Gå til innhold

Hemoroider etter fødsel..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Au,au,au! Hvordan bli kvitt det? Leser at disse slavene og stikkpillene bare lindrer symptomene, men ikke fjerner hemoroiden! Noen som har hatt det etter fødsel? Hvor lang tid tok det før det forsvant?

Anonymous poster hash: ac7cd...c95

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hadde JÆVLIGE hemoroider etter min første fødsel. Så vondt at jeg gråt mine modige tårer og angret på hele barnet... Ødela i alle fall den første barselstiden for meg.

Redningen ble en telefon til gyn.pol som skrev ut resept på Scheriproct stikkpiller som jeg tok sammen med Scheriproct salve. Smurte rikelig med salve på og dyttet inn (og ut spratt den like fort). Stikkpille hver dag, første dagen tok jeg tre tror jeg. Lactulose for å holde avføring myk. Kunne ikke tørke meg etter å ha vært på do, måtte vaske meg med dusjen og brukte mesoft til å klappe forsiktig tørt.

Tok noen dager før jeg kjente gradvis lindring. Stikkpillene brukte jeg vel to resepter a 10 stk, og salven brukte jeg i en fire uker totalt. Da hadde jeg vært symptomfri en stund, men var hysterisk redd for tilbakefall så brukte det max tid.

Blir nok aldri kvitt hemoroiden, men har ingen symptomer fra den nå og den er borte. En sjelden gang kjenner jeg den prøver seg på å komme ut (nå er den bitteliten), men da smører jeg bare på scheriproct med en gang så blir den borte igjen.

Anonymous poster hash: 476f1...1d6

Skrevet

Au,au,au! Hvordan bli kvitt det? Leser at disse slavene og stikkpillene bare lindrer symptomene, men ikke fjerner hemoroiden! Noen som har hatt det etter fødsel? Hvor lang tid tok det før det forsvant?Anonymous poster hash: ac7cd...c95

Kom deg til legen. Scheriproct krem ig salve hjelper.

Anonymous poster hash: 9b1b9...b2d

Skrevet

I tillegg til medikamentell behandling, er kålblad er godt gammelt råd for hemoroider. Bruker du begge deler samtidig, så kan det ikke forverre situasjonen. 

Er hemoroiden lilla/svart kan den være trombosert og da bør legen kontaktes.

Skrevet

Sinksalve er også veldig behagelig 😝 vet ikke om den fjerner den, men den kjennes iallfall ikke (nei, jeg tar ikke på den, men når det må tørkes😜)

Anonymous poster hash: 0c772...a06

Skrevet

Det går over! Tok ca 1 uke Før jeg var smerte fri. Det er helt JÆVLIG vondt. Jeg var desperat så jeg tok paracet og det hjalp. De var så stor at jeg kunne ikke sitte engang... Kremmer kan lindre men det er helst mer klø dempende fikk jeg beskjed om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...