anonymous poster hash: 6a572...a35
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #5 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har nok aldri brukt fullt ut 20 dager i løpet av de årene nei, men over 10 hver år. Til deg som ikke skjønte problemet: enten har vi 10 hver eller jeg har 20. Og jeg har hovedomsorgen, derfor har jeg 20. Men jeg har rett og slett ikke tenkt gjennom at far da ikke kan ta ut sykt barn dager. Og jeg var redd NAV kanskje ville "ta" oss for det eller noe... Anonymous poster hash: 8edf6...a02
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #6 Skrevet 5. februar 2015 Har han vært hjemme fra jobb med sykt barn da siden du er redd de skal ta dere for noe? Anonymous poster hash: 884bc...fc5
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #7 Skrevet 5. februar 2015 Har han vært hjemme fra jobb med sykt barn da siden du er redd de skal ta dere for noe? Anonymous poster hash: 884bc...fc5 Det står i hovedinnlegget... Han har vært hjemme 1 dag på 4 år. Anonymous poster hash: d25c5...c94
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #8 Skrevet 5. februar 2015 hvis han har vært hjemme en dag på fire år er jo ikke dette noen stor sak. hadde stilt seg annerledes om han hadde vært hjemme ti dager hver år. jeg hadde bare latt dette være faktisk. sannsynligvis ingen som vil reagere på dette nå så lenge etter at han var hjemme. men si til ham at du har misforstått så det ikke skjer igjen. alle kan misforstå, du trenger ikke å føle deg dum pga dette. Anonymous poster hash: 0a2be...a83
the amazing spidermamma Skrevet 5. februar 2015 #9 Skrevet 5. februar 2015 Hvis det er halvannet år siden han var hjemme 1 dag, tror jeg ingen kommer til å gjøre noe ut av dette.
Anonym bruker Skrevet 5. februar 2015 #10 Skrevet 5. februar 2015 Hvis han bare har de i helgene så har han vel ikke noe syktbarn-dager. Tror vel muligens det er sånn at når man flytter får den med hovedomsorgen alt, så kan man dele om man vil. Men er litt usikker. Det blir jo registrert på barnet... Anonymous poster hash: b6b82...72f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå