Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #1 Skrevet 4. februar 2015 Jeg har fått påvist celleforandringer R, og fikk beskjed av jordmor at jeg må ta utvidet celleprøve og evt videre til sykehuset for konisering. Hva innebærer det? Gjør det vondt? Kan jeg jobbe og trene, ha sex osv som normalt etterpå? Anonymous poster hash: ad72a...459
Gemini77 Skrevet 4. februar 2015 #2 Skrevet 4. februar 2015 Beskjed av jordmor angående celleforandringer? Burde ikke denne beskjeden komme fra legen? Hvilken grad har du da? Konisering skjer først ved videre utviklet celleforandringer, LSIL og/eller CIN3 ved biopsi. Og ved persisterende infeksjon av HPV. Jeg forstår det slik på innlegget ditt at du nettopp har fått vite dette. Da er vanlig oppfølging at du skal inn til ny celleprøve og HPV test om 6 mnd. Svarene på disse vil være avgjørende for videre behandling/oppfølging. Hvis du skal koniseres en gang så er det fort gjort og er gjort med laser. Områdene blir brent bort. Holde deg unna trening og sex i et par dager mener jeg og ellers leve som normalt. Jobb er ingen problem.
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #3 Skrevet 4. februar 2015 Etter at jeg fikk påvist celleforandringer måtte jeg rett til biopsi (-uten ny celleprøve i mellom), og nå venter konisering for tur. I brevet fra sykehuset står det at de anbefaler at jeg avstår fra sex 2-3 uker etter inngrepet. Anonymous poster hash: 458c0...b74
Anonym bruker Skrevet 4. februar 2015 #4 Skrevet 4. februar 2015 Er det forandringer må en ta biopsi, svaret på den gir deg veien videre. Anonymous poster hash: 4c5d4...236
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå