Gå til innhold

Dotrening/pottetrening

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, så guttungen vår er nettopp fylt 3 år og vi tenker jo at vi ønsker han skal slutte med bleie snart. Men han er livredd for å faktisk tisse eller bæsje i dø eller potte. Vi har både potte og en sånn doring for småttiser. Jeg har kjøpt en spesiell bok han kan få se i når han er på do, det hjalp ikke, han kunne sitte der litt, men så får han panikk og vil ned/opp fra do/potten. Jeg er jo veldig for å ta det ettersom de er klare for det, jeg vil ikke presse ham. Men er det noen motivasjoner dere andre har brukt som kanske har hjulpet? Tenkte det kunne vært greit med andres erfaringer, jentungen slutta med bleia før hun var 3 år, det gikk helt av seg selv det. Har jo hørt at gutter ofte er litt senere enn jenter der.

Anonymous poster hash: d2ba3...310

Anonymous poster hash: d2ba3...310
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har dessverre ingen hjelp å komme med, men vil følge innlegget :)

Skrevet

Klistremerke og belønning.. Første uka når ting var vanskelig slik som med din, fikk min 1 klistremerke for tiss og 2 for bæsj.. Når han hadde samlet 5 stk ble det premie.. Gjorde dette en stund til det ble innarbeidet og naturlig og nå går det som en drøm.. Får fortsatt klistremerke, men bare 1 om gangen og ingen belønning.

Anonymous poster hash: 6ca0c...655

Skrevet

Min jente måtte jeg sitte og klemme for at hun skulle føle seg trygg på å sitte på doringen. Etterhvert kunne jeg slippe og si jeg skulle plukke opp noe før jeg klemte igjen. Da fikk hun trygghet og mestring av å sitte selv men ikke så lenge om gangen. Det var det å sitte uten støtte på rumpa som var skummelt.

Nå er hun 2,4 år og sitter uten doring uten å holde med hendene kun fordi det er morsomt å balansere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...